کد خبر: 605540
|
۱۴۰۲/۰۱/۱۶ ۱۴:۱۰:۰۵
| |

روایت سرمربی تیم ملی فوتبال ساحلی ایران از قهرمانی آسیا در گفت‌وگو با «اعتماد»:

هنوز پاداش قهرمانی را نگرفتیم!/ این پول ها کفاف بچه ها را نمی دهد

علی نادری سرمربی موفق تیم ملی فوتبال ساحلی گفت وگویی با روزنامه اعتماد انجام داده است.

هنوز پاداش قهرمانی را نگرفتیم!/ این پول ها کفاف بچه ها را نمی دهد
کد خبر: 605540
|
۱۴۰۲/۰۱/۱۶ ۱۴:۱۰:۰۵

تیم ملی فوتبال ساحلی کشورمان در ایام نوروز با برتری قاطع برابر ژاپن برای سومین‌بار فاتح بازی‌های فوتبال ساحلی آسیا شد. ملی‌پوشان ساحلی که مدت‌ها بود در رقابت‌های برون‌مرزی موفقیت چشمگیری به دست نیاورده بودند با قهرمانی در این بازی‌ها به رقابت‌های جهانی صعود کردند و با مربی ایرانی خود به درخشش در این رقابت‌ها امیدوار هستند. خیلی‌ها معتقدند درخشش ساحلی‌بازان کشورمان بی‌ربط با تغییر و تحولات در بدنه مدیریتی فوتبال ساحلی نیست. هر چند هنوز پاداش قهرمانی در آسیا به حساب اعضای تیم ملی واریز نشده اما آنها از وضعیت فعلی ناراضی نیستند.

به گزارش روزنامه اعتماد، با علی نادری، سرمربی اصفهانی تیم ملی درخصوص شرایط تیم ملی و قهرمانی در آسیا که در کشور تایلند رقم خورد گفت‌وگویی ترتیب دادیم که در ادامه می‌خوانید.

    سطح کیفی بازی‌ها را چطور دیدید؟ 

این بازی‌ها مقدماتی جام جهانی بود و طبیعی است که سطح بازی‌ها خیلی بالا بود چون آسیا برای رقابت‌های جهانی سه سهمیه داشت و همه تیم‌های حاضر در رقابت‌ها دوست داشتند در جام جهانی حضور پیدا کنند. از لحاظ کیفی بازی‌ها در سطح خیلی بالایی برگزار شد و بازی‌های خیلی سنگینی بود اما خدا را شکر می‌کنم که سربلند از بازی‌ها خارج شدیم و توانستیم سهمیه جام جهانی را بگیریم و در این رقابت‌ها هم قهرمان شویم.

   تیم ملی در این بازی‌ها بردهای پرگلی مقابل دو مدعی بازی‌ها یعنی ژاپن و امارات به دست آورد. بعد از مدتی که از عملکرد ملی‌پوشان انتقاد می‌شد فکر می‌کنم پیروزی مقابل مدعیان امیدواری‌ها را دوباره زنده کرد که فوتبال ساحلی همچنان سرآمد سایر تیم‌ها در آسیا است. نظر شما در این خصوص چیست؟ 

تیم ملی بنابر دلایلی یک وقفه چهار، پنج ساله در روند موفقیت‌هایش پیش آمد و نتوانستیم سهمیه جام‌جهانی را بگیریم و فوتبال ساحلی کشورمان دو دوره در جام جهانی حضور نداشت و این طبیعی بود که از سایر تیم‌ها عقب بمانیم. اما خب این واقعیت فوتبال ساحلی ما نبود و فوتبال ساحلی ما خیلی پتانسیل بالایی دارد و بازیکنان باکیفیت و لیگ منظم و خوبی داریم. بازی‌های تایلند هم فرصت مناسبی بود برای بازسازی. با تغییر و تحولات ایجاد شده در کمیته ساحلی و دید مثبتی که به قضیه داشتند و شرایط را مهیا کردند و اعضای فنی و بازیکنان هم تلاش کردیم تا دوباره به شرایط خوب برگردیم. خدا را شکر که اعتبار فوتبال ساحلی را تاحدودی برگرداندیم! نتایج کسب شده نشان از پتانسیل بالای فوتبال ساحلی و کیفیت فنی بالای بازیکنان دارد.

   فکر می‌کنید چه تغییراتی کمک کرد تا روند ناکامی‌ها متوقف و شرایط بهتر از گذشته شود؟ 

مدیریت تغییر کرد و شرایط بهتر شد. اردوهای مناسبی را پشت سر گذاشتیم و معوقه‌های پاداش‌ها را پرداخت کردند و این‌ باعث شد تیم ملی به آرامش برسد. آرامش و تمرین و استمرار و تلاش حاصل آن این شد که به چرخه موفقیت قبلی بازگردیم.

    به عنوان یک مربی ایرانی فشاری روی شما بود؟ از این جهت که خیلی‌ها نظر مثبتی روی مربی ایرانی ‌ندارند. 

نه. فشاری که بخواهد مشکلی روی من ایجاد کند نبود و شرایط مساعد بود، چون ایراد خاصی به کار فنی وارد نبود. البته کادرفنی به این‌ مساله آگاه بود که باید آن وقفه ناکامی را جبران کنیم و با تلاش و کوشش موفق هم‌ شدیم.

   در مجموع خیلی سخت به مربیان ایرانی اعتماد می‌شود و خیلی‌ها معتقدند در رشته‌های تیمی مثل فوتبال ساحلی یا چمنی مربی ایرانی کارایی لازم ‌را ندارد ‌اما شما نشان دادید در فوتبال ساحلی مربی ایرانی هم ‌می‌تواند ‌موفق باشد. در این باره نظر شما چیست؟ 

اگر آن شرایطی که برای مربیان خارجی فراهم می‌کنیم، به لحاظ امکانات و قرارداد و دیدگاه روی مربی ایرانی هم‌ همین شرایط باشد در هر رشته‌ای که باشد اتفاقات مثبت رخ می‌دهد. نمی‌گویم صددرصد اما می‌شود یک کارهایی انجام‌ داد.

   پاداش قهرمانی در آسیا پرداخت شد؟

قبل از حضور در هر رویدادی یکسری پاداش مصوب می‌شود و پاداش قهرمانی هم در هیات رییسه تصویب شد و در اسرع وقت پرداخت خواهد شد. با توجه به شرایط و‌ نوساناتی که هست امیدوارم هر چه زودتر پرداخت شود، اما این پول کفاف بچه‌ها را نمی‌دهد. از وزارت ورزش و ارگان‌های دیگر درخواست می‌کنم نگاه مثبتی به این موفقیت داشته باشند و از زحمات بچه‌هایی که در این شرایط بد اقتصادی هستند قدردانی شود و گوشه‌ای از مشکلات‌شان مرتفع شود تا با خیال راحت‌تری کار را دنبال کنند.

   هدف‌گذاری شما برای رقابت‌های جهانی چیست؟ 

در هر تورنمنتی برای کسب بهترین نتیجه تلاش می‌کنیم و در جام‌جهانی هم بهترین عنوان را می‌خواهیم. ان‌شاءالله با برگزاری اردوهای مناسب و بازی‌های خوب تدارکاتی جایگاه فوتبال ساحلی را ارتقا دهیم.

   صحبت خاصی مانده؟ 

نه. تشکر می‌کنم از فدراسیون و کمیته فوتبال. ان‌شاءالله شرایط برگزاری پرقدرت در جام جهانی فراهم شود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها