کد خبر: 575958
|
۱۴۰۱/۰۷/۰۸ ۱۶:۴۱:۳۸
| |

کی روش:

می دانیم چگونه برنده بازی باشیم/ برایم مهم است توسط هواداران ایرانی "هو" نشوم

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: باید در زمان کوتاه باقی مانده تا جام جهانی معجزه کنم و گلایه ای هم ندارم.

می دانیم چگونه برنده بازی باشیم/ برایم مهم است توسط هواداران ایرانی "هو" نشوم
کد خبر: 575958
|
۱۴۰۱/۰۷/۰۸ ۱۶:۴۱:۳۸

با بازگشت کارلوس کی روش به تیم ملی امیدها برای موفقیت ایران در جام جهانی 2022 قطر بیشتر شد.

به گزارش فارس، کی روش که با پایان اردوی تدارکاتی ملی پوشان در استراحت به سر می برد در تازه ترین گفت و گوی خود با شبکه بی بی سی درباره آمادگی تیم ملی ایران و رقبا پرداخت و گفت:

*امیدوارم بازگشت مجدد من برای هواداران ایرانی خوب باشد. اینک شاد کردن مردم ایران وظیفه من در تیم ملی است.

*این گروه خاص است، اما تلاش می‌کنیم محکم بازی کنیم. ما فاصله کوتاهی با شروع جام جهانی در قطر داریم.

*انتظار ما هم همین است و هر روز به بازیکنانم می‌گویم شما چالش تازه‌ای پیش رو دارید و باید از روز گذشته بهتر ظاهر شوید.  باید سعی کنیم مقابل بهترین تیم‌ها بازی کنیم، چون یا برنده می‌شویم یا یاد می‌گیریم. ما باید حداکثر توان خود را نشان دهیم. حالا خواه این بازی‌ها دوستانه باشد یا در جام جهانی مقابل آمریکا، انگلیس و ولز باشد.

*به هرحال این بازی خاصی است. انگلیس تیم بزرگ با بازیکنان بزرگ است. ما هم باید در این عرصه جهانی فوتبال خودمان را نشان دهیم. در فوتبال از قبل هیچ تیمی برنده نیست. من گرت ساوت گیت سرمربی این تیم را مدتهاست که می‌شناسم. ما هم آماده هستیم. هم‌گروهی با انگلیس باعث بهتر شدن تیم ما می‌شود، بازی مقابل تیم و بازیکنان بزرگ آن باعث افتخارماست. اینک بازی با انگلیس برای ما مهم است و وقتی این بازی تمام شد به بازی بعدی و سپس به بازی آخر مقابل آمریکا فکر می‌کنیم.

*هری کین البته که بازیکن بزرگی است و برای او احترام خاص قائلم. دفاع ما سازمان یافته است و زمانی که توپ در اختیار ماست می‌دانیم چگونه برنده بازی باشیم. باید با ذهنیت برتری‌ مقابل حریفان بازی کنیم. ما تنها با این هدف به طور سازمان یافته دفاع می‌کنیم تا توپ را هر چه زودتر از حریف بگیریم ما می‌دانیم چگونه برنده شویم. 

*ساوت گیت مربی خیلی خوبی است و می‌داند چطور به کارش ادمه دهد. برای من هم مهم است که تا از سوی هواداران ایرانی «هو» نشوم.

*این دوره از جام جهانی درست در وسط فصل جاری لیگ برتر انگلیس برگزار می‌شود و این برای  بازیکنان ما آسان نیست. تیم ملی انگلیس تیمی خیلی خوب است. بنابراین ما هم باید بهترین عملکردمان را به نمایش بگذاریم و از فرصت‌های خود مقابل انگلیس، ولز و آمریکا  به بهترین نحو استفاده کنیم.

*این گروه خاصی است، اما مهم این است که در جام جهانی رقبای‌ خود را بزرگ جلوه ندهیم. من سعی می‌کنم  از قدرت خود برابر رقبا استفاده کنم. 

*تمامی بازی‌های جام جهانی سخت هستند. در بازی اول رویکرد ذهنی تیم خیلی مهم است، بازی دوم به نتایج گروه بستگی دارد و وقتی به بازی سوم می‌رسیم فشار زیادی روی تیم است. می‌دانم که انگلیس بخت اول صعود از این گروه به‌عنوان صدرنشین است اما این فرضیه ‌ای بیش نیست. اگر آماده باشید و از فرصت‌ها استفاده کنید، چیزی به اسم از پیش‌برنده وجود ندارد و هرگز کسی نمی‌تواند پیش از بازی بگوید که سه امتیاز این بازی به او تعلق دارد. ما آماده‌ایم تا از رویارویی با انگلیس لذت ببریم.

*این مانند بازی ساده فوتبال است. وظیفه ما حکم می‌کند تا عضوی از ملل متحد فوتبال باشیم و شادی و سرگرمی ایجاد کنیم. ما باید سعی کنیم برنده بازی باشیم. این دقیقا چیزی است که  می‌خواهم.

*ایران در طول 9 سالی که آنجا بودم، خانواده و خانه دوم من بود، من دوران فوق‌العاده‌ای را در ایران گذراندم. برخی از این بازیکنان در‌آن دوره پسری بیش نبودند، اما در ادامه نامزد کردند، ازدواج کردند و پدر شدند.

*بعد از اینکه «مهدی تاج» رئیس تازه فدارسیون فوتبال ایران و هیئت رئیسه جدید تصمیم به  تغییر در کادر فنی گرفتند، پیام‌هایی رد و بدل شد، ما عضوی از یک خانواده  هستیم و بهتر است که بگویم من همچون برادر بزرگ آنها هستم.

*من  در آخرین لحظه این بازیکنان جوان را صدا زدم و به آنها گفتم که ببینید اسم شما در فهرست نهایی سفر به برزیل نیست، اما به کارتان ادامه دهید و تمرکزتان را از دست ندهید، چون فرصت به شماهم می‌رسد. علیرضا جهانبخش اینک عضو «فاینورد» است، طارمی در «پورتو» بازی می‌کند، در مورد حسینی نیز باید بگویم که او در حالی با تیم ملی در جام جهانی 2018 مقابل مراکش، اسپانیا و پرتغال بازی کرد که پیش از آن هیچ بازی ملی انجام نداده بود. اگر به مربیان دیگر چنین چیزی را بگویید به یقین آن‌ها می‌گویند که بازیکنی  با این شرایط نمی‌تواند در مرحله نهایی جام جهانی بازی کند اما حسینی بازی کرد. وقتی من بار اول ایران آمدم تنها «جواد نکونام» در اروپا بازی می‌کرد.

*این چالش من است و در این زمان کوتاه باید معجزه کنم. باید از دانش و تجربیاتم، تعهد بازیکنان و کمک فدراسیون در این وقت کم استفاده کنم. گلایه هم نمی‌کنم کاری نمی‌شود کرد. در فاصله کوتاه باقی مانده به جام جهانی باید با آن دست بازیکنان‌مان که در لیگ ایران مشغول به بازی هستند، اردوی‌ خود را آغاز کنیم و وقتی لژیونرهای‌ما از اروپا به جمع ما اضافه می‌شوند، تنها هفت روز برای آماده‌سازی خود پیش از مصاف با انگلیس زمان داریم. پس از این همه سال کار در فوتبال حرفه‌ای، این دشوارترین چالش من است. البته من با بیشتر این بازیکنان کار کرده‌ام. آنها حالا باتجربه‌تر هستند و برخی از این بازیکنان در سطح بالای فوتبال اروپا بازی می‌کنند. من در کشورهای بسیاری مربیگری کرده ام اما این نکته را می گویم که  ایران تیمی است که هرگز در طول دوران زندگی‌ام فراموشش نخواهم کرد. وظیفه ما برنده شدن است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها