کد خبر: 576422
|
۱۴۰۱/۰۷/۱۱ ۱۱:۳۲:۵۴
| |

اعتراض‌های کی‌روش آغاز شد؛ لباس تیم ملی را عوض کنید

کارلوس کی روش مربی تیم ملی فوتبال ایران از فدراسیون فوتبال خواسته تا برند لباس تیم ملی را در جام جهانی تغییر دهد.

اعتراض‌های کی‌روش آغاز شد؛ لباس تیم ملی را عوض کنید
کد خبر: 576422
|
۱۴۰۱/۰۷/۱۱ ۱۱:۳۲:۵۴

روزی که کارلوس کی‌روش هدایت تیم ملی را برعهده گرفت، پیش‌بینی می‌شد یکی از موضوعاتی که او به آن ایراد بگیرد، البسه ملی‌پوشان باشد. کی‌روش که در دوره قبلی حضور در ایران هم حساسیت زیادی روی موضوع لباس بازیکنان و کادر فنی داشت، همواره علاقه‌مند است که یک برند معروف و باکیفیت خارجی اسپانسر البسه باشد.

به گزارش خبرورزشی، او اما وقتی به ایران برگشت که فدراسیون فوتبال از چند ماه قبل با تولیدی ایرانی مجید برای تامین البسه تیم‌های ملی قراردادی محکم امضا کرده بود. این قرارداد در زمان سرپرستی میرشاد ماجدی در فدراسیون بسته شده و حالا با وجود اعتراض کی‌روش بعید است که مهدی تاج و همکاران او بتوانند کاری در خصوص فسخ قرارداد انجام بدهند. خصوصا اینکه محموله جدید تولید مجید هم به تازگی به فدراسیون رسیده است.

برند ایرانی باید در اولویت باشد

با توجه به اینکه در جام جهانی بهترین تبلیغ انجام می‌شود، استفاده از برند تولید داخل در اولویت فدراسیون قرار دارد. حمایت از تولید ملی، یکی از سیاست‌های مسئولان فدراسیون بوده و بعید است با چنین سیاستی، شرکت تولیدکننده البسه تیم‌های ملی تغییر کند. همان‌طور که منصور قنبرزاده، نایب‌رئیس دوم فدراسیون فوتبال در مصاحبه روز گذشته خود اعلام کرد، فوتبال هم مانند تیم ملی والیبال و کشتی از برند داخلی استفاده خواهد کرد.

از سوی دیگر، یکی از مشکلات فدراسیون در این خصوص وقت کمی است که تا آغاز جام جهانی باقی مانده است. تیم ملی کمتر از ۵۰ روز دیگر باید در قطر به میدان برود. با احتساب زمان شروع اردوی تیم ملی نزدیک به یک ماه برای فدراسیون وقت باقی می‌ماند. طبیعتا این فرصت برای انتخاب و سپس تامین لباس برای تیم ملی کافی نیست. از طرف دیگر، لباس ایران با برند داخلی و طرحی که داشته به تایید فیفا رسیده است؛ دلیلی مهم که دست فدراسیون را برای تغییرات می‌بندد.

فسخ قرارداد هزینه روی دست فدراسیون می‌گذارد

قرارداد با شرکت مجید از لحاظ حقوقی محکم بسته شده است. همان‌طور که حقوق فدراسیون رعایت شده، همان‌طور هم حقوق شرکت تولیدکننده در نظر گرفته شده است. به همین دلیل فسخ آن برای مسئولان فدراسیون هزینه و دردسر حقوقی دارد. این مهم‌ترین دلیلی است که فدراسیون را مجاب به ادامه همکاری با شرکت مجید می‌کند.

۳۵ کارتن البسه مجید به فدراسیون رسید

یکی از نکات قابل توجه در این خصوص رسیدن محموله مجید به فدراسیون فوتبال است. تعداد زیادی البسه شرکت مجید که حدود ۳۵ کارتن بوده، در روزهای اعتراض اعضای کادر فنی و بازیکنان به کیفیت لباس‌ها، به فدراسیون فوتبال تحویل داده شد. محصولاتی که جز تیم ملی بزرگسالان قرار است برای تیم‌های ملی دیگر نیز مورد استفاده قرار بگیرد. جالب اینکه فدراسیون نیز این لباس‌ها را تحویل گرفته است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها