کد خبر: 605322
|
۱۴۰۲/۰۱/۱۵ ۱۲:۱۵:۱۲
| |

اظهار نظر عجیب یک کارشناس:

لیگی که قائدی آقای گل آن باشد باید فاتحه‌ اش را بخوانیم!

مسعود اقبالی از کیفیت پایین فوتبال ایران گفت

لیگی که قائدی آقای گل آن باشد باید فاتحه‌ اش را بخوانیم!
کد خبر: 605322
|
۱۴۰۲/۰۱/۱۵ ۱۲:۱۵:۱۲

مسعود اقبالی پیشکسوت فوتبال ایران گفت: فوتبال ما از نظر فکری و شعور تاکتیکی نمره منفی می‌گیرد، در مورد مسائل تکتیکی هم حرفی برای گفتن نداریم.

به گزارش آنا، مسعود اقبالی درباره شرایط فوتبال ایران و درآمدزایی باشگاه‌ها و حذف استقلال از آسیا گفت:

 متأسفانه فوتبالی که باشگاه‌های آن به این روز افتاده و یکی پس از دیگری ورشکست می‌شوند دیگراهمیتی ندارد کدام تیم در لیگ عنوان قهرمانی به دست می‌آورد. بازیکنان ما اصلا فوتبال بازی نمی‌کنند، لیگی که آقای گل آن مهدی قایدی باشد باید فاتحه‌اش را خواند! فوتبال ما از نظر فکری و شعور تاکتیکی نمره منفی می‌گیرد، در مورد مسائل تکتیکی هم حرفی برای گفتن نداریم. متأسفانه در فوتبال ایران هیچ کسی کار بنیادی انجام نمی‌شود و فوتبال ما اصلا تاکتیک‌پذیر نیست.

در فوتبال شاهد جنگ بازیکنان هستیم

وی گفت:

 یک بی‌نظمی بسیار زیاد روی برنامه‌های تاکتیکی در فوتبال ما حاکم است و لیگ هم هیچ زمانی در حد استاندارد برگزار نمی‌شود. از نظر روانشناختی هم در فوتبال ایران شاهد جنگ بازیکنان هستیم و با فوتبال دنیا فاصله بسیار زیادی داریم. قهرمانی تیم‌های مثل استقلال، پرسپولیس یا سپاهان فرقی به حال فوتبال ایران نمی‌کند چرا که کار بنیادی انجام نمی‌شود.

فتح‌الله‌زاده مدیریت هزینه است

پیشکسوت فوتبال ایران بااشاره به حذف استقلال از آسیا اظهارداشت:

 فتح‌الله‌زاده مدیریت هزینه است و مثل بقیه مدیران باشگاه‌هاست. اگر به او پول بدهند می‌تواند مدیریت کند در غیر این صورت توانایی مدیریت ندارد. با این شرایط هر کس دیگری جای او بگذارند می‌تواند مدیریت کند. کسی که درآمدزایی نداشته باشد توانایی مدیریت کردن هم ندارد. یکی از راه‌های درآمدزایی حق پخش است؛ کدام یک از تیم‌های ما پول حق پخش را دریافت می‌کنند؟! تبلیغات دور زمین یا بلیط فروشی از دیگر راه‌های کسب درآمد است؛ اما شاهد هیچ یک از آن‌ها نیستیم. مسلما باشگاهی که نتواند از طریق این سه عامل کسب درآمد کند با مشکلات زیادی روبه‌رو و ورشکست می‌شود.

بورس را برای استقلال و پرسپولیس راه انداختند که از مردم پول بگیرند

مسعود اقبالی درباره شرایط فوتبال ایران و درآمدزایی باشگاه‌ها و حذف استقلال از آسیا گفت:

  متأسفانه خیلی از باشگاه‌های که از نظر مالی ضعیف‌تر است از بین رفته‌اند. تیم‌های انتهای جدول عملا از بین رفتند. در فوتبال ما حتی اگر مدیران فوتبالی هم روی کار بیایند نمی‌توانند کاری از پیش ببرند، تا باشگاهی نتواند درآمدزایی کند همین مشکلات پابرجاست. دکترای مدیریت ورزشی هم روی کار بیاید نمی‌تواند کاری انجام دهد، چون منبع درآمدی ندارند. زمانی که بحث بورس برای دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به وجود آمد من همان موقع گفته‌ام قرار است از مردم پول بگیرند و خرج خودشان کنند که همین اتفاق هم افتاد. متأسفانه همه این مسائل در فوتبال ما وجود دارد و بسیار دردناک است.

فوتبال ما نفس‌های آخر را می‌کشد

پیشکسوت فوتبال ایران عنوان کرد:

 به غیر از برخی تیم‌ها مثل استقلال، پرسپولیس و سپاهان و تا حدودی گل‌گهر بقیه تیم‌ها شرایط خوبی ندارند و در واقع باید بگوییم فوتبال ما نفس‌های آخر خود را می‌کشد. الان تیم‌های عربی بازیکنان بزرگ دنیا را می‌خرند و از قبال آن درآمدزایی می‌کنند. فوتبال ما یک تورنمنت محلی شده است. الان استقلال به خاطر طلب سه ساله یک مربی خارجی از آسیا حذف شده است؛ باید مسئولان از مدیران باشگاه سوال بپرسند که این پول‌ها کجا خرج شده است؟! 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها