کد خبر: 608226
|
۱۴۰۲/۰۱/۳۰ ۱۳:۳۶:۱۱
| |

خاطره بازی با ستاره سابق سرخ ها؛

سه گل به استقلال زدیم اما هرگز با حجازی کری نداشتم!/ من کجا و دیگو مارادونا کجا؟

گرچه چند روزی به دیدار استقلال و پرسپولیس باقی مانده اما همه جا صحبت از دربی است.

سه گل به استقلال زدیم اما هرگز با حجازی کری نداشتم!/ من کجا و دیگو مارادونا کجا؟
کد خبر: 608226
|
۱۴۰۲/۰۱/۳۰ ۱۳:۳۶:۱۱

حمید درخشان به تازگی در گفت‌وگو با خبرورزشی درخصوص دربی سال ۱۳۶۵ ضمن تعریف و تمجید از درخشش ناصرمحمدخانی در آن دیدار، عنوان کرد که او مثل دیگو مارادونا در استادیوم آزادی بازی کرده است.

به گارش خبرورزشی، با همین سوال سراغ محمدخانی رفتیم که به ما گفت: حمید درخشان دوست و هم‌اتاق من بود و لطف کرده این حرف را زده است اما من کجا و دیگو آرماندو مارادونا کجا؟ مارادونا یکی بود و هرگز هیچ بازیکنی هم به گرد پای او نرسید. او یک‌تنه تیم معمولی آرژانتین را قهرمان جام جهانی ۱۹۸۶ مکزیک کرد یا این‌که ناپولی را از یک تیم معمولی در فوتبال ایتالیا تبدیل به قهرمان و تیمی مدعی کرد. هنوز هم مردم شهر ناپل او را می‌پرستند و هنوز می‌توان نشست و ساعت‌ها بازی‌اش را نگاه کرد.

دوباره برگشتیم به دربی سال ۱۳۶۵ و درخصوص نحوه آماده‌سازی خودش پرسیدیم که پاسخ داد: بازی خاصی بود. من شب قبل بازی خیلی زود خوابیدم و استراحت کافی هم کردم. می‌دانستم بازی بسیار مهمی است چرا که هر تیمی برنده می‌شد به فینال می‌رفت و تیم بازنده هم اوت می‌شد. ما با علم به این موضوع وارد زمین بازی با استقلال شدیم. ۳ گل به استقلال زدیم که به تلاش دسته‌جمعی کل تیم برمی‌گشت و فقط یک نفر نبود. همه زحمت کشیدند تا آن نتیجه تاریخی به ثبت برسد.

ازستاره گریزپای پرسپولیس در دهه ۶۰ درمورد کُری با زنده‌یاد ناصرحجازی سوال کردیم که گفت: اصلا و ابدا مرحوم با ناصرخان حجازی کری نداشتم. سه گل زدیم و آن بازی را از استقلال بردیم ولی زنده‌یاد حجازی برای من یک دروازه‌بان بزرگ و انسان کاردرست بود. هرگز به خودم اجازه نمی‌دادم برای آن مرحوم کری بخوانم و بقیه بچه‌های پرسپولیس هم تا جایی که می‌دانم همین شرایط را داشتند و حتی بهروز سلطانی مدت‌ها با خدابیامرز ناصرخان تمرین می‌کرد. آن بازی یا هر مسابقه دیگری هم تمام می‌شود و آنچه باقی می‌ماند انسانیت و رفاقت است. خدا ناصرحجازی را رحمت کند که نه تنها یک اسطوره فنی در فوتبال ایران بود بلکه از لحاظ اخلاقی هم سرآمد بود. او سال‌ها بهترین گلر ایران و آسیا بود و همیشه احترام خاصی برای آن مرحوم قائل بوده و هستم.

ناصرمحمدخانی اشاره‌ای هم به شاهرخ بیانی کرد و افزود: شاهرخ خیلی انگیزه داشت ولی همه می‌دانستیم ته دلش استقلالی بود. بین شاهرخ و برخی از مدیران وقت استقلال مشکل پیش آمده و او هم تصمیم گرفت از تیم محبوبش جدا شود. البته فوتبالیست بزرگی هم بود و آن روز واقعا باانگیزه بازی کرد. هنوز صدای علی‌آقا پروین در گوشم زنگ می‌زند که آخرین لحظه گفت که اگر پنالتی شد، شاهرخ می‌زند. او در تیم ملی هم خوب پنالتی می‌زد و آن روز وقتی روی من خطای پنالتی شد به زیبایی آن را تبدیل به گل کرد. یک پاس دیگر هم دادم که دومین گل را زد و گل سوم را هم اگر اشتباه نکنم روی یک و دو با شاهرخ زدم. روز عجیب و خاصی بود که برای همیشه در یاد هواداران مانده و هنوز هم از آن بازی حرف می‌زنند. خوشحالم که من هم بخشی از آن تیم پرسپولیس و آن بازی تاریخی بودم. هرچند باز تکرار می‌کنم همه بچه‌های استقلال در آن تیم دوستان صمیمی ما بودند و کری خاصی نداشتیم.

دربی برگشت لیگ بیست‌ودوم بسیار حساس شده و محمدخانی در رابطه با آن خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که سرنوشت قهرمانی هم تا حدی در گروی این بازی است می‌توان آن را با دربی سال ۱۳۶۵ مقایسه کرد. در این دربی هم برنده می‌تواند امید زیادی به قهرمانی و رقابت تا آخرین روز با سپاهان داشته باشد. استقلال هم این روزها تیم سرپا و سرحالی است اما پرسپولیس هم در وضعیت خوبی به سر می‌برد. با این وجود تجربه نشان داده که نمی‌توان دربی را بر اساس نتایج یکی دو هفته قبل استقلال و پرسپولیس پیش‌بینی کرد. بارها پیش آمده تیم سرحال‌تر باخته یا تیم به ظاهر ضعیف‌تر باخته است. هر تیمی در طول هفته خوب تمرین و ریکاوری کند و روز بازی از لحاظ روحی و روانی آماده‌تر باشد، برنده دربی خواهد شد.

ناصر محمدخانی در پایان در خصوص احتمال تساوی دو تیم استقلال و پرسپولیس نیز گفت: این بازی مثل حذفی است و مساوی به درد هیچ‌یک نمی‌خورد. به نظر می‌رسد تساوی در این دیدار بیشتر از همه سپاهانی‌ها را خوشحال کند. پرسپولیس و استقلال هم مهره‌های تأثیرگذار و تکنیکی به همراه مربیان علاقمند به فوتبال هجومی در اختیار دارند و من پیش‌بینی می‌کنم این دیدار برنده داشته باشد و برنده آن هم امیدوارم تیم محبوبم پرسپولیس باشد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها