برد بزرگ هندبال ایران برابر شیلی در ثانیه‌های آخر

شیوهای بی‌نظیر سیاوشی ایران را در جام جهانی نگه داشت

تیم ملی هندبال ایران در اولین گام از مسابقات قهرمانی جهان مقابل شیلی یک برد ارزشمند و فوق‌العاده کسب کرد.

برد بزرگ هندبال ایران برابر شیلی در ثانیه‌های آخر
کد خبر: 591322
|
۱۴۰۱/۱۰/۲۳ ۰۹:۱۸:۲۹

بیست‌وهشتمین دوره مسابقات قهرمانی هندبال جهان مردان از امروز به میزبانی مشترک دو کشور لهستان و سوئد آغاز شد و تیم ملی ایران با امید تاریخ سازی از ساعت 20:30 برابر شیلی قرار گرفت.  

به گزارش ورزش سه، ایران در دومین تجربه حضور خود در مسابقات جهانی در گروه اول با تیم‌های اسپانیا دارنده دو طلا و دو برنز جهان، شیلی و مونته‌نگرو هم گروه است و در اولین بازی خود در دور مقدماتی امشب مقابل شیلی قرار گرفت. تیم شیلی اولین تجربه جهانی خود را در این رویداد بدست می‌آورد و شاگردان ووسلین امیدوار بودند تا با کسب برتری در این بازی جواز حضور در جمع ۲۴ تیم برتر را به‌دست بیاورند. 

در حالی این دیدار آغاز شد که محمد سیاوشی در دروازه ایران و فیلیپ گارسیا در دروازه تیم شیلی قرار گرفتند. اولین گل دیدار امشب را پویا نوروزی‌نژاد، لژیونر ایرانی، در دقیقه دو به ثبت رساند تا کار شاگردان ووسلین با اقتدار شروع شود. این گل در شرایطی وارد دروازه تیم شیلی شد که هندبالیست شیلی روی بازیکن ایران خطا کرد و در فاصله اخراج دو دقیقه‌ای وی یک گل برای ایران ثبت گردید. نیمه اول این دیدار با برتری 13 بر 11 ایران به پایان رسید تا امیدها بیش از پیش به کسب یک برد بزرگ و تاریخی برای ایران زنده شود.  

هندبالیست‌های شیلی در این نیمه با شناخت بیشتری از روند بازی ایران مسابقه را ادامه دادند. به‌طوری که در دقیقه ۴۰، بازی ۱۷ بر ۱۷ دنبال شد. در این نیمه افشین صادقی دو بار خطای دو دقیقه‌ای گرفت. گل هجدهم تساوی مجدد در دقیقه ۴۳ توسط محمدرضا کاظمی، یکی از بازیکنانی که به دلیل دیر صادرشدن روادید چند روز قبل به تیم پیوست، وارد دروازه شیلی شد. 

نیمه دوم برای ایران خوب پیش نمی‌رفت و روند بد بازی همچنان برای ایران پابرجا شد به طوری که در دقیقه ۵۵ اختلاف گل به دو رسید و شیلی ۲۳ بر ۲۱ از ایران پیشی گرفت. سیوهای باارزش محمد سیاوشی، دروازه‌بان شایسته ایران، در دو دقیقه پایانی یکی از شانس‌های خوب ایران در این برتری بود تا در دقیقه ۵۸ گل برتری ۲۴ برای ایران راحت ثبت شود. دبل سیو سیاوشی روی پنالتی شیلی روند بازی را عوض کرد و ایران را پیش انداخت. 

در ثانیه‌های آخر، گل برتری ۲۵ برای ایران وارد دروازه شیلی شد تا ایران با نتیجه ۲۵ بر ۲۴ پیروز اولین مسابقه خود در مسابقات قهرمانی جهان باشد. هندبالیست‌های ایران با این برد باارزش جواز حضور در جمع ۲۴ تیم را هم به‌دست آوردند. 

تیم هندبال ایران در دومین بازی خود شنبه شب ساعت ۲۰:۳۰ با تیم مونته‌نگرو روبرو خواهد شد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها