کد خبر: 617022
|
۱۴۰۲/۰۳/۲۱ ۰۲:۰۷:۳۰
| |

فینال لیگ قهرمانان اروپا؛

منچسترسیتی فاتح لیگ قهرمانان اروپا شد

تیم‌های منچسترسیتی و اینتر در دیدار فینال لیگ قهرمانان اروپا در استانبول ترکیه به مصاف هم رفتند که تیم انگلیسی با برتری یک گله برای اولین مرتبه جشن قهرمانی گرفت.

منچسترسیتی فاتح لیگ قهرمانان اروپا شد
کد خبر: 617022
|
۱۴۰۲/۰۳/۲۱ ۰۲:۰۷:۳۰

ترکیه... استانبول... ورزشگاه آتاتورک! شنبه شب فصل ۲۰۲۳-۲۰۲۲ لیگ قهرمانان اروپا با برگزاری دیدار فینال لیگ قهرمانان اروپا بین منچسترسیتی و اینتر به ایستگاه پایانی‌اش رسید؛ دیداری که سیتیزن‌ها در آن با نتیجه ۱-۰ پیروز شدند و اولین قهرمانی‌شان را جشن گرفتند.

به گزارش خبرورزشی، در آستانه این فینال دو تیم تشنه کسب جام بودند؛ منچسترسیتی که هیچ‌گاه موفق نشده بود جام گوش بزرگ را به افتخاراتش اضافه کند و در تنها حضورش در فینال سال ۲۰۲۱ به چلسی باخت. اینتر هم که ۳ قهرمانی داشت از سال ۲۰۱۰ به فینال و جام نرسیده بود.

پیش از این سال ۲۰۰۵ هم تیم‌هایی انگلیسی و ایتالیایی در دیدار فینال لیگ قهرمانان استانبول به مصاف هم رفته بودند که آن بازی تاریخی را لیورپول پس از تساوی ۳-۳ مقابل میلان در ضربات پنالتی برد و قهرمان شد.

نبرد استانبول با سوت شیمون مارسینیاک داور لهستانی که داور فینال جام جهانی ۲۰۲۲ قطر هم بود، آغاز شد.

اولین موقعیت خطرناک را سیتی خلق کرد که ضربه برناردو سیلوا از درون محوطه جریمه با فاصله کمی از کنار دروازه به بیرون رفت. پس از این که ابتدای بازی سیتی نبض بازی را در دست داشت، اینتر هم از لاک دفاعی بیرون آمد و حملاتی را هم ترتیب داد. در دقیقه ۲۷ هم ارلینگ هالند راه افتاد و در موقعیت خوب می‌توانست دروازه اینتر را باز کند، اما ضربه‌اش  را آندره اونانا مهار کرد.

اما بدترین اتفاق برای سیتی در همین نیمه نخست رخ داد، وقتی کوین دی‌بروینه برترین گلساز این فصل لیگ قهرمانان مصدوم شد و در دقیقه ۳۶ جای خودش را به فیل فودن داد. نیمه نخست هم که کم‌افت‌وخیزتر از حد انتظار بود با تساوی بدون گل به پایان رسید.

نیمه دوم هم در حالی شروع شد که سیتی کمی مالکیت توپ را بیش از حریفش در اختیار داشت، اما برای تغییر در روند بازی سیمونه اینزاگی در دقیقه ۵۷ روملو لوکاکو را به جای ادین ژکو وارد زمین کرد. در دقیقه ۶۸ سرانجام طلسم دروازه‌ها شکسته شد و توپ سوم جلوی پای رودری افتاد تا هافبک اسپانیایی سیتیزن‌ها را به گل برساند.

در دقیقه ۷۱ اینتر موقعیت بسیار خوبی داشت تا خیلی زود بازی را به تساوی بکشد. ضربه سر فدریکو دی‌مارکو به تیر دروازه سیتی برخورد کرد و در برگشت باز هم خود این بازیکن ضربه سر دیگری زد که به روملو لوکاکو خورد و برگشت داده شد!

در دقیقه ۷۷ هم فیل فودن می‌توانست تیرخلاص را بزند، اما هافبک منچسترسیتی توپ را دقیقاً به جایی فرستاد که آندره اونانا انتظارش را می‌کشید. در دقایق پایانی هم اینتر آخرین تلاش‌هایش را برای فرار از شکست کند، اما بهترین موقعیت در دقیقه ۸۹ با بدشانسی محض تبدیل به گل نشد. ضربه سر روملو لوکاکو درست جایی فرود آمد که ادرسون حضور داشت و با برخورد به پای سنگربان سیتی مهار شد.

در پایان همان یک گل را سیتی حفظ کرد تا برای اولین مرتبه در تاریخ قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شود. پپ گواردیولا هم که ۲ جام با بارسلونا گرفته بود، بعد از ۱۲ سال دوباره قهرمان این تورنمنت شد. ضمن این که منچسترسیتی دومین تیم انگلیسی نام گرفت که سه‌گانه می‌گیرد. پیش از آن‌ها همشهری‌شان منچستریونایتد سال ۱۹۹۹ به این افتخار دست پیدا کرده بودند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها