کد خبر: 621941
|
۱۴۰۲/۰۴/۱۹ ۱۴:۳۰:۱۹
| |

کارشناس فوتبال در گفت‌وگوی اختصاصی با «اعتماد»:

قیمت بیرانوند باید ۲ تا ۳ میلیارد باشد/ ماجدی تیم محلات را بیاورد با تیم ملی بازی کند!

کارشناس فوتبال کشورمان معتقد است مطرح شدن ارقامی نظیر چند ده میلیارد در فوتبال ایران برای خرید بازیکن درست نیست.

قیمت بیرانوند باید ۲ تا ۳ میلیارد باشد/ ماجدی تیم محلات را بیاورد با تیم ملی بازی کند!
کد خبر: 621941
|
۱۴۰۲/۰۴/۱۹ ۱۴:۳۰:۱۹

 بازی‌های دوستانه تیم ملی جهت آماده‌سازی برای حضور در جام ملت‌های آسیا که قرار است دی ماه سال جاری برگزار شود یک به یک لغو می‌شوند.

به گزارش روزنامه اعتماد، میرشاد ماجدی یکی از اعضای تصمیم‌گیرنده در فدراسیون هم در تازه‌ترین اظهارنظر خود آب پاکی را روی دست علاقه‌مندان به تیم ملی ریخت و گفت خبری از بازی با تیم‌های قدرتمند نیست! 

مسعود اقبالی یکی از کارشناسان نام آشنای فوتبال کشورمان در واکنش به این اظهارنظر ماجدی به خبرنگار «اعتماد» گفت: آقای ماجدی برود یک تیم محلات بیاورد تا با تیم ملی بازی کند! اما این وضعیت اقتصادی و سیاسی و اجتماعی ما اجازه نمی‌دهد تا با تیم‌های بزرگ بازی کنیم. ما در کیفیت فوتبال هم خیلی افت کردیم و در قیاس با کشورهای آسیایی هم وضعیت اسفناکی داریم. تیم ملی تا دی ماه که جام ملت‌ها برگزار می‌شود نیاز به بازی دوستانه دارد اما وقتی تیمی با ما بازی نمی‌کند نهایتا باید برویم با تیم‌هایی مثل قرقیزستان و تاجیکستان بازی کنیم. 

اقبالی افزود: خب مسلما کیفیت تیم ملی روز به روز نزول پیدا خواهد کرد و شرایط بدی خواهیم داشت‌‌. اگر هم شانسی اتفاقی بیفتد و بچه‌ها با خلاقیت فردی نتیجه بگیرند باید بدانیم ما هیچ‌وقت مقابل تیم‌های بزرگ آسیایی مثل ژاپن و کره و عربستان و استرالیا حرفی برای گفتن نداریم در نتیجه امیدی به این مسابقات نیست. اگر هم قهرمان شدیم باید از خودمان بپرسیم این براساس طرح و برنامه ما است؟ قهرمانی احتمالی فقط جنبه تبلیغاتی پیدا می‌کند و آقایان هم بادی توی غبغب می‌اندازند نسبت به اینکه ما آمدیم و قهرمان آسیا شدیم! اینها مشکلی از فوتبال ما حل نمی‌کند‌.

مسعود اقبالی

اقبالی درباره عدم تمایل تیم‌هایی مثل آذربایجان و ونزوئلا برای انجام بازی دوستانه با ایران گفت: چون دنیا با منطق پیش می‌رود. دنیای فوتبال دنیای بزرگی است و حالا علم شده و در کنار هنر قرار گرفته. وقتی علمش را نداریم هنری در زمین پیاده نمی‌شود‌. ما به باشگاه‌ها نگاه می‌کنیم. بازیکنی که به درد تیم ‌ملی بخورد، نداریم. شما نقل و انتقالات را ببینید که یکسری بازیکن و مربی جابه‌جا می‌شوند که ارزش‌گذاری نمی‌شوند و منطقی بر این جابه‌جایی‌ها نیست. این یعنی بی‌قانونی در فوتبال ما قانون شده است. 

کارشناس نام آشنای فوتبال درباره اظهارنظر علی پروین درباره اینکه بازیکنان بزرگی که به عربستان می‌روند کمکی به تیم ملی این کشور نمی‌کنند، افزود: یادم می‌آید قبل از سال ۵۸ که در امریکا بودم آن زمان امریکا تلاش می‌کرد فوتبالش را گسترده کند و سراغ امثال پله و بکن باوئر رفتند و این بازیکنان پا به سن گذاشته الگویی شدند برای نسل جوان و انگیزه بالایی به آنها داد‌. همین رونالدو که آمده عربستان شما از بعد تبلیغاتی ببین چقدر به نفع جوانان عربستانی شده. ما هم دوست داریم این کار را انجام دهیم اما توانش را نداریم. این همه پول هزینه لیگ می‌کنیم اگر خرج پایه‌ها می‌کردیم حداقل ده سال دیگر در سطح ملی تیم خوبی داشتیم اما این پول می‌رود جیب یک مشت دلال و بلانسبت شما رسانه‌هایی که در جهت این مسائل تبلیغ می‌کنند. شما ببینید تبلیغ می‌کنند به بیرانوند ۱۰۰ میلیارد می‌خواهند بدهند اما بیرانوند با این فوتبال ما ۲ تا ۳ میلیارد برایش کافی است. اگر سقف می‌گذارند باید نظارت کنند تا زیرمیزی ندهند‌. 

او در ادامه با اشاره به شرایط استقلال یادآور شد: آقایی می‌آید می‌شود مدیر استقلال بعد از سه ماه می‌رود. این اصلا کی بوده؟ کجا بوده؟ چرا رفته؟ یعنی تعهدی یا مسوولیت‌پذیری در ورزش ما نیست. 

اقبالی در پایان صحبت‌هایش به خبرنگار «اعتماد» گفت: برای این فوتبال که میخ آخرش را به تابوت دارند می‌زنند آرزوی موفقیت می‌کنم‌ چون دیگر چیزی از آن نمانده است

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها