کد خبر: 613688
|
۱۴۰۲/۰۲/۳۰ ۱۰:۳۳:۳۳
| |

در حاشیه بازی پرسپولیس و نساجی رقم خورد؛

ماجرای برخورد بد مامور نیروی انتظامی با خبرنگار روزنامه اعتماد

خبرنگار روزنامه اعتماد که برای پوشش بازی پرسپولیس و نساجی عازم قائمشهر شده بود در برخورد با یک نیروی انتظامی از ناحیه صورت و چشم دچار آسیب شد.

ماجرای برخورد بد مامور نیروی انتظامی با خبرنگار روزنامه اعتماد
کد خبر: 613688
|
۱۴۰۲/۰۲/۳۰ ۱۰:۳۳:۳۳

بازی پرسپولیس و نساجی در هفته سی‌ام رقابت‌های لیگ برتر که منجر به قهرمانی سرخ‌ها شد، حواشی خاص خودش را داشت. در جریان بازی مشکلاتی برای خبرنگاران ایجاد شد که حتی واکنش وزارت ورزش و جوانان را نیز به همراه داشت، به ‌طوری که روز گذشته روابط عمومی وزارت ورزش به این ماجرا ورود کرده و تصمیم دارد در قبال این رفتار از مسوولان سازمان لیگ، باشگاه نساجی و همچنین اداره کل ورزش و جوانان استان مازندران پیگیر این ماجرا شود. یکی از مشکلاتی که برای خبرنگاران ایجاد شد این بود که به آنها اجازه ورود به جایگاه ویژه‌شان داده نشد و همچنین در برخی موارد رفتارهای ناشایستی نیز با اصحاب رسانه صورت گرفت. 

به گزارش روزنامه اعتماد، یکی از نمونه‌های این رفتارهای زشت در موردخبرنگار روزنامه اعتماد اتفاق افتاد که برای پوشش خبری مسابقه در استادیوم وطنی حضور پیدا کرده بود. روزبه دلاور خبرنگار ورزشی روزنامه اعتماد روز پنجشنبه با 

در دست داشتن کارت خبرنگاری مشغول پوشش اتفاقات بیرون از استادیوم و شور و هیجان مردم علاقه‌مند به فوتبال بود که با برخورد یکی از ماموران نیروی انتظامی روبه‌رو شد. 

ماجرا از این قرار است که گویا یک خانم قصد داشته با لباس مبدل وارد ورزشگاه شود اما ماموران نیروی انتظامی متوجه این امر می‌شوند و جلوی ورود این خانم را می‌گیرند. خبرنگار روزنامه اعتماد که همراه با همسرش در محل حضور داشت مشغول فیلمبرداری از این اتفاق بود که یکی از ماموران به سمت او می‌آید و گوشی‌اش را به زور از او می‌گیرد و می‌پرسد تو چه کاره هستی که فیلم می‌گیری؟ خبرنگار روزنامه اعتماد با نشان دادن کارت خبرنگاری‌اش پاسخ می‌دهد که خبرنگار هستم و برای پوشش رویدادهای مسابقه آمده‌ام که مامور موردنظر کارت خبرنگاری او را نیز ضبط می‌کند و می‌گوید: «هر کاره‌ای می‌خواهی باش! خبرنگار رییس‌جمهور هم باشی حق نداری فیلم بگیری!» 

بعد از به وجود آمدن هیاهو و ناراحتی به وجود آمده تعدادی از هواداران آنجا تجمع می‌کنند و از مامور نیروی انتظامی درخواست می‌کنند گوشی و کارت خبرنگاری آقای دلاور پس داده شود که با مخالفت مواجه می‌شوند. خبرنگار روزنامه اعتماد چنین روایت می‌کند: «ما به التماس افتادیم و گفتیم گوشی را پس بده. ما بچه اینجا نیستیم و می‌خواهیم چند ساعت دیگر برگردیم. اما مامور موردنظر زیر بار نرفت. من هم برگشتم گفتم این هم از مهمان‌نوازی شما! این حرف را که زدم تا رویم را برگرداندم دیدم مامور شوکر درآورده و با اسپری فلفل به صورتم زد. بعد همسرم به گریه افتاد و آن مامور هم با گوشی و کارت خبرنگاری من محل را ترک کرد.»

بعد از این اتفاق آقای دلاور بعد از یک ساعت گشتن در شهر به دنبال آن مامور راهی کلانتری شده و آنجا متوجه شدند نیروی موردنظر گزارش کرده که «این شخص (روزبه دلاور) قصد داشته جو هواداران را متشنج کند!» درنهایت نیروهای حاضر در کلانتری بعد از شنیدن روایت گوشی و کارت خبرنگار روزنامه اعتماد را به همراه یک عدد آبمیوه و کیک به او برمی‌گردانند و از او می‌خواهند برگه‌ای را انگشت بزند تا ماجرا ختم به‌خیر شود. خبرنگار روزنامه اعتماد اما از انگشت زدن برگه امتناع می‌کند ولی گوشی و کارتش را می‌گیرد. 

بخشی از اتفاق رخ داده برای خبرنگار روزنامه اعتماد مربوط می‌شود به ناهماهنگی‌های رخ داده در روز بازی پرسپولیس و نساجی بین مقامات فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ، شورای تامین و مدیران مجموعه ورزشی شهید وطنی و بخش دیگری از آن مربوط می‌شود به توجیه نشدن چند نیروی خاص که متاسفانه با رفتارهای اشتباه خود چنین رخدادهایی را رقم می‌زنند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها