خطر در کمین آبی‌ها!

سقوط استقلال به دسته پایین‌تر در چه شرایطی رقم می‌خورد؟

پرونده سرمربی اسبق استقلال اکنون تبدیل به چالشی بزرگ برای مدیران این باشگاه شده است.

سقوط استقلال به دسته پایین‌تر در چه شرایطی رقم می‌خورد؟
کد خبر: 595844
|
۱۴۰۱/۱۱/۱۸ ۱۲:۱۰:۰۰

صحبت‌های شب گذشته حسین قربان‌زاده رئیس سازمان خصوصی سازی در مورد بدهی استقلال به استراماچونی و خطر سقوط آبی‌های تهران به دسته پایین‌تر، موجی از نگرانی را بین هواداران این تیم ایجاد کرده اما اصل ماجرا به صورت دیگری است و فعلا خطری تیم ساپینتو را تهدید نمی‌کند.

به گزارش فارس، بر اساس قوانین، اگر بدهی طی سه پنجره پرداخت نشود، اقدامات تنبیهی مانند کسر امتیاز یا سقوط به دسته پایین‌تر توسط فدراسیون جهانی فوتبال آغاز می‌شود.

با توجه به اینکه رای قطعی بدهی به استراماچونی پیش از پنجره زمستانی فصل جاری صادر شده، پنجره زمستانی فصل بعد می‌تواند شروع تنبیهات سنگین باشگاه استقلال باشد. با اینحال جلسه کمیته انضباطی فیفا که با درخواست استراماچونی قرار است روز 11 اسفند برگزار شود، در این پرونده تعیین کننده خواهد بود.

این جلسه در واقع برای تشدید جریمه مالی برگزار خواهد شد و بر اساس رایی که صادر خواهد شد باشگاه ایرانی علاوه بر پرداخت اصل پول به پرداخت جریمه دیرکرد نیز محکوم خواهد شد. البته کمیته انضباطی فیفا بر اساس اختیاراتی که دارد می‌تواند برای کسر امتیاز هم اقدام کند اما بر اساس عرف، در مرحله اول ابتدا با اعلام جریمه نقدی، مهلتی بین یک تا دو ماه به باشگاه بدهکار برای پرداخت پول داده می‌شود.

پس از این اگر در موعد اعلام شده، اصل پول و جریمه تاخیر آن پرداخت نشود، کمیته انضباطی برای تنبیهات بعدی مانند کسر امتیاز یا سقوط به دسته پایین‌تر اقدام خواهد کرد. این روند سوای ماجرای بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی است و ممکن است کسر امتیاز حتی پیش از شروع نقل و انتقالات تابستانیِ پیش رو صورت بگیرد. بر این اساس طبق سنوات گذشته، عرف این است که سقوط به دسته پایین‌تر تا سه پنجره نقل و انتقالاتی پس از اعلام رای قطعی ( در این پرونده؛ زمان اعلام رای دادگاه CAS) انجام نمی‌شود.

نکته قابل توجه در این پرونده با توجه به زمان برگزاری جلسه کمیته انضباطی فیفا؛ این است که باشگاه استقلال باید بدهی مذکور را تا آخر اسفند پرداخت کند در غیر این صورت با توجه به تعطیلات سال جدید، یک بدهی قطعی است که به حذف از لیگ قهرمانان آسیا نیز منجر خواهد شد.

قرارداد یک طرفه‌ای که توسط مدیران وقت باشگاه استقلال با استراماچونی بسته شد اکنون دردسرهای زیادی را برای این باشگاه به وجود آورده که با وجود پرداخت هزینه‌های جانبی مانند حق‌الوکاله وکلای خارجی پیش از تشکیل جلسه دادگاه CAS، اکنون چالشی جدی برای مدیران وقت باشگاه شده که حدود 80 میلیارد تومان برای استقلال هزینه خواهد داشت و باید دید که در نهایت این گره کورِ آبی‌ها چگونه باز خواهد شد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها