کد خبر: 587853
|
۱۴۰۱/۰۹/۲۷ ۱۴:۳۹:۱۰
| |

مسی امشب تاریخ‌ساز می‌شود؟

لیونل مسی و کیلیان امباپه امشب علاوه بر رقابت بر سر جام قهرمانی جام‌جهانی برای آقای‌گلی هم مبارزه می‌کنند.

مسی امشب تاریخ‌ساز می‌شود؟
کد خبر: 587853
|
۱۴۰۱/۰۹/۲۷ ۱۴:۳۹:۱۰

امشب با برگزاری دیدار فینال جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر بین تیم‌های ملی آرژانتین و فرانسه این فستیوال بزرگ فوتبال ملی به پایان خواهد رسید.

به گزارش خبرورزشی، در حاشیه رقابتی تنگاتنگ برای کسب جام، چند ستاره برای کسب عناوین فردی رقابت خواهند کرد که در صدر آن‌ها لیونل مسی و کیلیان امباپه شماره‌های ۱۰ دو تیم آرژانتین و فرانسه قرار دارند.

تا پیش از فینال بهترین گلزن‌های جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر دو فوق‌ستاره پاری‌سن‌ژرمن هستند. لیونل مسی و کیلیان امباپه ۵ گله هستند و امیدوارند با یک گل دیگر در فینال آقای‌گل شوند. البته خولیان آلوارس و اولیویه ژیرو هم شانس دارند این عنوان را بگیرند، چرا که هردو ۴ گل زده‌اند.

بهترین گلسازان جام‌جهانی ۲۰۲۲ لیونل مسی، آنتوان گریزمن، هری کین و برونو فرناندش با ۴ پاس‌گل بوده‌اند. مسی و گریزمن می‌توانند عنوان برترین پاسور را به تنهایی در اختیار بگیرند. البته کیلیان امباپه، تئو هرناندس و عثمان دمبله که هرکدام ۲ پاس‌گل داده‌اند هم شانس کسب این عنوان را دارند.

در واقع لیونل مسی می‌تواند در آخرین شب جام‌جهانی هم بهترین گلزن شود و هم بهترین گلساز. اگر این عناوین را در کنار جام ببرد، هجدهم دسامبر ۲۰۲۲ را تا ابد فراموش نخواهد کرد.

همچنین باید اشاره کرد، کیلیان امباپه و آنتوان گریزمن در فینال جام‌جهانی ۲۰۱۸ گل زدند. در صورت گلزنی در این فینال می‌توانند در کنار واوا (۱۹۵۸ و ۱۹۶۲)، پله (۱۹۵۸ و ۱۹۷۰)، پل برایتنر (۱۹۷۴ و ۱۹۸۲) و زین‌الدین زیدان (۱۹۹۸ و ۲۰۰۶) قرار بگیرند که در ۲ فینال متفاوت جام‌جهانی گل زده‌اند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها