کد خبر: 593578
|
۱۴۰۱/۱۱/۰۵ ۲۱:۱۶:۵۳
| |

ریسک بزرگ تاج برای تیم ملی/ نه کی روش می‌ماند نه مربی خارجی دیگری می‌آید

در حالی که این روزها هیچکس درباره سرنوشت تیم ملی صحبت نمی کند حدس و گمان ها درباره انتخاب سرمربی تیم ملی فوتبال ایران بیش از پیش قوت گرفته است.

ریسک بزرگ تاج برای تیم ملی/ نه کی روش می‌ماند نه مربی خارجی دیگری می‌آید
کد خبر: 593578
|
۱۴۰۱/۱۱/۰۵ ۲۱:۱۶:۵۳

در حالی که انتظار می رود هرچه زودتر تکلیف نیمکت تیم ملی فوتبال ایران مشخص شود اما در نشست اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال هیچ صحبتی در مورد تیم ملی نشده است. اعضای هیات رئیسه هم که در این باره صحبت می کنند، می گویند هنوز مهدی تاج به آنها مربی ای معرفی نکرده است و در صورت معرفی مربی در مورد آن تصمیم خواهند گرفت.

به گزارش خبرورزشی، اما موضوعی که بیش از پیش این روزها ذهن ها را به خود مشغول کرده صحبتهای مهدی تاج بعد از انتخاب دوباره او به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال است. او بعد از بازگشت دوباره اش بر مسند ریاست فدراسیون فوتبال عنوان کرده بود کارلوس کی روش در جام جهانی هدایت گر تیم ملی خواهد بود، اما بعد از جام جهانی هدایت تیم  ملی به «جواد نکونام» محول می شود.

البته برنامه مهدی تاج این بود که جواد نکونام در جام جهانی به عنوان کمک روی نیمکت تیم ملی بنشیند و بعد از جام جهانی هم کارلوس کی روش مدیر فنی تیم ملی شود. هر چند بخش اول این ماجرا یعنی حضور جواد نکونام در کادر فنی تیم ملی محقق نشد اما  کارلوس کی روش هم حاضر نیست در این برهه از زمان مدیر فنی تیم ملی شود و در صورت عدم انتخاب دوباره از سوی فدراسیون فوتبال هدایت یکی دیگر از تیم های ملی احتمالا چین یا قطر را برعهده خواهد گرفت.

مهدی تاج به خوبی متوجه شده که کارلوس کی روش محبوبیت مردمی خود را از دست داده است و از سویی هر آنچه در چنته داشته در ۹ سال حضور در اردوی تیم ملی به فوتبال ایران منتقل کرده است، با این اوصاف بهتر است هدایت تیم ملی به یک مربی جدید محول شود.

انتخاب مربی ایرانی برای تیم ملی خواسته خیلی هاست و حسن های زیادی برای فدراسیون فوتبال دارد. یکی از آنها عقد قرارداد ریالی با سرمربی تیم ملی در دوره ای است که به بهانه تحریم ها همه درآمدهای دلاری فدراسیون فوتبال ضبط می شود. از سویی عملکرد خوب جواد نکونام در تیم ملی می تواند یک نمره مثبت در مدیریت مهدی تاج ثبت کند.

با جمع بندی موارد ذکر شده می توان به این نتیجه رسید که فدراسیون فوتبال در پایان لیگ جواد نکونام را به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب خواهد کرد و به نوعی تیم ملی فیفا دی فروردین را از دست داد. خیلی از کارشناسان فوتبال در مشورتی که مهدی تاج با آنها داشت، این تصمیم را تایید کردند و باید منتظر ماند این تصمیم با نظر موافق اعضای هیات رئیسه مواجه خواهد شد یا خیر.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها