کد خبر: 606432
|
۱۴۰۲/۰۱/۲۱ ۱۲:۳۵:۲۵
| |

۱۰ بازیساز برتر دنیا در حال حاضر

اول نبودن دیبروینه جرم است اما...

لیست ده نفر از بهترین بازیسازی های حال حاضر دنیا

اول نبودن دیبروینه جرم است اما...
کد خبر: 606432
|
۱۴۰۲/۰۱/۲۱ ۱۲:۳۵:۲۵

در حالی که مهاجمان همیشه تیتر اخبار را به خود اختصاص می‌دهند، بهترین بازیسازهای جهان معمولا بیشترین احترام را در یک تیم دارند.

در ادامه این نوشته ما بهترین بازیسازان حال حاضر فوتبال را بررسی می‌کنیم. در این لیست، ما به پلی‌میکرهای سنتی خط میانی که به ایجاد شانس برای دیگران می‌پردازند، نگاه کرده‌ایم. اگرچه «بازیساز» یک اصطلاح گسترده در فوتبال است که می‌تواند بازیکنان زیادی را در بر بگیرد.

 

۱۰- توماس مولر

او ممکن است کمی جلو بکشد و در خط حمله ظاهر شود، اما توماس مولر همچنان هسته‌ای است که تیم بایرن دور او می‌چرخد. او بی‌دست و پاست، بداخلاق است، گل‌های وحشتناکی به ثمر می‌رساند... اما در عین حال فضاهای اطراف محوطه جریمه را جوری می‌بیند و پیدا می‌کند که هیچ بازیکن دیگری نمی‌تواند. زمانی که باواریایی‌ها مالک توپ باشند، او به خوبی دروازه یا هم‌تیمی خود را در موقعیت شوت‌زنی پیدا می‌کند. هفت پاس گل او در بوندسلیگا (تا شروع ماه آوریل) او را به‌طور مشترک در رده سوم از این حیث در جدول قرار می‌دهد. او اکنون تقریبا 70 پاس گل از فرانک ریبری، دومین خالق پرگل در تاریخ لیگ برتر آلمان جلوتر است. این بازیکن 33 ساله غیرقابل توقف است.

 

۹- پیوتر زیلینسکی (ناپولی) 

بسیاری از موفقیت‌های صدرنشین فعلی سری آ یعنی ناپولی در این فصل به درستی به مهارت گلزنی ویکتور اوسیمهن، مهاجم گلزن آنها مربوط می‌شود. اما بازیگران نقش مکمل نیز شایسته عشق هستند. زیلینسکی، هافبک لهستانی ناپلی‌ها، هم در پاس گل و هم پاس کلیدی سرآمد بوده است. این بازیکن 28 ساله مردی است که تفاوت‌ها را در خط هافبک سختکوش ناپولی رقم می‌زند. اگر اوسیمهن ایده‌های این بازیکن را پشت سرش نداشت به این تعداد گل نمی‌رسید.

 

۸- برونو گیمارش (نیوکاسل یونایتد) 

با توجه به اینکه این بازیکن برزیلی چقدر برای نیوکاسل کارآمد است، باید گفت او یک نوع خاص از بازیساز است که تفاوت زیادی با بسیاری از افراد حاضر در این لیست دارد. او عمدتا جلوی چهار بازیکن عقب زمین قرار می‌گیرد، پاس‌ها را می‌گیرد و با توانایی دریبلینگ خود به تیمش کمک می‌کند تا وارد زمین حریف شود. اما او چیزی بیش از یک هافبک است. برونو زمانی که پشت سر حریف قرار می‌گیرد، می‌تواند هم‌تیمی‌های خود را در موقعیت‌های خطرناک پیدا کند. او همچنین میل زیادی به ورود به محوطه جریمه حریف برای زدن ضربه نهایی و گلزنی دارد.

 

۷- جمال موسیالا (اف سی بایرن) 

ما هرگز به‌طور قطع نمی‌توانیم بفهمیم که آیا جمال موسیالا در نهایت تبدیل به یک مهاجم، یک وینگر (در سمت چپ یا راست)، یک هافبک تهاجمی یا... آنچه توماس مولر است، خواهد شد. اما بدون توجه به این موضوع، او جای ثابت خود را در خط میانی برای بایرن پیدا کرده است. او تنها 20 سال دارد. موسیالا در این فصل دوباره برای بایرن فوق‌العاده بوده است . انگار این عملکرد او پاسخی است به جود بلینگهام، هافبک دورتموند. دویدن‌های دیوانه‌وار، قدرت بدنی و هوشیاری او همگی عالی هستند و او در میان خلاق‌ترین و فداکارترین بازیکنان بوندسلیگا جا می‌گیرد.

 

۶- پدری (بارسلونا) 

پدری که پیراهن شماره 8 آندرس اینیستا را به ارث برده بود برای این جانشینی بسیار مناسب بوده، این‌طور نیست؟ ستاره بارسلونا نقطه مرکزی تیم پرستاره جدید ژاوی است. او با ارایه سطح فنی بالا و پاس‌های آینده‌نگر که می‌تواند شما را فریب دهد جوری عمل می‌کند که شما فکر کنید او تبدیل به هافبک نمادین بارسا شده است. او به تازگی 20 ساله شده و در حال حاضر سنگ بنای نسل جدید اسپانیا و مسلما اولین نام در صفحه تیم ماتادورهاست. این ترسناک است که فکر کنید او چقدر می‌تواند بهتر از این شود.

 

۵- برونو فرناندز (منچستریونایتد) 

بازیکن ملی‌پوش پرتغالی اخیرا در منچستریونایتد چیزهای زیادی برای مبارزه داشته است. به ویژه بخشی از بدنه مدیران باشگاه و به ویژه با شخصیت تاریخی CR7. با این حال، او تا حد زیادی در تمام دوران حرفه‌ای خود در شیاطین سرخ تا به امروز یک بازیکن ثابت باقی مانده است. برونو در این فصل از نظر پاس‌های کلیدی و پاس گل در میان بهترین‌های لیگ برتر قرار می‌گیرد و بازیکنان کمی هستند که بتوانند به اندازه کاپیتان سابق اسپورتینگ لیسبون پاس مرگبار بدهند. مارکوس راشفورد ممکن است در حال حاضر گلزنی کند، اما برونو همیشه مرد اصلی یونایتد خواهد بود.

 

۴-لوکا مودریچ (رئال مادرید) 

در حال حاضر 37 ساله است و به نظر می‌رسد که بالاخره زمان بازنشسته شدن یکی از بهترین بازیسازان تمام دوران رسیده است. مودریچ ممکن است استقامتی برای مدیریت تیم‌ مانند سابق نداشته باشد، اما او همچنان دقتی در حد پرتوهای لیزری، رهبری و دید خدادادی خاصی دارد. توانایی‌هایی برای ایجاد موقعیت از هر نقطه زمین. او تمایل دارد از این اصطلاح کمی کمتر استفاده شود و راه را برای ستاره‌های جوان‌تر در طول لالیگا باز کند. او تمایل دارد تا حد امکان برای انجام وظایفش در لیگ قهرمانان شاداب باشد. وقتی او بازی می‌کند، هیچ کس برای خارج کردن توپ از مخمصه به اندازه او عالی نیست. هیچ‌ کس در تنظیم سرعت بازی بهتر از او نیست و هیچ کسی برای دادن یک پاس قاتل بهتر از جادوگر کروات وجود ندارد.

 

۳- لیونل مسی (PSG) 

GOAT! و دیگر بحثی وجود ندارد. لیونل مسی پس از قهرمانی در جام جهانی با آرژانتین در ماه دسامبر، سرانجام فوتبال خود را به کمال رساند. در 35 سالگی، او می‌توانست سربار تیم ملی کشورش باشد اما در عوض او نیروی محرکه بود. او ممکن است سرعت یا قدرت عجیبی برای مهار مهاجمان نداشته باشد. اما نیروی تمام‌کنندگی، دید و کنترل او مانند همیشه جذاب است. او اکنون می‌چرخد، روی چمن قدم می‌زند تا فضای خالی و نقاط ضعف دفاع حریف را بیابد، همیشه قبل از اینکه توپ به سمت او بیاید، در لحظه منفجر شود. مسی در این فصل در فرانسه 17 پاس گل و 18 گل به ثمر رسانده تا این عملکرد او با قهرمانی آرژانتین در قطر 2022 همراه شود. بهترین بازیکن همه کارها را انجام داده است، اما او فقط به بهتر کردن رکوردها ادامه می‌دهد.

 

۲-کوین دی بروین

صبر کنید ببینم! او اول نیست؟! قرار ندادن کوین دی بروین در صدر این فهرست به نظر جرم می‌آید! با توجه به اینکه عملکرد او در این دوره معمولا عالی است. او هم برای پاس‌های کلیدی و هم پاس گل در لیگ برتر در صدر قرار دارد. او خط هافبک من‌سیتی را با عملکرد روباتیک معمول خود اداره کرده است. با این حال یک شکاف کوچک در زره وجود دارد. KDB کمی کندتر به نظر می‌رسد، کمی آسیب‌پذیرتر و کمی ترسناک‌تر از چند سال پیش، حتی با حضور بازیکنی نظیر ارلینگ هالند در خط جلوتر از خودش. استاد بلوند بدون شک بهترین هافبک تهاجمی است که در سطح اول فوتبال انگلیس دیده شده است. اما یک مرد وجود دارد که حتی از او در این دوره عملکرد بهتری دارد...

 

۱- مارتین اودگارد (آرسنال) 

کاپیتان‌های آرسنال در دهه‌های گذشته یا بیشتر تمایلی به حضور در فهرست‌های «بهترین‌ها» نداشتند. آنها معمولا بازوبند خود را به طرز ناپسندی از دست دادند یا به‌طور نیمه دایمی همیشه مشغول درمان بوده‌اند. مارتین اودگارد در حال تغییر این روند است. این بازیکن نروژی ممکن است جوان باشد، اما با حرکات هوشمندانه، پاس‌های متفکرانه و کنترل سرعت تیم میکل آرتتا در یک‌سوم پایانی زمین، الهام بخش توپچی‌ها به سمت قهرمانی بوده است. در خط هافبک و در مقابل او جایی که گرانیت ژاکا بازی می‌کند نقطه قوت آرسنال بوده است. این زوج در تمام فصل در کلاس جهانی بوده‌اند و این دلیل بزرگی است برای اینکه آرسنال در حال حاضر در صدر لیگ قرار دارد. اگر آنها بتوانند تمام راه را پیش ببرند، اعتبار زیادی نصیب مردی خواهد شد که با نمایش‌های باورنکردنی خود به صورت هفتگی بی سر و صدا دفاع مخالفان را به آتش می‌کشد.

منبع: فورفورتو

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها