کد خبر: 605514
|
۱۴۰۲/۰۱/۱۶ ۱۱:۳۴:۴۷
| |

ادعای محال مقام باشگاه استقلال در مورد پرونده استراماچونی؛

حذف استقلال از آسیا قطعی است!

در شرایطی که روز گذشته مسئول روابط بین الملل باشگاه استقلال توضیحاتی در مورد روند پرونده این باشگاه در فیفا ارائه کرده اما واقعیت این است که این تیم از لیگ قهرمانان آسیا حذف شده است.

حذف استقلال از آسیا قطعی است!
کد خبر: 605514
|
۱۴۰۲/۰۱/۱۶ ۱۱:۳۴:۴۷

روز گذشته حامد افضلی مدیر روابط بین الملل استقلال در استوری خود نوشت:« تنها شانس حضور استقلال در لیگ قهرمانان آسیا این است که اعضای کمیته مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال و سپس ارکان قضایی AFC تشخیص بدهند که در تاریخ ۱۱ فروردین رای این پرونده قطعی نبوده است، چرا که مهلت اعتراض به رای کمیته انضباطی فیفا همچنان وجود دارد. این مسئله همچنان میان ارکان تصمیم گیر مورد بحث بوده و تا این لحظه هیچ قطعیتی وجود ندارد و تفسیرهای مختلفی بیان می شود. در فیفا نیز رای کمیته انضباطی روز اول فروردین ابلاغ و ۳۰ روز مهلت جهت پرداخت داده شد که در صورت عدم پرداخت پنجره نقل و انتقالات تا زمان پرداخت بسته خواهد شد و خطر کسر امتیاز باشگاه را تهدید نمی کند. درخواست جزییات(گراندز رای) رای داده شده و این ۳۰ روز تا زمان اعلام جزییات رای معلق مانده است و تاریخ دقیق مهلت پرداخت در حال حاضر مشخص نیست.»

به گزارش آنا، افضلی البته در حالی این استوری را جهت روشنگری منتشر کرده که طبق پیگیری‌ها چنین موضوعی صحت ندارد چون پس از نهایی شدن رای در فیفا، طرفین می توانند با درخواست گراندز رای جهت بررسی مجدد به CAS مراجعه کنند. مدت زمان ارسال گراندز هم معمولا یک الی دو ماه طول می کشد و از زمانی که جزییات رای از سوی فیفا ارسال می شود هر یک از طرفین ۲۱ روز فرصت برای اعتراض به دادگاه عالی ورزش دارند. در صورتی که در بازه زمانی مقرر این امر محقق شود، می توان گفت که رای صادره نهایی نیست اما بعد از این مرحله پس از بررسی، رای در CAS قطعی است و ابلاغ آن نهایی حساب می شود بنابراین ادعای مطرح شده در این استوری مقام باشگاه استقلال که رای نهایی نیست، درست نیست.

مطابق با آیین نامه مجوز حرفه‌ای AFC هم این رای نهایی است. تاریخ ابلاغ رای CAS تا قبل از ۳۱ دسامبر (۱۳ آذر ۱۴۰۱) بوده است، در صورت عدم پرداخت بدهی و یا عدم توافق با طرف مقابل تا قبل از ۳۱ مارس (۱۱ فروردین ۱۴۰۲) این رای قطعی به شمار می رود و مجوز حرفه‌ای به استقلال برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا داده نمی شود. بنابراین ادعای افضلی مدیر بین الملل باشگاه استقلال به هیچ عنوان منطق حقوقی ندارد.

مطابق با ادعای او در صورتی که باشگاه در مهلت مقرر بدهی خود را پرداخت نکند، پرونده برای جرائم و محرومیت های بیشتر به کمیته انضباطی فیفا ارسال می‌ شود که ممکن است جریمه نقدی مجدد، کسر امتیاز، سقوط به لیگ پایین‌تر و …. متوجه باشگاه شود.

 با توجه به این شرایط بدیهی است رای نهایی شده و در صورت عدم اجرای آن( یعنی پرداخت مطالبات استراماچونی تا ۱۱ فروردین) جرائم دیگری به آن اضافه می شود. ضمن اینکه استعلام فدراسیون از AFC مبنی بر فرصت نهایی استقلال برای پرداخت مطالبات مربی ایتالیایی همان تاریخ ۳۱ مارس (۱۱ فروردین ۱۴۰۲) اعلام شده و به این ترتیب حذف استقلال ار لیگ قهرمانان آسیا قطعی شده است.

لازم به ذکر است که سال گذشته نیز دو باشگاه پرسپولیس و استقلال با همین شیوه و به دلیل سهل انگاری در تاریخ پرداخت بدهی های خود از لیگ قهرمانان آسیا کنار گذاشته شدند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها