کد خبر: 621573
|
۱۴۰۲/۰۴/۱۷ ۱۲:۴۰:۱۱
| |

تصمیم طارمی برای فصل آینده مشخص شد

فعلاً تصمیم طارمی همین است؛ همکاری با پورتو تا پایان قرارداد و سپس انتقالی آزاد به باشگاه مورد نظر.

تصمیم طارمی برای فصل آینده مشخص شد
کد خبر: 621573
|
۱۴۰۲/۰۴/۱۷ ۱۲:۴۰:۱۱

بعد از درخشش با پیراهن پورتو، حالا تیم‌های بزرگی برای جذب مهدی طارمی ابراز علاقه کرده‌اند. مهدی به همین دلیل تابستان پرخبری را سپری کرده و شایعات پیرامون آینده این بازیکن نیز زیاد است. از الهلال و دیگر تیم‌های بزرگ عربستان گرفته تا فنرباغچه، منچستریونایتد و میلان. چند روزی است که نام این بازیکن وارد فهرست نقل و انتقالاتی رم شده است.

به گزارش ایران ورزشی، روزنامه کوریره دلواسپورت در شماره چند روز پیش خود مدعی شد که رم قصد دارد تا مهدی طارمی را از پورتو به خدمت بگیرد. این بازیکن ایرانی در کنار اسکاماکا، جدی‌ترین اهداف مورینیو برای جانشینی تامی آبراهام هستند و جالوروسی در حال ارزیابی شرایط دو بازیکن است. مورینیو که پیش از این نیز خبر علاقه او به جذب سردار آزمون منتشر شده بود، حالا دست روی دیگر مهاجم آماده این روزهای فوتبال ایران گذاشته که البته برای جذب او، باید رضایت مدیران پورتو را به دست بیاورد، چرا که اژدها قصد ندارد آقای گل پرتغال را براحتی از دست بدهد.

صفحه توئیتری اسپورت تی‌وی بزرگترین شبکه پخش برنامه‌های ورزشی کشور پرتغال که تمام مسابقات لیگ برتر این کشور را به‌صورت انحصاری پخش می‌کند، به شایعات پیوستن مهدی طارمی به گرگ‌های پایتخت ایتالیا واکنش نشان داده است. در این توئیت، ستاره ایرانی پورتو در کنار آقای خاص را می‌بینیم که لباس رم با شماره ۹ را در دست گرفته‌اند و نام مهاجم بوشهری روی آن نوشته شده است. اسپورت تی‌وی در این خصوص نوشته است: «چشم‌های رم خیره به طارمی! آیا قرار است این مهاجم را در حال بازی برای تیم مورینیو ببینیم؟»

پورتو باید تا آخر این ماه میلادی، به فروش ۵۵ تا ۶۰ میلیون یورویی برسد تا فیرپلی مالی یوفا را رعایت کند. فقط یک سال از قرارداد طارمی با اژدها باقی مانده است و آنها نمی‌خواهند که تابستان آینده، این بازیکن را به‌صورت رایگان از دست بدهند. باید دید که او قراردادش را تمدید یا همین تابستان پورتو را ترک می‌کند. شاید هم گزینه سوم ترک مجانی دراگائو در تابستان ۲۰۲۴ رخ دهد.

با اینکه چند باشگاه اروپایی و در رأس آنها رم برای جذب طارمی اقدام کرده‌اند اما تصمیم بزرگ مهدی، ادامه همکاری با پورتو است. شاید خود طارمی هم می‌داند که برای یک مهاجم ایرانی ۳۱ ساله، در فوتبال اروپا بعید است ۲۰ میلیون یورو- فقط بابت دریافت رضایتنامه- هزینه شود. به همین دلیل ادامه همکاری با پورتو تا پایان قرارداد – تابستان بعد- می‌تواند راهکاری ویژه باشد.

راهکاری که مورد توجه مهدی طارمی هم قرار دارد. او به پیشنهاد تمدید قرارداد با پورتو جواب مثبت نداد و البته باشگاهی در اروپا هم نیست که با توجه به شرایط اقتصادی بتواند ۲۰میلیون یورو بپردازد و تازه رضایتنامه طارمی را دریافت کند. مهدی با پایان قراردادش می‌تواند انتقالی آزاد را تجربه کند، حتی اگر در آن زمان ۳۲ ساله باشد. از طرفی او قادر است مدعی جدی آقای گلی لیگ پرتغال در فصل بعد هم باشد و با کفش طلا و انتقالی مجانی به لیگ مورد علاقه‌اش برود.

فعلاً تصمیم طارمی همین است؛ همکاری با پورتو تا پایان قرارداد و سپس انتقالی آزاد به باشگاه مورد نظر. آن وقت هم تعداد پیشنهادها افزایش پیدا می‌کند و هم دست طارمی باز است تا لیگ و باشگاه مورد نظر خود را انتخاب کند. معامله‌ای دو سر برد برای باشگاه بعدی و خود طارمی. فقط این وسط پورتو ضرر می‌کند که احتمالاً مهاجم ایرانی خود را مجانی از دست خواهد داد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها