کد خبر: 615612
|
۱۴۰۲/۰۳/۱۰ ۱۳:۰۰:۳۷
| |

روزی که پرسپولیسی‌ها نماد ۴ را از استقلال پس گرفتند

امید عالیشاه تنها بازمانده دربی شماره ۸۲

یکی از خاطره‌انگیزترین دربی‌های تاریخ برای پرسپولیسی‌ها پیروزی ۴ بر۲ مقابل استقلال در دربی شماره ۸۲ بود.

امید عالیشاه تنها بازمانده دربی شماره ۸۲
کد خبر: 615612
|
۱۴۰۲/۰۳/۱۰ ۱۳:۰۰:۳۷

دربی ۸۲ تهران در حالی آغاز شد که علاوه بر ۹۰ هزار نفری که در ورزشگاه آزادی بودند، حدود ۴۰ هزار هوادار هم بیرون درهای ورزشگاه ماندند و نتوانستند وارد شوند.

به گزارش خبرورزشی، برانکو سرمربی پرسپولیس، تیمش را با ترکیب سوشا مکانی، رامین رضاییان، محسن بنگر، لوکا ماریچ، محمد انصاری، احمد نوراللهی، محسن مسلمان، امید عالیشاه (مهرداد کفشگری ۶۰)، فرشاد احمدزاده (بابک حاتمی ۹۲)، علی علیپور (جری بنگستون ۹۱) و مهدی طارمی ارنج کرد.

پرویز مظلومی سرمربی استقلال نیز از ترکیب سیدمهدی رحمتی، میلاد فخرالدینی، حنیف عمران زاده، هرائر مگویان، میثم مجیدی، امید ابراهیمی، محمدرضا خرسندنیا، عادل شیحی (جابر انصاری ۲۷)، خسرو حیدری (یعقوب کریمی ۶۰)، آرش برهانی، سجاد شهباززاده استفاده کرد.

در آن دیدار پرگل، تیم پرسپولیس با ارائه یک نمایش تهاجمی و فوق‌العاده موفق به پیروزی قاطع مقابل استقلال شد تا گام مهمی را به سوی قهرمانی برداشته باشد. گل‌های پرسپولیس در این بازی توسط مهدی طارمی ۲ بار، رامین رضائیان و محسن مسلمان به ثمر رسید و استقلال توسط جابر انصاری و امید ابراهیمی (پنالتی) دو گل را جبران کرد. این برد از آنجا اهمیت دارد که پرسپولیسی‌ها جنگ کری را با عدد ۴ از استقلال بردند.

نکته اول؛ از آن تیم پرسپولیس، فقط امید عالیشاه در این تیم مانده است و تمامی بازیکنانی که برای برانکو در دربی شماره ۸۲ بازی کردند، از تیم قرمز پایتخت جدا یا برای همیشه از فوتبال خداحافظی کرده اند.

نکته دوم؛ تنها بازماندگان استقلال از آن دربی، خسرو حیدری و سجاد شهباززاده هستند که اولی دستیار ریکاردو ساپینتوست و دومی هم فصل کابوس واری را در لیگ بیست و دوم بدون گل زده در جمع آبی ها پشت سر گذاشت!

نکته سوم؛ پس از پیروزی ۴ بر۲ مقابل استقلال، بازیکنان و هواداران پرسپولیس از نماد ۴ برای کُری خوانی استفاده کردند که پیشتر فرهاد مجیدی برای استقلالی ها ساخته بود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها