کد خبر: 622730
|
۱۴۰۲/۰۴/۲۴ ۱۳:۰۷:۵۴
| |

برای کدام بازیکنان در تاریخ بیشتر هزینه شده است؟

برخی از بازیکنان در طول دوران حرفه ای خود تعداد زیادی نقل و انتقال چشمگیر را رقم زده اند.

برای کدام بازیکنان در تاریخ بیشتر هزینه شده است؟
کد خبر: 622730
|
۱۴۰۲/۰۴/۲۴ ۱۳:۰۷:۵۴

به نظر می‌رسد در هر تابستان عادات خرج کردن هر باشگاه به‌طور چشمگیری افزایش می‌یابد. به این معنی که برخی بازیکنان در طول دوران حرفه‌ای خود باعث شده‌اند ارقام هنگفتی برای آنها هزینه شود.

به گزارش روزنامه اعتماد، حرکت‌های یک‌باره که موجب رکوردشکنی می‌شود ممکن است تیتر خبرها شود، اما برخی بازیکنان در طول دوران حرفه‌ای خود تعداد نقل‌وانتقالات چشمگیری را رقم زده‌اند. در همین حال، سایرین، چنین هزینه‌های هنگفتی را فقط یک بار و آن‌هم در ضربه‌ای غول‌پیکر انجام داده‌اند. اینها باشگاه‌هایی هستند که مایل به ارایه پیشنهادات نجومی فقط برای افزایش شانس موفقیت خود هستند. در این بین برخی به خوبی کار می‌کنند، در حالی که بسیاری در مقابل چشمان ما سوخته‌اند و شکست خورده‌اند. نیکلاس آنلکا برای مدتی طولانی عنوان گران‌ترین بازیکن تمام دوران را به خود اختصاص داد. با این حال، او اکنون حتی بین ده تیم برتر هم جا نمی‌گیرد، زیرا باشگاه‌ها همچنان هزینه‌های خود را برای گلزنان، سازندگان موقعیت گل و هر چیز دیگری افزایش می‌دهند.

10. زلاتان ابراهیموویچ - 145 میلیون پوند

پس از امضای قرارداد با باشگاه‌هایی مانند آژاکس، یوونتوس، اینترمیلان، آث میلان، بارسلونا، پاری سن ژرمن و منچستریونایتد، جای تعجب نیست که این بازیکن سوئدی چنین انباشت پرسودی از هزینه‌های نقل و انتقالات داشته باشد. با این حال، شایان ذکر است که هیچ‌کدام از این جابه‌جایی‌ها به خودی خود، با انتقال او از اینتر به بارسا که با گران‌ترین مبلغ به میزان 57 میلیون پوند صورت گرفت، برابری نکرده‌اند. زلاتان با گلزنی در هر جا که رفت، بدون توجه به سنش، مطمئنا ارزش خود را در طول دوران حرفه‌ای خود ثابت کرد.

9. آنخل دی ماریا - 147.2 میلیون پوند

بزرگ‌ترین جابه‌جایی دوران حرفه‌ای بازیساز آرژانتینی انتقال 59.7 میلیون پوندی او به منچستریونایتد در تابستان 2014 بود؛ بیشترین مبلغی که یک باشگاه انگلیسی تا آن زمان پرداخت کرده بود. او تنها یک‌سال بعد دوباره به سمت باشگاهی جدید رفت. او این‌بار با مبلغ قابل توجه و در عین حال غیررکوردی در حدود 44 میلیون پوند به PSG پیوست.

7. آنتوان گریزمان - 153 میلیون پوند

با توجه به وضعیت بد مالی فعلی بارسلونا این باشگاه احتمالا آرزو می‌کند ‌ای کاش بند فسخ 108 میلیون پوندی گریزمان را در سال 2019 فعال نمی‌کرد. این مرد فرانسوی پنج سال پس از پیوستن به اتلتیکو از رئال سوسیداد به بارسا نقل مکان کرد (ظاهرا او فقط می‌تواند برای باشگاه‌های اسپانیایی بازی کند) با حدود 24 میلیون پوند. برنده جام جهانی 2018 به صورت قرضی برای این فصل به اتلتی بازگشت. این اتفاق قبل از آن رخ داد که آنها مجبور شدند 21 میلیون پوند برای ثبت یک قرارداد دایمی بپردازند. آن‌هم پس از اینکه مرد فرانسوی تعداد معینی بازی برای تیم دیگو سیمئونه انجام داد.

7. عثمان دمبله - 153 میلیون پوند

دو سال قبل از پرداخت بیش از 100 میلیون پوند برای یک ملی‌پوش فرانسوی، بارسلونا به میزان قابل توجهی رقم بیشتری از این مبلغ را برای یک بازیکن دیگر هزینه کرد.

دوران حضور دمبله در نیوکمپ به دلیل مصدومیت‌ها خوب نبوده است و بارسا ظاهرا آماده بود تا او را در نقاط مختلف با قیمت‌های بسیار پایین‌تری به فروش برساند. (اتفاقی که اگر رخ بدهد همچنان او را در این لیست بالا می‌برد) اما او از آن زمان به نوعی دوباره کشف شده و زیر نظر ژاوی به عنوان سرمربی در حال شکوفا شدن است. حداقل زمانی که او آماده است.

6. کیلیان امباپه - 165.7 میلیون پوند

در مورد این بازیکن مجموعه‌ای وجود ندارد. تنها یک جابه‌جایی کل مبلغ را ساخته است! پاری سن ژرمن با تغییر وضعیت قرضی امباپه در تابستان 2018، این بازیکن را به گران‌ترین بازیکن اروپا در تمام دوران تبدیل کرد.

حرکت بعدی ستاره فرانسوی برنده جام جهانی می‌تواند برای رقمی کمتر از این باشد. رئال مادرید در هر یک از چند سال اخیر تلاش کرده امباپه را به چنگ بیاورد و شکست خورده است، اما او تنها یک فصل از قراردادش باقی مانده و قبلا گفته است که می‌خواهد برود.

5. آلوارو موراتا - 160.8 میلیون پوند

باور کنید یا نه، آلوارو موراتا با توجه به رکورد گلزنی نه چندان چشمگیرش، دومین شماره 9 گران قیمت تمام دوران است؛ اگر تمام جابه‌جایی‌های او را با هم جمع کنید.

اوضاع او دقیقا در چلسی درست نشد. چلسی که رکورد نقل‌وانتقالات خودش را شکست و در سال 2017 این بازیکن اسپانیایی را با نزدیک به 60 میلیون پوند از رئال مادرید به خدمت گرفت. آنها موراتا را به اتلتیکو مادرید فروختند آن‌هم با مبلغی مشابه در سال 2020.

با وجود اینکه هنوز چند سال از دوران حرفه‌ای او باقی مانده است، انتظار نداشته باشید که مجموع 160.8 میلیون پوند در آینده نزدیک بیش از حد افزایش یابد.

4. فیلیپه کوتینیو - 167.9 میلیون پوند

حدس بزنید در نهایت چه کسی 142 میلیون پوند از کل این مبلغ را پرداخت کرد؟ بله! بارسلونا! که در ژانویه 2018 این برزیلی ابریشمی را از لیورپول به خدمت گرفت.

کوتینیو در ژانویه 2013 با مبلغ 7.5 میلیون پوند از اینتر به قرمزها ملحق شد، قبل از اینکه پنج سال بعد آن حرکت عظیم را انجام دهد: سومین انتقال گران تمام دوران! و فقط 18 ماه طول کشید تا بارسا رکورد نقل‌وانتقالاتی خود را به بایرن مونیخ قرض دهد! کوتینیو در بازی معروف بایرن مونیخ که هشت بر دو بارسلونا را شکست داد دو گل در نیوکمپ به ثمر رساند. انتقال 17 میلیون پوندی به استون ویلا از آن زمان به مجموع نقل و انتقالات او اضافه شده است، اگرچه این بازیکن برزیلی نتوانسته به هیچ‌وجه قدرت خود را در ویلا پارک نشان دهد.

3. کریستیانو رونالدو - 210.1 میلیون پوند

انتقال رکوردشکن جهانی رونالدو به مبلغ 80 میلیون پوند از منچستریونایتد به رئال مادرید در سال 2009، بازار را تا حد زیادی مختل کرد. هزینه‌های نجومی که از آن به بعد صورت گرفت نشان‌دهنده عصر جدیدی از قیمت‌هایی است که باشگاه‌ها بعدا برای بازیکنان ستاره خود درخواست کردند و همه آنها از همان انتقال شروع شد. با این حال، انتقال او در سال 2018 به یوونتوس در واقع گران‌تر بود! پیش از بازگشت او به اولدترافورد در سال 2021 به عنوان یک تغییر (به‌طور دقیق 12.86 میلیون پوند). این بازیکن پرتغالی اکنون در عربستان سعودی به سر می‌برد، اگرچه او پس از اینکه اسباب‌بازی‌هایش را در یونایتد از کالسکه بیرون انداخت و قراردادش «دوجانبه» فسخ شد، با انتقال آزاد به النصر پیوست.

2. نیمار - 248.8 میلیون پوند

جای تعجب نیست بازیکنی که در گران‌ترین نقل‌و‌انتقالات تاریخ فوتبال حضور داشته است و تقریبا در صدر این لیست هم حضور دارد در این فهرست هم باشد. او را دوست داشته باشید یا از او متنفر باشید، نیمار یک فوق ستاره است. دقیقا یک فوق ستاره 200 میلیون پوندی. این مبلغی است که پی‌اس‌جی برای دریافت او از بارسلونا در سال 2017 پرداخت کرد و غول‌های فرانسوی تنها باشگاهی هستند که (نسبتا) چنین مبلغی را پرداخت کرده‌اند.

1. روملو لوکاکو - 291 میلیون پوند

لوکاکو در تابستان 2021 با مبلغی کمتر از 100 میلیون پوند به چلسی بازگشت. آن‌هم هفت سال بعد از ترک استمفوردبریج به سمت اورتون آن‌هم با مبلغی ناچیز 28 میلیون پوند. انتقال او به منچستریونایتد و اینترمیلان در این بین با رقم تقریبی 150 میلیون پوند صورت گرفت و در حالی که بازگشت او به چلسی به نتیجه نرسید دیدن جدایی او برای یک‌سال بازی کردن به صورت قرضی برای اینتر جالب توجه بود. او پس از ثبت رکورد‌های گلزنی خوب تا حد زیادی ثابت کرد که ارزش هر سنتی که برایش هزینه شده را داشته است. 

منبع: فورفورتو

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها