کد خبر: 598923
|
۱۴۰۱/۱۲/۰۵ ۱۰:۲۶:۲۶
| |

انتقاد عبدالله ویسی از تصمیم جواد نکونام

۴ بازیکن در فولاد به من خیانت کردند و دیگر برنمی‌گردم/ با دیدن لیست گزینه‌های تیم ملی امید گریه‌ام گرفت!

عبدالله ویسی سرمربی سابق فولاد خوزستان نسبت به اتفاقات اخیر در این باشگاه واکنش نشان داد.

۴ بازیکن در فولاد به من خیانت کردند و دیگر برنمی‌گردم/ با دیدن لیست گزینه‌های تیم ملی امید گریه‌ام گرفت!
کد خبر: 598923
|
۱۴۰۱/۱۲/۰۵ ۱۰:۲۶:۲۶

عبدالله ویسی انتقادات تندی را نسبت به استعفای جواد نکونام و همچنین گزینه‌های مطرح شده برای هدایت تیم ملی امید مطرح کرد. متن کامل گفت‌وگوی این مربی را بخوانید:

به گزارش آنا، ویسی در ابتدا درباره استعفای جواد نکونام گفت: همان‌طور که نظر اکثریت مردم درباره این کار منفی بوده، من هم همین نظر را دارم و آقای نکونام کار حرفه‌ای انجام ندادند و اگر باشگاه فولاد که نماینده جمهوری اسلامی ایران، مردم و استان خوزستان در آسیا است، اشتباه هم کرده باشد که نکرده و هر امکاناتی که آقای نکونام خواست به او دادند، باز هم نباید این کار را می‌کردند. زمان مناسبی نبود که او بخواهد تیم را رها کند؛ آن هم در این دوره حساس که مردم ایران نیاز به شادی دارند و دلخوشی مردم خوزستان فوتبال است. نظر منِ مربی واقعا درباره این موضوع منفی است.

وی درباره تقابل فولاد با الهلال عنوان کرد: الفیصلی تیمی نبود که بخواهد برابر یک تیم ایرانی قد علم کند. به جز فولاد، حتی یک تیم دسته اولی ما هم می‌توانست با الفیصلی مقابله کند و برنده بازی باشد. به هر حال آن بازی را فولاد برد و به مردم خوزستان و مردم ایران تبریک گفتیم، اما مشخص بود که وقتی فولاد بالا می‌رود، الدحیل، الشباب و الهلال سه حریف سخت هستند. می‌گویند قرعه فولاد بد بود، اما آن دو تیم هم قدرتر از الهلال هستند. هر سه تیم فوق حرفه‌ای هستند و بازی با آن‌ها بسیار سخت بود. اینکه ما به الهلال خوردیم، خیلی بهتر بود. اگر به جدول عربستان را نگاه کنید، تیم الهلال با دو بازی کمتر چهارم و پنجم جدول است و الشباب و الدحیل صدرنشین هستند.

سرمربی سابق فولاد در واکنش به اینکه آیا بازیکنان خارجی فولاد می‌توانستند به این تیم کمکی کنند، گفت: به اعتقاد من به عنوان یک فوتبالی، هیچ کمکی نمی‌توانند بکنند و بازیکنانی که داشتند، مثل پریرا و موسی کولیبالی و ... که آنها را مازاد اعلام کردند، می‌توانستند مثمرثمر باشند، چون شناخت کافی از فولاد داشتند. متأسفانه به نظر من بازیکنانی که گرفته‌اند، کمکی به فولاد نکرده‌اند، به خصوص در باشگاه‌های آسیا. بازیکنانی که رد کردند، در بازی‌های قبلی بیشتر کمک کردند.

ویسی در واکنش به اینکه شنیده می‌شود نکونام به خاطر حضور در تیم ملی، بعد از پیروزی برابر الفیصلی از فولاد جدا شده، گفت: وقتی یک آدم یک کار اشتباه انجام می‌دهد، آن هم در جایی که هوادار زیاد است، نظرات مختلفی می‌تواند دخیل باشد. هر کسی با یک دیدی نگاه می‌کند. من به عنوان یک مربی یا کارشناس می‌گویم کار درستی نبود و حتی می‌توانست بماند و بعد از بازی او را اخراج کنند. باز هم می‌گویم به عنوان یک مربی کارش را نمی‌پسندم. نمی‌دانم نظر مردم چیست اما به همه دیدگاه‌ها احترام می‌گذارم اما این کار توهین به مردم خوزستان و باشگاه فولاد بود.

وی در پاسخ به اینکه آیا در صورت دریافت پیشنهاد از فولاد به این تیم بازمی‌گردد یا خیر عنوان کرد: من به عنوان یک خوزستانی با شاهین اهواز قهرمان ایران شدم؛ بازیکن بودم و برای مردم شادی آوردیم. کمک مربی بودم و با باشگاه فولاد قهرمان شدیم و برای مردم شادی آوردیم و در استقلال خوزستان هم قهرمان شدیم اما بلایی سر من آوردند که واقعا شایسته یک خوزستانی نبود؛ من با کمترین هزینه به آنجا  رفتم آن هم در شرایطی که پنجره بسته بود.به من بی‌حرمتی کردند و دیگر در خوزستان مربیگری نمی‌کنم.

سرمربی سابق فولاد که با رادیو ایران صحبت می کرد در پاسخ به این سوال که شاید همین بلاها بر سر نکونام هم آمده باشد، بیان کرد: قطعا این‌طور نیست و همه ایران می‌دانند که فولاد هر کاری برای قهرمانی امسال انجام داد و برای قهرمانی آسیا هزینه کرد و بازیکن جذب کرد و کارهای متفاوتی انجام داد. برای جواد نکونام ده برابر کاری را که برای من انجام دادند کردند. در زمان حضور من پنجره فولاد بسته بود و هفت بازیکن جدا شدند؛ ضمن اینکه بعدا مشخص شد که چهار بازیکن بازی نمی‌کردند و به من خیانت کردند، هفته چهارم من را اخراج کردند. ما بردیم و مساوی کردیم و من را اخراج کردند. شاید من دیگر در خوزستان مربیگری نکنم، چون به من بی‌حرمتی کردند، اگر پیشنهاد بدهند، قطعا نمی‌پذیریم.

وی درباره اینکه سرمربی ایرانی برای تیم ملی مناسب‌تر است یا خارجی گفت: با توجه به اینکه دیر شده، مربی ایرانی می‌تواند کمک خوبی کند. من قبلا هم گفته‌ام که امیر قلعه‌نویی و علی دایی بهترین گزینه‌ها هستند؛ هم پرستیژ و شخصیت دارند و هم همه آسیا آن‌ها را می‌شناسند و رزومه مشخصی هم دارند. اگر مربی خارجی بزرگی می‌آورند که به فوتبال ما کمک کند، دستشان درد نکند، اما اگر یکی را می‌آوردند که با او دلالی کنند و پول‌ها و دلارهای ایران را جابه‌جا کنند، این کار را نکنند بهتر است، این توهین به شعور مردم است.

ویسی در خصوص اسامی مطرح شده برای هدایت تیم ملی امید گفت: اصلا به رزومه مربی نگاه نمی‌کنند. من آن روز اسامی مختلفی را در سایت‌ها دیدم گریه می‌کردم. برای مثال اگر می‌خواهند عبدالله ویسی را انتخاب کنند، رزومه او را نگاه کنند و بگویند ویسی کجا بود و چه کرد. رزومه گزینه‌ها را نگاه کنند و ببینند چه موفقیت‌هایی داشته است اما متاسفانه، چون قبلا یک رئیسی با یک معاونی زد و بند کرده‌اند، فلان مربی را می‌آورند که علم کنند تا یا به او تیم بدهند. واقعا او را به عنوان مربی تیم ملی امید انتخاب کنند که فاجعه می‌شود.

سرمربی اسبق استقلال خوزستان در پاسخ به اینکه آیا از نظر او هیچکدام از گزینه‌ها صلاحیت هدایت تیم امید را ندارند؟ گفت: من نمی‌توانم این را بگویم، چون خوشبختانه یا متاسفانه همکاران من هستند، اما من می‌گویم چند کارشناس همفکری و بررسی کنند و بعد انتخاب کنند نه اینکه چون عبدالله ویسی پارتی کلفتی دارد، بگویند عبدالله ویسی سرمربی شود.اول ببینند عبدالله ویسی چه کرده؟ چه رزومه‌ای دارد؟ چه کمکی می‌تواند به تیم ملی مملکتش کند؟ ما مردم را چه چیزی فرض می‌کنیم؟ چه می‌شود که این‌طور می‌شود؟ همه کارهای ما این‌طور است و چهار سال بعد دوباره می‌گوییم ان‌شاالله؛ چقدر ان‌شاالله؟

وی در پاسخ به اینکه چرا نام او در بین گزینه‌ها نبود؟ گفت: من با استقلال خوزستان قهرمان شدم، با فولاد قهرمان شدم، با شاهین بوشهر صعود کردم، پیکان ۱۱ هفته ۸ امتیاز عقب بود، اما این تیم را در لیگ برتر نگه داشتم، بالای ۵۰ بازیکن زیر ۲۳ سال به کشور معرفی کردم، حق من نیست که مربی تیم امید باشم یا اسمم جزو این افراد باشد؟ باید ببینیم افرادی که تصمیم می‌گیرند چه کسانی هستند و چطور این افراد را گزینه می‌کنند؟ آقای تاج کاملا من را می‌شناسد. من نه مدیر و دلالی دارم و نه آدم سیاسی پشت من است. اگر منِ عبدالله ویسی لیاقت دارم، من را بین گزینه‌ها بگذارید تا از خودم دفاع کنم. من هم می‌خواهم به فوتبال کشور و تیم استانم خدمت کنم. در استانم با من آن کار را کردند؛ استقلال قهرمان شد و من را اخراج کردند. من گفتم می‌خواهم در استقلال خوزستان بمانم اما اخراج کردند. در خیبر خرم‌آباد ۹ برد آوردیم و اخراجم کردند. با فولاد به خاطر مساوی بیرون از خانه من را اخراج کردند. چرا؟ چون کسی پشت من نیست.

ویسی درباره دوری‌اش از فوتبال توضیح داد: من سال قبل از خیبر جدا شدم، دیسک کمر داشتم که عمل جراحی کردم. ۳-۴ پیشنهاد داشتم و خودم نرفتم. الان هم دو پیشنهاد لیگ یکی دارم، اما نخواستم بروم و منتظرم ببینم اتفاقات بهتری رخ می‌دهد یا خیر. به هر حال طرفدارانی هستند که پیگیر من هستند و امیدوارم هر چه زودتر برگردم و به فوتبال مملکت، میهن و استانم خدمت کنم.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها