کد خبر: 615279
|
۱۴۰۲/۰۳/۰۸ ۱۶:۰۰:۰۳
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

پشت پرده قهر 8 ملی‌پوش؛ به نفع‌تان است مصاحبه نکنید!/ گوشی‌ها خاموش شده!

انصراف هشت ملی‌پوش تیم ملی واترپلو ایران شوک بزرگی به ورزش کشور وارد آورده است. خبرنگار «اعتمادآنلاین» به جزئیاتی از این واقعه دسترسی پیدا کرده است.

پشت پرده قهر 8 ملی‌پوش؛ به نفع‌تان است مصاحبه نکنید!/ گوشی‌ها خاموش شده!
کد خبر: 615279
|
۱۴۰۲/۰۳/۰۸ ۱۶:۰۰:۰۳

انصراف هشت بازیکن تیم ملی واترپلو ایران در بیانیه‌ای مشترک از حضور در تیم‌ ملی برای شرکت در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۳ چین انصراف دادند.

به گزارش اعتمادآنلاین، ارشیا الماسی، حامد ملک‌خانبانان، پیمان اسدی، سهیل رستمیان، امین قویدل، امیرحسین کیهانی، مهدی یزدانخواه و امیرحسین رهبر هشت بازیکنی هستند که با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند به خاطر برخی مسائل قید حضور در تیم ملی را زده‌اند.

در بخشی از بیانیه منتشرشده از سوی این بازیکنان در فضای مجازی آمده است: «با توجه به شرایط فعلی تیم ملی واترپلو و آماده نبودن امکانات و شرایط، جهت رویارویی با قدرت‌های برتر آسیا، در حالی که می‌توانستیم شانس حضور در فینال را داشته باشیم، در اردوی تیم جهت حضور در بازی‌های آسیایی شرکت [نمی‌کنیم] که از مهم‌ترین دلایل آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: عدم برگزاری اردوهای مناسب، عدم همکاری با آقای چیریچ، عدم دعوت از مربی خارجی جدید و عدم استفاده از سرمایه‌های داخلی و عدم اجرای قول و قرارهای فدراسیون.»

این ملی‌پوشان در ادامه نوشتند، در میان گذاشتن این گلایه‌ها با مقامات فدراسیون به نتیجه نرسیده و [پاسخ] روشنی مبنی بر حل مشکلات دریافت نشده است و به جای حل مشکل و ایجاد راهکار مناسب برای افتخارآفرینی در فاصله کم باقی‌مانده تا بازی‌های آسیایی، بازیکنان به حذف از تیم‌ ملی و ممنوعیت از حضور در لیگ برتر واترپلو تهدید شده‌اند.

در ادامه این بیانیه آمده است: «آیا پاسخ به درخواست حق، منطقی و حرفه‌ای بازیکنان تیم‌ ملی تهدید است؟ هیچ‌گونه خصومت و عناد شخصی با هیچ فردی اعم از اعضای محترم فدراسیون و اعضای محترم کادر فنی فعلی نداریم و همه دغدغه ما صرفاً از روی خیرخواهی برای ورزش، حفظ زحمات گذشته و بهتر شدن نتایج آتی است.»

اقدام این بازیکنان در آستانه مسابقات آسیایی شوک بزرگی به ورزش کشور وارد کرد.

شنیده‌های خبرنگار اعتمادآنلاین از فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو حاکی از آن است که دو طرف برای جلوگیری از افزایش حواشی در تلاش هستند. یک منبع آگاه در فدراسیون به خبرنگار اعتمادآنلاین اطلاع داد که رئیس فدراسیون سعی کرده با ملی‌پوشان معترض صحبت کند اما اکثر بازیکنان گوشی‌هایشان را خاموش کرده‌اند. با این حال، به هر ترتیب، به اطلاع این ملی‌پوشان رسانده شده که فعلاً به نفع‌شان است مصاحبه‌ای نکنند! این منبع آگاه تاکید کرد که فرصتی در اختیار بازیکنان شاکی گذاشته شده و این افراد اگر می‌خواهند همچنان ملی‌پوش باشند، باید تا تاریخ یادشده خودشان را به اردوی تیم ملی برسانند در غیر این صورت آنها خط خواهند خورد و نفرات دیگری جایگزین خواهند شد.

گفتنی است تیم ملی واترپلو ایران در بازی‌های آسیایی جاکارتا موفق به کسب نشان برنز شد؛ مدالی که در تاریخ ورزش ایران بعد از انقلاب سابقه نداشت. این تیم در مسابقات قهرمانی آسیا که آبان سال گذشته برگزار شد نیز توانست برای اولین بار بعد از 28 سال روی سکو برود و به نشان نقره دست پیدا کند.

تیم واترپلو ایران یکی از شانس‌های کسب مدال برای کاروان ایران در بازی‌های آسیایی به حساب می‌آید و باید دید در روزهای آینده چه سرنوشتی در انتظار این تیم خواهد بود. 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها