کد خبر: 622187
|
۱۴۰۲/۰۴/۲۰ ۱۹:۰۰:۱۸
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

هشدار کارشناسان به آرسنال: فریب درخشش طارمی را نخورید!

برخی رسانه‌های انگلیس نسبت به درخشش طارمی در لیگ برتر اظهار تردید کردند

هشدار کارشناسان به آرسنال: فریب درخشش طارمی را نخورید!
کد خبر: 622187
|
۱۴۰۲/۰۴/۲۰ ۱۹:۰۰:۱۸

در چند روز گذشته بحث علاقه آرسنال به مهدی طارمی دوباره مطرح شده است. برخی رسانه‌ها و کارشناسان فوتبال انگلیس به تحلیل خرید احتمالی توپچی‌ها پرداخته‌اند و این سوال را پرسیده‌اند که: «این بازیکن 30 ساله که در پورتو بازی کرده آیا در سطح لیگ برتر است؟»

به گزارش اعتمادآنلاین، گزارش شده است که آرسنال به مهدی طارمی مهاجم پورتو علاقه دارد. با این حال توپچی ها می توانند در پنجره نقل و انتقالات به دنبال گزینه های مطمئن تری نسبت به این بازیکن 30 ساله باشند.

میکل آرتتا و ادو در تابستان امسال سخت تلاش کرده‌اند تا تیمی را سازماندهی کنند که برای حضور در لیگ قهرمانان و لیگ برتر انگلیس رقابتی باشد. با این حال همه حرکت‌های آنها در بازار نقل‌وانتقالا به اندازه رقبا دلگرم‌کننده نیست.

 

آیا آرسنال می تواند مهدی طارمی را به خدمت بگیرد؟

همانطور که توسط نشریه پرتغالی O Jogo گزارش داده است، آرسنال به طارمی مهاجم پورتو علاقه مند است و گفته می شود او توسط باشگاهش چیزی کمتر از 20 میلیون یورو (17 میلیون پوند) ارزش گذاری شده است.

در عین حال گمانه زنی‌های وجود دارد که منچستریونایتد به ماشین گلزنی ایرانی علاقه مند است، اما با توجه به موضع آرسنال در این پنجره، می توان تردیدهایی در مورد مناسب بودن این خرید مطرح کرد.

 

آیا مهدی طارمی خرید خوبی برای آرسنال خواهد بود؟

طارمی با به ثمر رساندن 22 گل در لیگ پرتغال برای پورتو در فصل گذشته، یک بازیکن ارزشمند برای هر تیمی روی کاغذ خواهد بود. با این حال تکرار عملکرد خوب در لیگ برتر برای بازیکنان سخت است نمی توان انکار کرد که این بازیکن 30 ساله یک گلزن باتجربه است و 58 گل در لیگ برای پورتو در 99 بازی به ثمر رسانده است. به طوری که ماکسی آنجلو نویسنده ورزشی او را تهدیدی بزرگ می داند.

اما آرسنال پس از اینکه فصل گذشته به شدت از منچسترسیتی فاصله گرفت در انتهای فصل عقب افتاد و با پنج امتیاز اختلاف دوم شد. تابستان امسال یکی از بهترین نقاط برای توپچی‌هاست برای پر کردن شکاف پنج امتیازی‌اش با سیتیزن‌ها.

این امری ضروری است که آرسنال در این تابستان هوشمندانه بازیکن به خدمت بگیرد و علیرغم اینکه طارمی به عنوان یک گلزن سریالی ظاهر می شود، نمی توان با قعطیت گفت او در خارج از پرتغال هم خوب خواهد بود.

توپچی‌ها نمی‌توانند با این انتظار که بازیکن خریداری شده از پرتغال قادر است شکلی را که داشته تکرار کند، زیرا آخرین تجربه آنها در این زمینه که مربوط به خرید بازیکن از پورتو می‌شود اصلا خوشایند نبوده است.

تابستان گذشته، آرسنال فابیو ویرا را با قراردادی به ارزش 34 میلیون پوند از پورتو خرید. او یکی از بهترین استعدادهای این کشور بود که پس از انتخاب به عنوان بهترین بازیکن مسابقات قهرمانی اروپا زیر 21 سال، به لندن آمد.

در فصل 2021/22 برای پورتو، ویرا 27 بازی انجام داد و خود را به عنوان یک بازیکن مهم برای اژدها تثبیت کرد. او شش گل به ثمر رساند و 14 پاس گل در لیگ ثبت کرد و همچنین به طور میانگین 1.3 پاس کلیدی داشت.

اما او در لیگ برتر و در 22 بازی تنها یک گل و دو پاس گل برای آرسنال به ثبت رساند.

این بازیکن جوان پرتغالی با میانگین 0.5 پاس کلیدی در هر بازی، به طور قابل توجهی مورد انتقاد قرار گرفت.

لیگ برتر می‌تواند شرایط بی‌رحمانه‌ای برای برخی از بازیکنانی که از جاهای دیگر اروپا می‌آیند داشته باشد. با این حال توپچی‌ها در موقعیتی هستند که فضای آزمون و خطای بسیار کمی دارند.

با اشاره به طارمی، این بازیکن ایرانی در طول دوران حرفه‌ای خود در باشگاه‌های ایران، قطر و پرتغال حضور داشته است و در این سن می‌توان به این فکر کرد که آیا مهارت‌های او در پرتغال قابل انتقال به شمال لندن است یا خیر؟

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها