بلژیک – مراکش؛ شیاطین بیدار می‌شوند؟

بلژیک که در دیدار نخست مقابل کانادا نمایش ایده‌آلی نداشت امیدوار است دیدار دوم مقابل مراکش را متفاوت پشت سر بگذارد.

بلژیک – مراکش؛ شیاطین بیدار می‌شوند؟
کد خبر: 584462
|
۱۴۰۱/۰۹/۰۶ ۰۸:۵۹:۲۳

امروز از ساعت ۱۶:۳۰ در ورزشگاه الثمامه تیم‌های ملی بلژیک و مراکش در دیداری از گروه F جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر به مصاف هم خواهند رفت.

بلژیک؛ شیاطین‌سرخ واقعی

به گزارش خبرورزشی، یکی دیگر از عجایب هفته نخست جام‌جهانی ۲۰۲۲ دفاعی بازی کردن بلژیک بود. البته بعید است که مارتینس خودش در پی دفاعی بازی کردن مقابل کانادا بوده باشد و این رقیب بود که آن‌ها را به عقب راند. هیچ‌وقت ندیده بودیم که بلژیکی‌ها از برد با یک گل تا این حد راضی و خشنود باشند. در هر صورت شیاطین‌سرخ واقعی را با وجود کسب ۳ امتیاز در بازی نخست ندیدیم و شاید شرایط در بازی دوم تغییر کند. به نظر می‌آید صعود از گروه برای بلژیک چالش نباشد، ولی عملکرد این تیم در همین بازی‌های گروهی تحلیل می‌شود و فعلاً راضی‌کننده نبوده. بلژیک دوره قبل در مرحله گروهی ۹ گل زد.

مراکش؛ گلوگاه دشوار

مراکشی‌ها مقابل کرواسی جنگنده بازی کردند و عملکردشان با وجود این که شاید جذاب نبوده باشد، تحسین‌آمیز بود. روی ضدحملات الرکراکی برنامه داشت و تیمش می‌توانست به کرواسی ضربه کاری را بزند. با این حال امتیاز گرفتن از تیمی که دوره قبل فینالیست شده ارزشمند بود. شاید با همان تاکتیک بتوانند دومین تیمی که در نیمه‌نهایی دوره پیش حضور داشت را هم متوقف کنند. با نگاهی به عملکرد هم‌گروه‌های‌شان در دوره قبل (کرواسی و بلژیک) و در مرحله انتخابی (کانادا) می‌توان دریافت که گلوگاه دشواری پیش روی مراکشی‌ها قرار گرفته است.

آخرین جدال

نتیجه آخرین مصاف بلژیک و مراکش عجیب بود. شیرهای اطلس ۴-۱ در مارس ۲۰۰۸ مقابل بلژیک برنده شدند. علودی، السکتیوی، الزهر و بنجی برای مراکش و ویتسل برای بلژیک گل زدند.

آمار بازی

۳) در ۳ بازی گذشته بین بلژیک و مراکش، شیاطین‌سرخ اروپا ۲ برد داشته‌اند و شیرهای اطلس یک بازی را برده‌اند. آخرین برد بلژیک مقابل مراکش به سال ۱۹۹۹ برمی‌گردد.

۲۸) در جام‌جهانی ۱۹۹۴ این دو تیم هم‌گروه بودند که بلژیک موفق شد بازی ۲۸ سال قبل را با نتیجه ۱-۰ ببرد.

۱۳) در ۱۳ حضور بلژیک در جام‌جهانی این تیم ۸ مرتبه به مرحله حذفی رسیده و ۲ مرتبه هم بین ۴ تیم برتر قرار گرفته. بلژیک دوره قبل سوم شد که بهترین عملکردش در تاریخ جام‌جهانی بود.

۱) مراکش که ۵ مرتبه پیش از این در جام‌جهانی حاضر بوده فقط یک مرتبه در سال ۱۹۸۶ از مرحله گروهی فراتر رفته است.

۱۶) بلژیک در بازی اول نشانی از آن تیم کوبنده دوره قبل نداشت. شیاطین‌سرخ در جام‌جهانی ۲۰۱۸ موفق شدند ۱۶ گل بزنند.

مصدومان و محرومان

روملو لوکاکو ستاره خط حمله بلژیک به دومین بازی تیمش هم نخواهد رسید. نصیر مزراوی، عبدالحمید صابیری و عبدالصمد الزلزولی مصدومان مراکش هستند که بعید است مقابل بلژیک بازی کنند.

ترکیب احتمالی دو تیم

بلژیک: کورتوا، دندونکر، آلدرویرلد، ورتونگن، کاستانیه، تیلمانس، ویتسل، کاراسکو، ادن آزار، دبروینه و باتشوای

مراکش: بونو، حکیمی، سایس، آگرد، عطیه‌الله، امرابط، اوناحی، املاح، بوفال، زیاش و النصیری

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها