کد خبر: 590980
|
۱۴۰۱/۱۰/۲۰ ۲۰:۴۰:۱۸
| |

اعتمادآنلاین از آینده مستطیل سبز گزارش می‌دهد

اختصاصی تینجیرهای جذاب فوتبال جهان

ستاره‌های زیر 20 سال یا همان تینیجرهای فوتبال آینده مستطیل سبز هستند. در این گزارش با 10 بازیکن برتر زیر 20 سال فوتبال دنیا آشنا خواهید شد

اختصاصی تینجیرهای جذاب فوتبال جهان
کد خبر: 590980
|
۱۴۰۱/۱۰/۲۰ ۲۰:۴۰:۱۸

توجه فوتبال روز دنیا و باشگاه‌های بزرگ به بازیکنان جوان و حتی نوجوان روز به روز در حال بیشتر شدن است. بسیاری از ستاره‌های این روزهای فوتبال دنیا سنی در حوالی 20 سال دارند.

به گزارش اعتمادآنلاین به همین مناسبت نشریه فورفورتو به معرفی 50 بازیکن اصطلاحا تینیجر دنیای فوتبال پرداخته است. در گزارش امروز ما ده بازیکن اول این لیست را معرفی می‌کنیم.

 

۱۰-کارنی چوک‌وومکا/ سن ۱۹ سال/ ملیت انگلیس

ستاره مسلم انگلیس در قهرمانی زیر ۱۹ سال اروپا کارنی بود. او یک خرید معمولی برای چلسی نیست. این دقیقا دورنمایی از خط میانی انگلیس در آینده است. چوک‌وومکا در مالکیت توپ بسیار امن است. او می‌تواند با حالتی انفجاری فاز تیم را تغییر دهد و با گام‌هایی بلند نظیر پوگبا حرکت کند. او آن قدر خوب است که سرمربی چلسی نتوانسته او را برای مدتی طولانی روی نیمکت نگه دارد. کارنی یک هافبک همه‌جانبه است که می‌تواند به یکی از بهترین‌ شماره ۸ های دنیای فوتبال تبدیل شود. هنگامی که کارنی به چلسی پیوست سوال این بود: آیا او می‌تواند در دراز مدت همین عملکرد را ادامه دهد؟

 

۹-هاروی الیوت/ سن ۱۹ سال/ ملیت انگلیس

سه سال از روزی که هاروی الیوت تبدیل به جوان‌ترین بازیکن تاریخ لیگ برتر شد می‌گذرد. سه سالی که مثل برق و باد گذشت. او به لیورپول رفت و سپس در قراردادی قرضی و عالی پیراهن بلکبرن را پوشید و خود را تبدیل به هافبک مورد علاقه کلوپ کرد. او با اینکه با مصدومیت‌های جدی مواجه شد خیلی زود برگشت و اکنون جزو جدایی ناپذیر قرمزهاست. تعادل، خلاقیت و آگاهی او از موقعیت برای چنین سنی عالی است. او خشونت و آتش دارد و در حمل توپ همان اندازه که در نگه داشتنش تبهر دارد مهارت به خرج می‌دهد. او در برابر پرس مقاوم است و می‌تواند در هز زاویه‌ای توپ را دریافت کند. با در نظر گرفتن اینکه چگونه کلوپ یکی از بهترین نسخه‌های تاریخ لیورپول را ساخته خرید یک نوجوان و ساختن او برای خط هافبک بعدی خود یک نمایش جذاب بوده.

 

۸-الخاندرو گارناچو/ سن ۱۹سال/ ملیت آرژانتین

منچستریونایتد گربه فوتبال انگلیس است. همه اینها به خاطر آمار دیوانه‌کننده‌ای است که آنها در استفاده از محوصلات آکادمی دارند. آنها همیشه روی پای خودشان ایستاده‌اند و مهم نیست بازیکنان بزرگ چه نمایشی ارائه می‌هند. الخاندرو گارناچو گواه زنده آن است. او مجموعه‌ای از استعدادهای جالب دارد. او می‌تواند بفهمد دقیقا چه زمانی باید به توپ ضربه بزند. شدت حرکتش برای یافتن فضا، دید باز او و پاس‌های کاری‌اش می‌تواند درها را به روی او باز کند. او در زمین راحت است و به خوبی دریبل می‌زند. امروز می‌توان گفت CR7 گذشته و AG49 تقریبا آماده است تا وارد کار شود. او پایگاهی باورنکردنی برای ساختن دارد و اگر همان‌طور که شروع کرده ادامه دهد غیر قابل توقف خواهد بود.

 

۷-رومئو لاویا/ سن ۱۸سال/ ملیت بلژیک

اگر منچسترسیتی این بچه را بدون بند امضای قرارداد مجدد رها کند مزخرف‌ترین کار ممکن را انجام داده است. زیرا اغراق نیست اگر بگوییم رومئو لاویا با بازیکنانی نظیر رودری و کالوین فیلیپس اصلا فاصله‌ای ندارد. توانایی‌های این بازیکن برای سن ۱۸ سالگی باورنکردنی است. محدوده پاس‌های او به راحتی فشار را از بین می‌برد. دریبل او نیز عالی است. با یک کنترل که در همه هافبک‌های هم سن او به ندرت دیده می‌شود می‌تواند توپ را از مهلکه در ببرد. او در حال حاضر یک سوپراستار است و قدیس‌ها یک پیشنهاد برای به خدمت گرفتن دائم او ارائه داده‌اند.

 

۶-یوسوفا موکوکو/ سن ۱۸ سال/ ملیت آلمان

او یکی از جوان‌ترین بازیکنان تاریخ است که توانسته در سطح بالا به میدان برود. او شبیه به یک شکوفه است که البته در جام جهانی فرصت نمایش و شکفتن پیدا نکرد. ثبات این بازیکن آلمانی شگفت‌انگیزترین چیز برای چنین بازیکنی جوانی است. مهاجمی که از قبل برای دورتموند انتخاب شده است. او کسی است که می‌تواند بپیچد، برچخد و غیر قابل پیش‌بینی باشد. هم تیمی‌هایش می‌دانند او قرار است چه چیزی به آنها بدهد. او چیزی به اسم زاویه غیر ممکن برای شوت نمی‌شناسد. توپ را در هرکجا که دریافت کند کارش را انجام می‌دهد. حتی در ۱۶ سالگی. در شمایل مرد دورتموندی جنبه‌هایی از یک بازی فوتبال قوی و در قامت کوتاهش شکل فوتبال آمریکای جنوبی دیده می‌شود. این خبر خوبی برای کشوری است که نتوانسته یک مهاجم مناسب تولید کند.

 

۵-اندریک/ سن ۱۶ سال/ ملیت برزیل

۱۶۵ گل در ۱۶۹ بازی برای تیم‌های نوجوانان پالمیراس. حالا بزرگ‌ترین باشگاه‌های دنیا صف کشیده‌اند تا با پیشنهاداتی وسوسه‌کننده او را به خدمت بگیرد. آندریک با چیزی متولد شده که او را از هرگونه آموزشی بی نیاز می‌کند. آندریم قدرت ترسناکی دارد. او در فوتبال رده‌های پایه غوغا کرده و حال به نظر می‌رسد برزیل پس از سال‌ها شماره ۹ ای در حد سرخیو آگوئرو و سوارز دارد. این فقط مربوط به سرعت پاهای او نیست. او در حال حاضر انواع گل‌ها را به ثمر می‌رساند. پس از وینیسیوس، رودریگو و ادر میلیتائو رئال مادرید با قراردادی ۵۰ میلیون پوندی با پالمیراس به توافق رسیده تا او را تبدیل به برزیلی بعدی تیمش کند.

 

۴-گاوی/ سن ۱۸ سال/ ملیت اسپانیا

جوان‌ترین فوتبالیست اسپانیایی که تا به حال توانسته پیراهن تیم ملی کشورش را بر تن کند. او این کار را در خط میانی با شماره ۹ انجام می‌دهد. برای پدری که به نظر می‌رسد نماینده یک نسل موفق دوباره در خط میانی ماتادورهاست تنها چند ماه زمان نیاز بود که از لاماسیا بیرون بیاید و در چنین سنی در نیوکمپ برای بارسلونا بدرخشد. این می‌تواند نمونه‌ای دیگر برای موفقیت این آکادمی مشهور فوتبال باشد اما نباید باعث شود استعدادهای گاوی فراموش شود. گاوی از لحاظ فنی متشخص است. می‌تواند روند بازی را به دلخواه عوض کند و توانایی او در تغییر جهت بازی برای تماشاگران بسیار سرگرم‌کننده است.

 

۳-بنجامین سسکو/ سن ۱۹/ ملیت اسلوونی

اینکه او با ارلینگ هالند مقایسه می‌شود اجتناب ناپذیر است. او قادر است با سرعتی سرسام‌آور از خط دفاع خرکت کند و با دو پای قدرتمند خودش را خط حمله برساند. نکته جالب توجه اینکه از آنجایی که لیورپول و منچسترسیتی هر دو به سمت شماره ۹ سنتی حرکت کرده‌ان، سسکو به عنوان یک گزینه جالب مطرح شده است. بازیکنی که تمایلی به حرکات جانبی، نمایشی و آکروباتیک ندارد. منچستریوناتید در تابستان برای خرید او علاقمند بود در حالی که پلی‌گیمرهای بازی فوتبال منیجر همگی در دو سال گذشته او را به خدمت گرفته‌اند. در ماه ژوئیه او به آربی لایپزیگ پیوست تا در غیاب لواندوفسکی بتواند بر فوتبال آلمان مسلط شود.

 

۲-جمال موسیالا/ سن ۱۹ سال/ ملیت آلمان

هانسی فلیک بعد از خروج زودهنگام آلمان از جام جهانی در مورد جمال موسیالا گفت: «مهارت او در تکل زدن فوق‌العاده است. ما استعدادهای خوبی در تیم خود داریم و در چند سال آینده در مسیر درستی قرار داریم. جمال از هر جهت بهترین است؟ موسیالا هوشیاری موقعیتی و حرکتی فوق‌العاده‌ای دارد. جلوه‌ای از بازی در خیابان‌های شهر اشتوتگارت که محل تولد اوست. او که امروز در بایرن بازی می‌کند می‌تواند خودش را به بازی تحمیل کند. حتی در سن نوجوانی این کار را برای هم‌تیمی‌هایش انجام می‌داد. چه از طریق ضربه به توپ و چه از طریق حرکت و فضاسازی. چیزی که او را بسیار هیجان‌انگیز می‌کند این است که او هنوز به بلوغ کامل نرسیده. او در خط میانی بازی می‌کند و به عنوان پست شماره ۱۰. او در هر دو جناح عالی کار می‌کند. او می‌تواند تولد یک شماره ۹ کاذب جدید باشد.

 

۱-جود بلینگهام/ سن ۱۹ سال/ ملیت انگلیس

همه تا به امروز او را دیده‌ایم. همه می‌دانیم که او چه می‌کند. به نظر می‌رسد آنچه بازیکن دورتموند را متمایز می‌کند ذهنیت اوست. او ثباتی دارد که می‌تواند در بازی‌هایی با بالاترین سطح بدرخشد. وقتی شرایط به هم می‌ریزد او می‌تواند چیز بهتری ارائه و بازی را هدایت کند. او اخیرا در مصاحبه‌ای گفت: «تنها چیزی که هنگام تصمیم‌گیری برای ترک بیرمنگام سیتی و پیوستن به دورتموند مرا اذیت می‌کرد خود بازی فوتبال بود. دورتموند بهترین مکان برای انجام این کار است. مثل روز روشن است که اگر به اینجا بیایی و کارهای درست را انجام دهی فرصت به دست می‌آوری. صحبت کردن با بلینگهام جوری است که آدم فکر می‌کند دارد با یک فرد سی ساله حرف می‌زند. او یکی از بهترین هافبک‌های دنیاست که که طی ده سال آینده به اوج خواهد رسید.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها