کد خبر: 614642
|
۱۴۰۲/۰۳/۰۵ ۱۰:۵۰:۵۷
| |

حمید درخشان در گفت‌وگو با «اعتماد»:

انتخاب قلعه‌نویی، عنایتی و مرفاوی به عنوان سرمربیان تیم‌های ملی نشان از گرایش رنگی فدراسیون دارد!

حمید درخشان پیکشوست فوتبال ایران در رابطه با انتخاب رضا عنایتی به عنوان سرمربی تیم ملی امید با روزنامه اعتماد گفت و گو کرده است.

انتخاب قلعه‌نویی، عنایتی و مرفاوی به عنوان سرمربیان تیم‌های ملی نشان از گرایش رنگی فدراسیون دارد!
کد خبر: 614642
|
۱۴۰۲/۰۳/۰۵ ۱۰:۵۰:۵۷

سرانجام و پس از کش و قوس‌های فراوان تکلیف نیمکت تیم ملی امید هم مشخص شد و فدراسیون پس از مشورت با امیر قلعه‌نویی صندلی سرمربیگری امیدهای کشورمان را به غلامرضا عنایتی سپرد. اما این انتخاب سوالاتی را در ذهن هواداران فوتبال به وجود آورد، از جمله اینکه آیا عنایتی از تجربه کافی برای حضور در این سمت مهم برخوردار است یا او هم به مهره سوخته تبدیل می‌شود؟ چرا بین این همه گزینه، قلعه‌نویی سراغ یکی دیگر از شاگردانش رفته‌ و آیا نگاه رنگی ‌در تیم ‌ملی وجود دارد؟ برای بررسی بیشتر‌ این انتخاب و رسیدن به پاسخ بعضی سوالات‌مان سراغ حمید درخشان رفتیم. بازیکن اسبق تیم ملی و باشگاه پرسپولیس می‌گوید تا قبل از انتخاب قلعه‌نویی به عنوان سرمربی بزرگسالان یکی از گزینه‌های فدراسیون بود که با حضور امیر روی نیمکت بزرگسالان شرایط عوض شد و عنایتی سر از امیدها درآورد! به گزارش روزنامه اعتماد، در ادامه گفت‌وگوی خبرنگار «اعتماد» با حمید درخشان را می‌خوانید.

   ‌از طرف فدراسیون فوتبال برای تیم ملی امید اول با شما صحبت شده بود اما شرایط تغییر کرد و عنایتی هدایت امیدها را برعهده گرفت. 

بله. در مصاحبه‌هایم چند بار گفتم که از قبل در این خصوص صحبت کرده بودیم و با رفتن آقای کی‌روش و آمدن آقای قلعه‌نویی فدراسیون تصمیم‌گیری در این زمینه را به سرمربی موکول کرد و ایشان هم تصمیم گرفتند تا آقای عنایتی انتخاب شود.

  ‌قبل از حضور قلعه‌نویی به شما گفتند که انتخاب شدید یا پس از مشورت با مربی بزرگسالان تصمیم‌گیری می‌کنند؟ 

از فدراسیون گفتند اول سرمربی بزرگسالان انتخاب شود و بعد ما تصمیم می‌گیریم برای تیم ملی امید. فدراسیون گفته بود نظر مربی تیم ملی بزرگسالان را لحاظ و با مشورت از او تکلیف امیدها را مشخص کنند‌. تصمیمات‌شان همراه شد با تصمیمات سرمربی محترم بزرگسالان و ایشان هم عنایتی را معرفی کرد و بعد هم به من پیشنهاد مدیریت فنی را دادند که قبول نکردم.

  ‌عنایتی یا فدراسیون کدام‌شان این پیشنهاد را به شما دادند؟‌

فدراسیون فوتبال.

  ‌اما قلعه‌نویی در مصاحبه‌ای گفت که پیشنهادش افشین قطبی بود. 

ببخشید الان هر کسی برای خودش یک چیزی را تعریف می‌کند! اصل قضیه این بود که گفتم. آقای عنایتی را هم هر کی معرفی کرده جای خود اما چیزی که آقای سرمربی (قلعه‌نویی) تایید کرده ایشان بود. بنده هم به آنچه قلعه‌نویی تایید کرده احترام می‌گذارم و برای عنایتی و تیم ‌ملی امید ‌آرزوی موفقیت می‌کنم.

  ‌در آن زمان که از شما برنامه نخواستند؟ 

ببخشید اما مگر از این فردی که الان انتخاب شده برنامه خواستند؟ اول انتخاب شده و بعد شروع به کار کرده، برنامه‌ای که از مربی تیم ملی نمی‌گیرند.

  ‌اما فدراسیون برای انتخاب مربی بزرگسالان از چند کاندیدا برنامه خواست. 

آنها هم برنامه ندادند، کمی ریزتر شوید به موضوعات! صحبت‌هایی قبلا مطرح شده و فقط چند گزینه انتخاب کرده بودند. برای مربیگری در تیم ملی که برنامه نمی‌دهند.

  ‌در این شرایط پیش‌بینی شما از وضعیت تیم‌ ملی امید چیست؟ 

ما پتانسیل خیلی خوبی داریم و بازیکنان خیلی خوبی در لیگ بازی می‌کنند. ان‌شاءالله بتوانند از بازیکنان به نحو احسن استفاده کنند. مطمئنم که اگر از بازیکنان به خوبی استفاده شود تیم‌ ملی امید‌ موفق خواهد شد.

  ‌فکر می‌کنید عنایتی آن تجربه لازم را دارد؟ 

این انتخاب فدراسیون و مربی تیم‌ ملی بزرگسالان بود و درنهایت باید به آن احترام گذاشت. امیدوارم موفق شوند.

  ‌پروسه انتخاب مربی تیم امید چرا نباید از طریق کمیته فنی باشد؟ 

مگر در فدراسیون کمیته فنی داریم؟ هیچ کمیته فنی ندارند. این انتخاب فدراسیون با مشورت قلعه‌نویی بود، تمام!

  ‌گفتید پیشنهاد سمت مدیر فنی را نپذیرفتید. ممکن است نظرتان تغییر کند؟ 

نه. شما دیدید من تصمیمی بگیرم و بعد کار دیگری انجام دهم؟ هیچ‌وقت نه این کار را کردم و نه خواهم کرد.

  ‌برای دستیاران عنایتی چه پیشنهادی دارید؟ می‌شود از مربیان باتجربه در کنار او استفاده کرد تا بعدها به لحاظ کم‌تجربگی به مشکل نخورد. 

بله. شک نکنید، حتما ایشان کمک‌های خوبی انتخاب می‌کنند .

  ‌مربی تیم ملی بزرگسالان و امید و جوانان استقلالی هستند. فکر نمی‌کنید این انتخاب‌ها گرایش به رنگ آبی دارد؟ 

کاملا مشخص است از جوانان که به مرفاوی سپردند تا امیدها که به عنایتی سپردند و بزرگسالان هم‌ دراختیار قلعه‌نویی است. در واقع در حال تکمیل شدن است! این انتخاب‌ها نشان‌دهنده همین موضوعی است که گفتید. می‌بینید که وضعیت چطور است شک شما هم برطرف می‌شود! دیگر اینها تصمیمات فدراسیون است و من نظر خاصی ندارم‌.

  ‌به عنوان سوال آخر، اگر بخواهید به عنایتی یک مشورت بدهید به او چه می‌گویید؟ 

بهتر است‌ خودش تمرکز کند و خودش تصمیم بگیرد. ایشان در تصمیماتش از مشورت سرمربی تیم ‌ملی استفاده کند چون ‌تجربه‌اش بیشتر است!

  ‌اگر قلعه‌نوعی بخواهد به عنایتی مشورت بدهد تمرکز خودش از بین نمی‌رود؟ 

دیگر انتخابی بود که خودشان کردند و این تصمیم خودشان بود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها