کد خبر: 604633
|
۱۴۰۲/۰۱/۱۱ ۱۲:۰۰:۵۰
| |

در انتظار یک خبر تلخ برای فوتبال ایران؛

حذف استقلال از آسیا در یک‌قدمی رسمی شدن

با توجه به پایان مهلت از پیش تعیین شده از سوی (AFC)، به نظر می‌رسد که استقلال شانس حداقلی برای حضور در فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا دارد.

حذف استقلال از آسیا در یک‌قدمی رسمی شدن
کد خبر: 604633
|
۱۴۰۲/۰۱/۱۱ ۱۲:۰۰:۵۰

هواداران استقلال ساعات پرالتهابی را پشت سر می‌گذراند و براساس آخرین زمان اعلام شده، تیم‌ها برای ارائه مدارک خود به کنفدراسیون فوتبال آسیا تا ساعت 23:59 امروز (جمعه یازدهم فروردین‌ماه) که مصاف با 31 مارچ 2023 مهلت دارند و بعد از آغاز ماه جدید میلادی، دیگر تیم‌ها مهلتی برای ارائه مدارک خود جهت دریافت مجوز حرفه‌ای‌سازی ندارند. در روزهای گذشته تیم‌هایی مثل الاتحاد عربستان با چالش از دست دادن مجوز حرفه‌ای‌سازی و متعاقب آن، حذف از لیگ قهرمانان آسیا مواجه بودند اما الاتحادی‌ها توانستند بدهی 26 میلیون دلاری خود را پرداخت کنند و در آسیا ماندند.

به گزارش فوتبال 360، مدیران باشگاه استقلال در روزهای گذشته بارها وعده پرداخت مطالبات آندره‌آ استراماچونی را دادند و شایعات زیادی در فضای مجازی درباره توافق مدیران آبی‌پوش برای دریافت بودجه از یک اپراتور تلفن‌همراه مطرح شد اما با وجود طرح شایعات، استقلالی‌ها تاکنون ناموفق در انتقال پول به حساب سرمربی ایتالیایی سابق خود بوده‌اند. البته که گفته می‌شود به جز استراماچونی، باتوجه به حکم صادره درباره پرونده شکایت لئوناردو پادووانی و البته سیداحمد موسوی، آبی‌ها باید مطالبات این 2 بازیکن سابق خود که علیه باشگاه استقلال رأی قطعی گرفته‌اند را هم پرداخت کنند تا بتوانند سهمیه حضور در لیگ قهرمانان آسیا را به‌دست آورند.

علی فتح‌الله‌زاده مدیرعامل استقلال عصر روز چهارشنبه (نهم فروردین‌ماه) در مقابل ساختمان باشگاه استقلال مدعی شد که رایزنی‌ها برای دریافت بودجه ادامه دارد. مدیرعامل استقلال البته این موضوع را هم گفت که در صورت عدم دریافت بودجه و ناتوانی در پرداخت مطالبات استراماچونی که توأمان با حذف استقلال از لیگ قهرمانان آسیا خواهد بود، این موضوع را به اطلاع هواداران استقلال می‌رساند اما سکوت روز گذشته فتح‌الله‌زاده خبرساز شد و حالا همگان در انتظار تصمیم نهایی مدیران باشگاه استقلال هستند.

 

درخواست عجیب آبی‌ها؛ لطفا به ما وقت بدهید!

کنفدراسیون فوتبال آسیا براساس یک جدول زمان‌بندی مشخص اعلام کرده بود که تیم‌ها تا پایان ماه مارچ 2023 مهلت دارند برای دریافت مجوز حرفه‌ای‌سازی، مدارک خود را در سامانه آپلود کنند. یکی از مهم‌ترین مدارک، ارائه فرم‌های تسویه‌حساب است که در این زمینه استقلالی‌ها فعلاً ناکام بوده‌اند و پرونده‌های جنجالی مثل شکایت استراماچونی و پادووانی باعث شده تا آبی‌ها در خطر حذف از لیگ قهرمانان آسیا قرار گیرند.

ریکاردو سا پینتو شب گذشته با گلایه نسبت به شرایط به وجود آمده، حذف احتمالی استقلال از لیگ قهرمانان آسیا را یک ناامیدی بزرگ برای همه دانست اما پیش از آنکه سرمربی پرتغالی، در نشست خبری پیش از دیدار با ذوب‌آهن صحبت‌هایش را آغاز کند، محمدحسین زرندی مدیر رسانه‌ای باشگاه استقلال توضیحات عجبیی را درباره آخرین وضعیت صدور مجوز حرفه‌ای‌سازی باشگاه استقلال ارائه کرد.

زرندی با اشاره به آخرین وضعیت صدور مجوز حرفه‌ای‌سازی استقلال توضیح داد: «اینکه گفته می‌شود اگر بدهی‌ها تا جمعه شب پرداخت نشود، استقلال قطعا از آسیا حذف می‌شود، درست نیست. بررسی مدارک چندین هفته و ماه زمان می‌برد. ضمن اینکه باشگاه استقلال در حال استفاده از راهکارهای قانونی است تا بتواند در روزهای آینده مطالبات را پرداخت کند».

مدیر رسانه‌ای باشگاه استقلال با اعلام خبر نامه‌نگاری علی فتح‌الله‌زاده با مدیران (AFC) گفت: «مدیرعامل باشگاه استقلال هم نامه‌ای به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال کرده‌اند و توضیح داده‌اند که پرونده استراماچونی در حال رسیدگی برای پرداخت مطالبات ایشان هست و باتوجه به اینکه 2 هفته در ایران تعطیلی بوده است، فرصتی را در صورت امکان از این کنفدراسیون جهت پرداخت مطالبات استراماچونی بگیریم».

در انتظار تصمیم نهایی؛ لابی استقلالی‌ها جواب می‌دهد؟

مدیران باشگاه استقلال در شرایطی با کنفدراسیون فوتبال آسیا مکاتبه کرده‌اند که امید اصلی علی فتح‌الله‌زاده به رایزنی مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال و نایب‌رئیس (AFC) با شیخ سلمان به عنوان رئیس این کنفدراسیون است. از شب گذشته شایعاتی درباره اعطای فرصت احتمالی به آبی‌ها برای تکمیل مدارک داده مطرح شده است و همگان در انتظار پاسخ مدیران (AFC) به نامه ارسالی از سوی مدیرعامل استقلال هستند.

کنفدراسیون فوتبال آسیا در سالیان گذشته تغییر رویه داده و با برخورد قاطع با تیم‌ها نشان داده که دیگر به مانند یک دهه قبل، مماشاتی در کار نیست؛ به‌ویژه آنکه یک شرکت ممیزی آلمانی برای بررسی پرونده صدور مجوز حرفه‌ای‌سازی تیم‌ها طرف قرارداد (AFC) است. با این اوصاف به نظر می‌رسد که اگر اتفاق غیرمنتظره‌ای رخ ندهد، آبی‌ها باید تا ساعات و شاید روزهای آینده به صورت رسمی خبر حذف دوباره خود از لیگ قهرمانان آسیا را روی خروجی سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا بخوانند، آن‌هم در شرایطی که استقلال فصل گذشته با قهرمانی قاطعانه توانست سهمیه حضور مستقیم در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا را به‌دست آورد اما حالا بحران مالی باشگاه باعث شده تا آن‌ها در یک‌قدمی حذف از رقابت‌های آسیایی قرار گیرند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها