کد خبر: 590770
|
۱۴۰۱/۱۰/۱۹ ۱۱:۱۱:۴۲
| |

زوم سازمان حسابرسی روی باشگاه پرسپولیس:

چرا از شجاع شکایت نکردید؟/ ۷ میلیارد پول تو جیبی به بازیکنان؟

صورتهای مالی باشگاه پرسپولیس با سوالات و نقاط ابهام نسبتا زیادی همراه شده است.

چرا از شجاع شکایت نکردید؟/ ۷ میلیارد پول تو جیبی به بازیکنان؟
کد خبر: 590770
|
۱۴۰۱/۱۰/۱۹ ۱۱:۱۱:۴۲

صورتهای مالی باشگاه پرسپولیس در اوایل دی ماه به صورت حسابرسی شده در سامانه کدال منتشر شد و در این بین حدود 100 نکته از این صورتهای مالی موردتوجه حسابرسان قرار گرفت و در بخش یادداشت‌ها به آنها اشاره شد.

به گزارش ورزش سه، در قسمت 35 یادداشت حسابرسان روی صورتهای مالی باشگاه پرسپولیس، 13 نکته در مورد عملکرد حقوقی و اجرایی سرخپوشان آمده که ضررهای تحمیل شده به این باشگاه را بررسی می‌کند؛ از جمله عدم شکایت از آنتونی استوکس و شجاع خلیل‌زاده، عدم درج حق ترانسفر در قرارداد بازیکنانی نظیر محمدحسین کنعانی‌زادگان و افزایش مدت و مبلغ برخی اعضای تیم نظیر یحیی گل‌محمدی.

در این یادداشت‌ها همچنین یک اشتباه دیده می‌شود. در قسمت 35.6 که مربوط به پرداختی بازیکنان در لیگ قهرمانان 2021 است، به جای تاجیکستان نام ترکمنستان آمده است. همچنین در یک بخش یادداشت آمده که باوجود حضور مدیرروابط عمومی و رسانه در باشگاه پرسپولیس، پستی علیه کشور هندوستان در اینستاگرام قرمزها منتشر شده که جریمه 17.5 هزار دلاری را به دنبال داشته است.

این 13 نکته از صورتهای مالی پرسپولیس را در ادامه می‌خوانید؛ نکاتی که از نظر سازمان حسابرسی، باشگاه نتوانسته در این باره، سازمان را توجیه و قانع کند:

یک)عدم انجام طرح دعوی علیه آقای استوکس در فیفا در سنوات قبل، باتوجه به عدم پایبندی ایشان به مفاد قرارداد منعقده (با طرح دعوی توسط آقای استوکس، شرکت محکوم به پرداخت 25/3 میلیارد ریال (معادل 120ر92 دلار) طبق رأی فیفا گردید).

دو) افزایش مدت و مبلغ قرارداد برخی بازیکنان، مربیان و مشاوران (از جمله فرشاد فرجی، یحیی گل محمدی، حمید مطهری و ...).

سه) عدم درج حق ترانسفر در مفاد قرارداد منعقده با بازیکنان (از جمله آقایان امید عالیشاه و حسین کنعانی‌زادگان) در سنوات قبل.

چهار) عدم انجام طرح دعوی علیه آقای خلیل‌زاده درخصوص سهم باشگاه بابت حق ترانسفر به مبلغ 000ر400 دلار.

پنج) انعقاد قرارداد دلاری با کادر فنی و بازیکنان خارجی بدون در نظر داشتن شرایط تحریم و مشکلات ناشی از انتقال ارز که در برخی موارد منجر به پرداخت هزینه دادرسی به فیفا و بسته شدن پنجره نقل و انتقالات گردیده است (از جمله پرونده کالدرون و دستیاران).

شش) پرداخت جمعا  مبلغ 71/3 میلیارد ریال به بازیکنان و کادرفنی تحت عنوان پاداش و یا پول توجیبی سفر به عربستان و ترکمنستان.

هفت) ثبت و درج هزینه ‌هایی تحت عنوان حق کارگزاری (پرداخت به واسطه‌ها) در قراردادهای برخی بازیکنان (شایان ذکر است که در این خصوص در سال مورد رسیدگی طبق قراردادهای بازیکنان، شرکت مبلغ 14 میلیارد ریال شامل 000ر25 دلار تعهد داشته، لیکن تنها مبلغ 6/6 میلیارد ریال شامل 000ر25 دلار در دفاتر ثبت گردیده و از بابت الباقی آن ذخیره‌ای در حسابها منظور نشده است).

هشت) محکومیت شرکت توسط کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) به مبلغ 500ر17 دلار به علت انتشار یک پست در فضای مجازی علیه کشور هندوستان (علیرغم حضور مدیر رسانه ‌ای و مدیر روابط عمومی در شرکت).

نُه) پرداخت 2 میلیارد ریال مازاد بر قرارداد فیمابین به آقای مهدی عبدی (بازیکن) براساس مصوبه هیئت مدیره.

ده) درج تبصره پاداش رضایت مدیرعامل از سرمربی تیم (آقای یحیی گل محمدی) به مبلغ 10 میلیارد ریال در قرارداد فیمابین و موافقت با پرداخت پاداش مزبور در تاریخ 1400/8/22 (هفت ماه قبل از اتمام مسابقات).

یازده) ثبت و پرداخت مبلغ 8/9 میلیارد ریال تحت عنوان هزینه حق مشاوره به 13 نفر از اشخاص حقیقی (لازم به توضیح است که ضمن مشخص نبودن چگونگی انتخاب این اشخاص گزارش کارکرد آنها نیز در اختیار این سازمان قرار نگرفته است).

دوازده) پرداخت 000ر250 هزار دلار معادل 6/6 میلیارد ریال بابت رضایت‌نامه انتقال آقای رامین رضائیان به باشگاه الدحیل قطر (فاقد مستندات کافی).

سیزده) انعقاد قرارداد سه جانبه واگذاری تبلیغات محیطی به طرفیت شرکت، سازمان لیگ فوتبال ایران و شرکت ایده پویان ساز (کارگزار) که در نهایت منجر به تحمیل مبلغ خالص 2/9 میلیارد ریال زیان گردیده است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها