کد خبر: 618007
|
۱۴۰۲/۰۳/۲۷ ۱۱:۵۲:۵۴
| |

واکنش روس‌ها به شرایط حضور در المپیک: باید با تانک به پاریس برویم!

اعلام شرایط حضور احتمالی ورزشکاران روسیه در بازیهای المپیک با واکنش های گسترده در محافل ورزشی این کشور روبرو شده است.

واکنش روس‌ها به شرایط حضور در المپیک: باید با تانک به پاریس برویم!
کد خبر: 618007
|
۱۴۰۲/۰۳/۲۷ ۱۱:۵۲:۵۴

آژانس خبری All Sport گزارش داد که کمیته بین المللی المپیک به ورزشکاران روسیه اجازه می دهد تا با همان شرایطی که اعضای "تیم پناهندگان" در المپیک ۲۰۲۴ شرکت می کنند  در این رقابت ها حاضر شوند.

به گزارش ایسنا، بر این اساس روس ها به عنوان ورزشکار بی طرف - تحت پرچم IOC و با نام "ورزشکاران بی طرف" در المپیک حضور خواهند داشت. ورزشکاران همچنین باید به صورت حضوری و فقط در رویدادهای انفرادی حاضر باشند. 

واکنش‌ها به شرایط حضور روس‌ها در المپیک:

اولگ ماتیتسین، وزیر ورزش روسیه

در ابتدا لازم است که ارزیابی قانونی از این پیشنهادات ارائه شود که تا چه اندازه با منشور المپیک مطابقت دارد. شرکای خارجی خواهان نابودی ورزش ملی ما هستند. این غیر قابل قبول است. من فکر می کنم هیچ فدراسیونی با آنها موافقت نخواهد کرد.

میخائیل مامیاشویلی، رئیس فدراسیون کشتی روسیه

من هیچ نظری در این مورد ندارم، جز اینکه کسانی که این پیشنهاد را مطرح می کنند باید به یک مکان که برای همه شناخته شده است فرستاده شوند. اگر آنها می‌خواهند ما را در بازیهای المپیک به عنوان یک تیم پناهنده ببینند، پس باید با تانک به پاریس برویم. هیچ گزینه دیگری وجود ندارد.

تاتیانا تاراسووا، مربی اسکیت 

من با اولگ ماتیسین موافقم که این سیاست تخریب ورزش است. ما پناهنده نیستیم، این تحقیر است! ما چه نوع پناهنده ای هستیم؟ از کجا فرار کردیم و به کجا؟

سوتلانا ژورووا، معاون دومای دولتی و قهرمان المپیک ۲۰۰۶

فکر می کنم در این مورد باید منتظر تصمیم رسمی کمیته بین المللی المپیک بود. اگر این اتفاق بیفتد بعید است که ورزشکاران ما به سمت چنین حقارتی بروند. روسیه بزرگ چگونه می تواند با این امر موافقت کند؟

دیمیتری واسیلیف، قهرمان دو دوره المپیک در بیاتلون

این تحقیر است. زمانی توماس باخ با پیشنهاد حذف همه ورزشکاران روس‌ از رویدادهای بین‌المللی، هیزم را شکسته بود اما او می فهمد که قوانین را زیر پا گذاشته است. او تلاش می کند تا وضعیت را اصلاح کند که ناموفق است. به هیچ وجه نباید با این شرایط موافقت کرد.

تصمیم نهایی به زودی اعلام می شود

کمیته بین‌المللی المپیک تاکید کرد که تصمیم برای اجازه دادن به روس‌ها و بلاروسی‌ها برای رقابت با پرچم بی‌طرف مورد حمایت اکثریت قاطع شرکت‌کنندگان در جنبش المپیک است. بر همین اساس هفته قبل امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه در کاخ الیزه از رئیس کمیته بین المللی المپیک استقبال کرد. این دو در مورد بازی های المپیک آتی در پاریس و همچنین موضوع پذیرش ورزشکاران روسیه و بلاروس در مسابقات بین المللی گفتگو کردند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها