کد خبر: 586004
|
۱۴۰۱/۰۹/۱۵ ۰۹:۰۶:۲۲
| |

مراکش – اسپانیا؛ سورپرایز جام جهانی به مصاف لاروخا می‌رود

مراکش شگفتی‌ساز مرحله گروهی جام‌جهانی ۲۰۲۲ امشب در نبردی دشوار به مصاف اسپانیا خواهد رفت.

مراکش – اسپانیا؛ سورپرایز جام جهانی به مصاف لاروخا می‌رود
کد خبر: 586004
|
۱۴۰۱/۰۹/۱۵ ۰۹:۰۶:۲۲

امشب از ساعت ۱۸:۳۰ در ورزشگاه اجوکیشن‌سیتی، اسپانیا در مرحله یک‌هشتم نهایی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر به مصاف مراکش یکی از سورپرایزهای بزرگ این مرحله خواهد رفت. نکته جالب این که اسپانیا نزدیک‌ترین کشور اروپایی به مراکش است و تنش‌های سیاسی بین دو کشور هم در قدیم وجود داشته.

مراکش؛ بزرگ‌ترین سورپرایز

به گزارش خبرورزشی، یک صعود در جام‌جهانی ۱۹۸۶ داشتند و دیگر هیچ. قبل از شروع جام‌جهانی ۲۰۲۲ هم اگر تیم‌هایی که شانس شگفتی‌سازی داشتند را لیست می‌کردیم نامی از تیم ولید الرکراکی نمی‌آوردیم. مراکش همه را با شکست بلژیک غافلگیر کرد و تیمی پرستاره را کنار زد. در دیدار مقابل کرواسی هم پابه‌پای رقیب پیش رفتند. حالا به‌عنوان یکی از صدرنشین‌های گروه‌های هشت‌گانه در مرحله یک‌هشتم نهایی هستند. از بخت بدشان این صدرنشینی بازی آسان‌تری را پیش‌روی آن‌ها قرار نداده و باید به مصاف قهرمان ۱۲ سال پیش بروند. با این حال شیرهای اطلس نشان داده‌اند که به این راحتی متوقف نمی‌شوند. شاید در ضدحملات بتوانند لاروخا را غافلگیر کنند. مردم مراکش یک انگیزه سیاسی هم برای این بازی دارند و آن‌هم ماجرای صحرای غربی است. آن‌ها امیدوارند با شکست همسایه‌شان که مرز آبی دارند، شگفتی دیگری در جام‌جهانی رقم بزنند.

اسپانیا؛ به ما اعتماد کنید!

مثل این که برای اسپانیایی‌ها همان برد ۷ گله مقابل کاستاریکا برای این که خودشان را مدعی قهرمانی بدانند، کافی بود. نبرد تن به تن با آلمان و سپس شکست نوبرانه مقابل ژاپن هم شاگردان لوئیس انریکه را ناامید نکرده. گاوی می‌گوید به آن‌ها باید اعتماد کنند و فاتی می‌گوید شارژ و همیشه در برق هستند! حالا هم در یک‌هشتم نهایی باید به مصاف پدیده مرحله گروهی بروند. اسپانیا را با آن سبک بازی ویران‌کننده نمی‌شود مدعی ندانست، ولی باید با شروع مرحله حذفی به تنظیمات کارخانه برگردند و همان تیم ویران‌کننده بازی نخست باشند. نقطه قوت اسپانیا این است که با وجود جوان بودن و انگیزه بالا، ستاره‌های جوان‌شان مدت‌هاست در بالاترین سطح بازی می‌کنند و استرس این میادین را ندارند. آیا امشب مراکش را کنار می‌زنند که دوباره به آن‌ها اعتماد کنیم؟

آخرین جدال

ژوئن ۲۰۱۸ در جام‌جهانی گذشته اسپانیا به مصاف مراکش رفت و به تساوی ۲-۲ رسید. ایسکو و آسپاس برای اسپانیا و بوطیب و النصیری برای مراکش گل زدند.

آمار بازی

۱) فقط یک مرتبه مراکش و اسپانیا با هم بازی کرده‌اند که در جام‌جهانی ۲۰۱۸ بوده و نبردشان با تساوی ۲-۲ به پایان رسید.

۳۶) مراکش بعد از ۳۶ سال در مرحله حذفی جام‌جهانی حاضر خواهد بود. شیرهای اطلس سال ۱۹۸۶ در یک‌هشتم نهایی مقابل آلمان شکست خوردند و حذف شدند.

۱) اسپانیا قهرمان یک دوره جام‌جهانی در سال ۲۰۱۰ است، ولی در مجموع آمارش در حد نام و آوازه‌اش نبوده. این تیم فقط ۲ مرتبه در جمع ۴ تیم برتر جام‌جهانی قرار گرفته و ۵ مرتبه هم در مرحله گروهی کنار رفته.

۹) اسپانیا در کنار انگلیس بهترین خط حمله مرحله گروهی جام‌جهانی ۲۰۲۲ را با ۹ گل زده در اختیار داشتند.

۱) مراکش در کنار هلند، آمریکا، تونس، کرواسی و برزیل با یک گل خورده صاحب بهترین خط دفاعی در مرحله گروهی جام‌جهانی بوده‌اند.

۳) ۳ پیروزی از ۴ پیروزی مراکش در تاریخ جام‌جهانی مقابل تیم‌های اروپایی (پرتغال، اسکاتلند و بلژیک) رقم خورده و پیروزی دیگر مقابل کانادا بوده.

۱) تنها تیم آفریقایی که در جام‌جهانی موفق شده اسپانیا را شکست بدهد نیجریه بوده که در سال ۱۹۹۸ این کار را انجام داد. مراکش هم در دوره قبلی در آستانه شکست دادن اسپانیا بود که دقیقه ۹۰ لاروخا از شکست گریخت.

۱۶) سرخیو بوسکتس که ۱۶ مرتبه همراه اسپانیا در ۴ دوره جام‌جهانی بازی کرده امشب به رکورد ایکر کاسیاس و سرخیو راموس خواهد رسید. در صورت صعود اسپانیا به مرحله بعدی بوسکتس می‌تواند به تنهایی صاحب این رکورد شود.

مصدومان و محرومان

نه اسپانیا برای اولین بازی‌اش در مرحله حذفی مصدوم یا محروم دارد و نه مراکش. هردو تیم با تمام قوا به استقبال این بازی می‌روند.

ترکیب احتمالی دو تیم

مراکش: بونو، حکیمی، اکرد، سایس، مزراوی، اوناحی، امرابط، سابیری، زیاش، بوفال و النصیری

اسپانیا: سیمون، کارواخال، رودری، پائو، آلبا، گاوی، بوسکتس، پدری، تورس، اولمو و موراتا

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها