کد خبر: 601649
|
۱۴۰۱/۱۲/۲۰ ۱۰:۳۵:۱۵
| |

اخراج مجری BBC به خاطر مسائل سیاسی؛

بلای عادل فردوسی‌پور بر سر گری لینکر آمد

گری لینکر مجری برنامه Match Of The Day به خاطر اظهارنظرش درباره سیاست‌های اتخاذ شده توسط نخست وزیر بریتانیا از این برنامه کنار گذاشته شد.

بلای عادل فردوسی‌پور بر سر گری لینکر آمد
کد خبر: 601649
|
۱۴۰۱/۱۲/۲۰ ۱۰:۳۵:۱۵

بر اساس قانونی جدید در انگلیس، مهاجرانی که با قایق‌های کوچک وارد خاک این کشور شوند از این پس اجازه نخواهند داشت درخواست پناهندگی کنند. این قانون که به نظر می‌رسد از هفته آینده رسمیت پیدا کند عمدتاً مهاجرانی را شامل می‌شود که سوار بر قایق‌های کوچک با عبور از کانال مانش خود را به انگلیس می‌رسانند. 

به گزارش خبرورزشی، به گفته ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس، تعداد افرادی که بطور غیرقانونی با قایق‌های کوچک وارد انگلیس می‌شوند تنها در دو سال گذشته بیش از چهار برابر شده است. سوناک مدعی شد مهاجرانی که به طور غیرقانونی وارد انگلیس می‌شوند از یک کشور جنگ‌زده، پیگرد قانونی یا تهدیدی قریب‌الوقوع برای زندگی فرار نمی‌کنند.

همین اظهار نظر و تصمیم نخست وزیر انگلیس با واکنش شدید گری لینکر مجری محبوب و معروف برنامه Match Of The Day روبه‌رو شد و پای حزب های سیاسی را با ماجرا باز کرد. پس از این اظهارنظرها، شبکه BBC لینکر را به خاطر زیر پا گذاشتن قوانین رسانه@ای این شبکه، اخراج کرد و کارشناسان این برنامه هم برای حمایت از لینکر حاضر نشدند این هفته در برنامه حضور پیدا کنند.

این اتفاق برای علاقه‌مندان به فوتبال ایران تازه نبود و اسفند ۹۷ بود که عادل فردوسی‌پور پس از یک سری اتفاقات از شبکه سه و برنامه نود کنار گذاشته شد. فردوسی پور که بیش از ۲۲ سال برنامه ۹۰ را اجرا کرده بود، پس از اختلاف نظر با مدیر جدید شبکه سه، از برنامه ۹۰ و شبکه سه کنار گذاشته شد تا محبوب‌ترین برنامه ورزشی ایران تعطیل شود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها