کد خبر: 587412
|
۱۴۰۱/۰۹/۲۴ ۱۱:۱۳:۰۱
| |

آرسنال کدام مهاجمان را زیر نظر دارد؟

احتمالاً مصدومیت گابریل ژسوس در ناحیه زانو، آرسنال را مجبور خواهد کرد تا در بازار نقل و انتقالات ژانویه به دنبال مهاجم بگردد.

آرسنال کدام مهاجمان را زیر نظر دارد؟
کد خبر: 587412
|
۱۴۰۱/۰۹/۲۴ ۱۱:۱۳:۰۱

توپچی‌ها در این فصل با وجود ژسوس، گابریل مارتینلی و بوکایو ساکا که آرسنال را به صدر جدول رساندند، هیچ مشکلی برای گلزنی نداشتند. اما ژسوس با مصدومیتی که در جام‌جهانی برایش پیش آمد و عمل جراحی روی زانو، ممکن است که تا سه ماه از میادین دور باشد. به این معنی که این بازیکن برزیلی بازی‌های کلیدی مقابل تاتنهام، منچستریونایتد و منچسترسیتی را از دست می‌دهد.

به گزارش خبرورزشی، ژسوس مهره‌ای تاثیرگذار در تیم آرسنال بود و میکل آرتتا از جای خالی او ضربه خواهد خورد. این تیم برای پر کردن جای ژسوس نیاز به خرید مهاجم دارد. با این حال در لیستی که نشریه معتبر «سان» برای جانشینی ژسوس منتشر کرده هیچ نامی از مهدی طارمی ستاره ایرانی پورتو به چشم نمی‌خورد.

کریستیانو رونالدو

این فوق‌ستاره پس از جدایی از یونایتد در ماه گذشته یک بازیکن آزاد شده و می‌تواند از این فرصت (احتمالا برای آخرین بار) برای قهرمانی در لیگ برتر استفاده کند. یک قرارداد کوتاه‌مدت تا پایان فصل می‌تواند برای هر دو طرف مناسب باشد. پیرز مورگان، خبرنگار و مجری مشهور که از هواداران پر و پا قرص آرسنال است و علاقه زیادی به رونالدو دارد، از توپچی‌ها می‌خواهد که رونالدو را به خدمت بگیرند.

دوشان ولاهوویچ

این ملی‌پوش صربستانی در ژانویه گذشته به شدت به انتقال به امارات نزدیک بود ولی با مبلغ ۶۲ میلیون پوند به یوونتوس پیوست. اما آرتتا بسیار به این مهاجم علاقه‌مند است و آرسنال هنوز امیدش را برای به خدمت گرفتن او از دست نداده است. احتمالا چلسی هم به دنبال ولاهوویچ خواهد بود اما قهرمانی در لیگ برتر می‌تواند او را به سمت باشگاه شمال لندنی بکشاند.

کودی خاکپو

خاکپو با سه گل در چهار بازی برای هلند، عملکردی فوق‌العاده در جام‌جهانی به نمایش گذاشت. سهام او پس از شروع درخشانش در فصل، همچنان در حال افزایش است. او تنها در ۱۴ بازی لیگ برای آیندهوون ۹ گل به ثمر رسانده و ۱۲ پاس گل داده، و ظاهرا باشگاه آماده فروش این مهاجم است.

لیدز در تابستان گذشته سعی کرد او را به خدمت بگیرد، و علاقه‌مندی‌هایی از سوی یونایتد هم دیده می‌شد و اریک تن‌هاخ، سرمربی هلندی یونایتد، مشتاق بود تا این مهاجم را به تیم خود بیاورد.

تمی آبراهام

آرسنال در تابستان قصد خرید مهاجم سابق چلسی را داشت اما از پرداخت مبلغ ۶۷ میلیون پوندی رم خودداری کرد. اما با توجه به اینکه آبراهام در این فصل تنها سه گل به ثمر رسانده، احتمالا تیم ایتالیایی مایل به کاهش مبلغ درخواستی خودش است و انتقال در ماه ژانویه می‌تواند منطقی باشد. این بازیکن ۲۵ ساله فاش کرد که آرسنال در تلاش بود تا او را از چلسی بگیرد اما خودش نخواست دوباره به لیگ برتر برگردد.

جاناتان دیوید

ستاره لیل و کانادا اعتراف کرده که مایل به انتقال به لیگ برتر است، و بعد از لایک کردن دو پست باشگاه آرسنال در اینستاگرام، نشانه‌هایی از علاقه‌اش به تیم لیگ برتری مورد نظرش را بروز داد.

اما فابریتزیو رومانو، مربی نقل و انتقالات، به دیوید توصیه کرده که به تاتنهام بپیوندد، چرا که اسپرز با ایجنت این بازیکن قرارداد دارد.

چرا طارمی از آرسنال دور است؟

طبیعتاً پس از جام‌جهانی باشگاه‌های بزرگ به دنبال ستاره‌هایی هستند که در این تورنمنت درخشیده‌اند و با ۲ گلی که مهدی طارمی مقابل انگلیس زد بعید نیست که حتی از لیگ برتر هم پیشنهاد داشته باشد، همانطور که برخی سایت‌ها و رسانه‌ها او را به‌عنوان گزینه باشگاه‌هایی همچون چلسی و آرسنال معرفی کرده‌اند.

با این وجود به دلایلی به نظر نمی‌رسد انتقال طارمی به یک باشگاه بزرگ انگلیسی به سرانجام برسد. اول این که با فراوانی ستاره‌های خط حمله در تیم‌هایی که در مراحل بالاتر از ایران حضور داشته‌اند کمتر نگاه‌ها به سمت بازیکنان تیم‌هایی خواهد رفت که در مرحله گروهی کنار رفته‌اند. دومین نکته هم که از اولی اهمیت بیشتری دارد سن و سال طارمی است. در دورانی که بازیکنان ستاره زیر ۲۳ سال سن دارند حالا طارمی ۳۰ ساله بازیکنی نخواهد بود که برای طولانی‌مدت در تفکرات مربی یک تیم دست‌کم بین تیم‌های بیگ‌سیکس لیگ برتر قرار بگیرد.

تا وقتی که نقل‌وانتقالات نرسیده هیچ چیزی بعید نیست، ولی همواره باید این مسئله را در نظر گرفت که باشگاه‌های لیگ برتری از جمله آرسنال که میانگین سنی پایینی دارد و حتی کاپیتانش هم ۲۴ ساله است، بی‌شک طارمی را در صدر لیست خریدش قرار نخواهد داد.

آخرین و مهم‌ترین نکته این که؛ مسن‌ترین مهاجم آرسنال گابریل ژسوس ۲۵ ساله است و دیگر بازیکنان‌شان در این پست ۲۳، ۲۱ و ۱۹ سال سن دارند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها