کد خبر: 617415
|
۱۴۰۲/۰۳/۲۳ ۱۲:۲۰:۳۵
| |

تحلیل کاپیتان اسبق تیم ملی والیبال از نتایج ایران در هفته نخست لیگ ملت‌ها:

انتظارات برآورده نشد/ فکری برای حل مشکل شروع ضعیف در تورنمنت ها کنیم!

کاپیتان اسبق تیم ملی والیبال ایران در گفت و گو با روزنامه اعتماد نتایج تیم ملی در هفته نخست لیگ ملت ها را مورد تحلیل قرار داد.

انتظارات برآورده نشد/ فکری برای حل مشکل شروع ضعیف در تورنمنت ها کنیم!
کد خبر: 617415
|
۱۴۰۲/۰۳/۲۳ ۱۲:۲۰:۳۵

کاپیتان سابق تیم ملی والیبال ایران معتقد است که تیم والیبالیست‌های کشورمان در عین حال که انتظارات را در هفته نخست برآورده نکردند اما می‌توانند با کسب نتایج خوب در دو هفته بعدی دست‌کم بین هشت تیم برتر مسابقات قرار بگیرند و راهی دور حذفی شوند. 

به گزارش روزنامه اعتماد، تیم ملی والیبال ایران در هفته نخست رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال در ناگویا نتایج خوبی کسب نکرد. باخت سه بر صفر در بازی نخست برابر ژاپن، شکست سه بر دو مقابل لهستان درحالی که ایران دو-صفر جلو افتاده بود و باخت سه-صفر ناامیدکننده برابر اسلوونی در برابر تک پیروزی آسان مقابل چین علاقه‌مندان به والیبال را راضی نکرد. بهنام محمودی کاپیتان اسبق تیم ملی والیبال در تحلیل هفته نخست رقابت‌ها در گفت‌وگو با «اعتماد» اظهار داشت: «ضمن خداقوت و خسته نباشید به بچه‌های تیم ملی و کادرفنی باید گفت آنچه انتظار داشتیم برآورده نشد و امیدوار هستیم نتایج بهتری در ادامه اتفاق بیفتد. بازی نخست ما مقابل ژاپن بود که یک تیم مدعی و خوب است که در پایان هفته اول هم در صدر جدول ایستاد. ما باید روی تیم‌های پایه کار کنیم. ما باید روی این موضوع کار کنیم که بازیکنان جنگنده باشند.» محمودی افزود: «در حال حاضر ظرفیت والیبال ما همین است و امیدوار هستم در هفته‌های بعدی شرایط بهتر شود. البته شرایط سخت است. نمی‌گویم امکان موفقیت وجود ندارد اما کار واقعا سخت است.» 

کاپیتان اسبق تیم ملی در ادامه با اشاره به ادامه مسابقات و رقبای پیش رو گفت: «حداقل توقع از تیم ملی والیبال ایران این است که در هفته دوم بتوانیم دو بازی را ببریم. اگر در هفته دوم که ما با تیم‌های امریکا و هلند و ایتالیا و آلمان هم‌گروه هستیم، مثل دو ست نخست بازی با لهستان بازی کنیم حتما هم ایتالیا را شکست می‌دهیم هم آلمان را. حتی می‌توانیم هلند را هم ببریم گرچه بردن این تیم سخت‌تر است.» محمودی تصریح کرد: «ولی حداقل توقعی که از تیم می‌رود این است که دو بازی را ببرد.» او در رابطه با هفته سوم رقابت‌ها گفت: «در هفته سوم هم با کوبا و آرژانتین و فرانسه و بلغارستان بازی داریم. اگر فرانسه و بلغارستان با همین بازیکنانی که در هفته نخست بازی کردند بازی کنند ما می‌توانیم علاوه بر پیروزی برابر کوبا این دو تیم را هم ببریم. یعنی اگر بشود ما از 8 بازی که در هفته‌های دوم و سوم داریم حداقل 4 بازی را ببریم و در شرایط خیلی خوب 6 بازی را ببریم اوضاع برای تیم ملی خیلی بهتر می‌شود.» 

محمودی در ادامه با درخواست از بازیکنان برای تلاش بیشتر گفت: «من امیدوار هستم که این اتفاق بیفتد و بازیکنان روان بازی کنند. توقع داریم که بازیکنان با تمرکز و همه توان بازی کنند چون نتایج این مسابقات در رنکینگ جهانی و المپیک خیلی تاثیرگذار است. من فکر می‌کنم ما اگر در هفته دوم و سوم پنج بازی را ببریم می‌توانیم در جمع 8 تیم پایانی مسابقات قرار بگیریم و راهی دور حذفی شویم.» 

ملی‌پوش اسبق والیبال ایران در پاسخ به این سوال که چرا تیم ملی ایران همیشه مسابقات را بد آغاز می‌کند و گاهی هم روند سینوسی به خودش می‌گیرد، توضیح داد: «ببینید بازی‌ها را اگر یکی یکی برویم جلو می‌بینیم که ما جلوی ژاپن به دلیل اینکه بازی اول تورنمنت بود خوب نبودیم. ایرانی‌ها هم همیشه این توجیه را دارند که در شروع بد ظاهر می‌شویم. یک بخش این برمی‌گردد به نداشتن بازی تدارکاتی و بخش دیگری از این مربوط می‌شود به اینکه ما نرفتیم این مشکل را حل کنیم. ما هیچ تدبیری برای این مشکلی که همیشه عنوانش می‌کنیم، نداریم. مثلا فرض کنید من می‌دانم زانویم درد می‌کند اما برای درمانش اقدامی نمی‌کنم و بعد از عدم موفقیت در کاری که می‌خواهم انجام دهم می‌گویم زانویم درد می‌کرد! وقتی که سابقه داریم در سال‌های گذشته همه تورنمنت‌ها را بد شروع کردیم طبیعتا باید شرایطی را درنظر بگیریم که دیگر مسابقات را بد شروع نکنیم. در مقابل لهستان عملکرد خوبی مخصوصا در دو ست اول داشتیم. در برابر اسلوونی هم بد ظاهر نشدیم. در عین حال که اعتقاد دارم اسلوونی خیلی در دریافت اول خوب نبود و بازیکن سرعتی‌شان از مدار خارج شده بود و بیشتر از توپ‌های بلند استفاده کرد و تخصص ما هم در دفاع توپ‌های های‌بال است. ولی به هر حال بازی را واگذار کردیم. امیدوار هستیم در هفته دوم بهتر شویم و حداقل دو تا برد به دست بیاوریم.»

کاپیتان اسبق تیم ملی در رابطه با بازگشت موسوی به ترکیب تیم به عنوان کاپیتان جدید تیم ملی گفت: «محمد موسوی تمام توانش را برای تیم می‌گذارد و همیشه در خدمت تیم بوده. بازیکنان کناری‌اش‌ هم تلاش‌شان را می‌کنند و می‌خواهند موفق باشند. ولی خب کار سخت است. موسوی یک تجربه بزرگی دارد و سال‌ها در کنار بازیکنانی بازی کرده بود که نسل موفق والیبال ایران بودند. ولی امروز بازیکنان جوانی کنارش بازی می‌کنند که البته بااستعداد هستند و به دنبال موفقیت.» محمودی ادامه داد: «انتظاری که مردم دارند این است که تیم جنگنده‌تر ظاهر شود در هفته‌های بعدی و ما هم حمایت می‌کنیم. تلاش داریم که با دادن روحیه شرایط تیم بهتر شود. ما امسال چند تورنمنت مهم داریم. لیگ ملت‌ها که در آن قرار داریم، بازی‌های آسیاسی و مسابقات جام ملت‌های آسیا. مسابقات انتخابی المپیک هم هست. اگر اولویت‌بندی کنیم به نظرم انتخابی المپیک تا لیگ ملت‌ها اولویت‌های اول تا چهارم باشند. باید تلاش کنیم تیم آماده باشد، هم از لحاظ بدنی و هم از لحاظ ذهنی که بتوانیم در مسابقات موفق باشیم.» 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها