کد خبر: 607853
|
۱۴۰۲/۰۱/۲۸ ۱۸:۴۶:۵۰
| |

آنالیز دروازه‌بان‌های سرخابی در آستانه دربی در گفت‌وگو با گلر سابق آبی ها؛

حسینی و بیرانوند مثل حجازی و عابدزاده نمی شوند

دروازه بان اسبق استقلال و مربی سابق دروازه بان های پرسپولیس در گفت و گو با روزنامه اعتماد شرایط دروازه سرخابی های پایتخت را قبل از دربی بررسی کرد.

حسینی و بیرانوند مثل حجازی و عابدزاده نمی شوند
کد خبر: 607853
|
۱۴۰۲/۰۱/۲۸ ۱۸:۴۶:۵۰

دروازه‌بان سابق استقلال که سابقه مربیگری در پرسپولیس را دارد در گفت‌وگو با «اعتماد» از نقاط ضعف و قوت بیرانوند و حسینی پرده برداشت!

به گزارش‌ روزنامه اعتماد، این هفته شهرآورد تهران به عنوان یکی از حساس‌ترین تقابل‌های یک دهه اخیر بین دو تیم پرسپولیس و استقلال برگزار خواهد شد. بازی که خیلی‌ها اعتقاد دارند برنده آن شانس زیادی برای کسب عنوان قهرمانی‌ خواهد داشت. برای بررسی وضعیت دروازه دو تیم ‌با محمدعلی یحیوی تماس گرفتیم. یحیوی سابقه مربیگری در پرسپولیس را دارد و زمانی ‌هم‌ درون دروازه استقلال وظیفه حراست از قفس توری این تیم را برعهده داشت. 

یحیوی در خصوص شرایط دروازه‌بانان دو تیم در آستانه دربی به «اعتماد» گفت: در حال حاضر دو تا گلر آماده در دو تیم آماده داریم، یک طرف حسینی که در چند هفته اخیر عملکرد بسیار خوبی داشته و با روحیه و آماده است برای دربی و روبه‌روی او بیرانوند قرار است بازی کند، گلر اول تیم‌ ملی که هم ‌خودش و هم تیمش آماده است. امیدوارم دو تیم بازی خوب و تماشاگرپسندی را ارایه دهند و از این حساسیت‌هایی که وجود دارد به دور باشند .

از یحیوی پرسیدیم برای حفظ آرامش دروازه‌بانان دو تیم در این شرایط حساس چه توصیه‌ای دارد: کنترل! اگر مربی آنها بودم، سعی می‌کردم کنترل‌شان کنم . اگرچه هر دو تجربه خوبی دارند، اما سعی می‌کردم آنها را از هیجان‌های بازی دور نگه دارم. در کل فکر نمی‌کنم در خط دروازه مشکلی برای دو تیم پیش بیاید . این دو دروازه‌بان ‌آمادگی این را دارند که بتوانند بازی خوب برای هواداران خود داشته باشند.

از بازیکن اسبق استقلال که مربی پرسپولیس هم بوده پرسیدیم دوست داشت در شرایط فعلی مربی کدام تیم باشد و یحیوی گفت: من استقلالی‌ام و این تیم را دوست دارم. مربی ساکش روی دوشش است و ممکن است هر جا برود کار کند، اما من با استقلال زندگی کردم و برایش زحمت کشیدم پس نمی‌توانم بگویم استقلالی نیستم، اما هر جا و هر تیمی که از من بخواهد حاضرم مربی آن تیم بشوم، من عمان و مالزی هم کار کردم و دلیل نمی‌شود جایی کار  نکنم چون استقلالی  هستم.

یحیوی در خصوص نقاط ضعف و قوت حسینی و بیرانوند به خبرنگار «اعتماد» گفت: توهین به این دوستان نباشد، اما جفت گلرها از شوت‌های راه دور مشکلات زیادی دارند و عکس‌العمل‌های سریعی در این مواقع ندارند. این دو باید سرعت در عکس‌العمل‌های خود را بالا ببرند ضمن اینکه در‌خروج‌ها گاهی به مشکل می‌خورند و اکثر گل‌های خورده این دو تیم روی خروج‌ها بود که در مواقعی که حریفان سانتر می‌کردند، نتوانستند خوب عمل کنند و نقاط قوت آنها در بازی‌سازی است و تک به تک گیر خوبی هستند و پشت مدافعان تیم‌های خود را به خوبی پوشش  می‌دهند. یحیوی در ادامه هر دو گلر سرخابی را در یک سطح دانست و از یک تا  ده  به آنها  نمره هشت داد!

پیشکسوت فوتبال ایران پنالتی زدن حسینی و دریبل‌زنی بیرانوند را اشتباه دانست و در این خصوص گفت: من به حسینی ایراد نمی‌گیرم، ایراد به مربیان او وارد است‌ . البته در فوتبال وجود دارد که یک گلر کاشته‌زن خوب هم می‌شود، اما در آن شرایط می‌توانستند به بازیکن پنالتی می‌دادند که شانس آقای گلی دارد. حسینی هم باید مراقب باشد تا وارد حاشیه نشود. بیرانوند هم نباید این‌ کارها را تکرار کند، چون خیلی‌ها از او الگو می‌گیرند و درست نیست. 

یحیوی در پایان صحبت‌هایش به «اعتماد» گفت: اگر عابدزاده یا حجازی برای روحیه دادن به تیم خودشان این کارها را می‌کردند، چون یک دانه بودند و تکرار نمی‌شوند . اینها اسطوره دروازه‌بانی ما هستند و نباید گفت، چون این‌ گلرها دریبل  یا پنالتی می‌زدند بقیه هم انجام بدهند. اینها نامبر وان‌های تاریخ ما بودند. ضمن احترام، حسینی و بیرانوند هم بهتر است خودشان باشند برای آیندگان.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها