پایان فصل، تکلیف بازگشتم به پرسپولیس مشخص می‌شود

مدافع فیکس تیم ملی می گوید همه بازیکنان در تیم ملی یک هدف را دنبال می کنند.

پایان فصل، تکلیف بازگشتم به پرسپولیس مشخص می‌شود
کد خبر: 571717
|
۱۴۰۱/۰۶/۰۹ ۰۸:۲۶:۵۳

بعد از انتخاب اسکوچیچ به عنوان سرمربی تیم ملی ، شجاع خلیل زاده به یکی از مهره های اصلی دراگان تبدیل شد و در اکثر بازی ها به عنوان مدافع فیکس به میدان رفت. انصافا هم شجاع با عملکرد بسیار خوب خودش هم جای خود را در ترکیب تیم ملی محکم کرد و هم به همه نشان داد لیاقت بازگشت به تیم ملی و حضور در ترکیب اصلی را دارد.

به گزارش خبرورزشی، خلیل زاده که در چند ماه اخیر چند بار مصدوم شد، حالا با رفع مصدومیتش ، انگیزه زیادی در آستانه بازی های جام جهانی دارد و امیدوار است روند خوب خودش را در تیم ملی ادامه دهد. با شجاع در خصوص شرایط خودش ، فوتبال قطر ، تیم ملی و احتمال برکناری اسکوچیچ گفت و گویی انجام دادیم که در ادامه می خوانید.

هفته گذشته که با هم صحبت کردیم کرونا گرفته بودی. الان وضعیتت چطور است؟

خداراشکر اوضاع من خوب است و از قرنطینه خارج شدم. دقیقا هفته گذشته بود که کمی بی حال بودم و علائم کرونا را داشتم. بعد از اینکه تست دادم متوجه شدم به کرونا مبتلا شدم و به ناچار وارد قرنطینه شدم. الان تستم منفی است و در تمرینات هم شرکت کردم. مشکلی وجود ندارد و کاملا سرحال هستم.

مصدومیتت کاملا برطرف شد؟

بله خداراشکر خیلی بهتر شدم و کامل می توانم بازی کنم. واقعا روزهای سختی را بعد از دو بار جراحی گذراندم. حتی تمرین کردن هم برایم سخت بود و در بازی ها هم نمی توانستم با توان کامل بازی کنم. حتی با پای راست نمی توانستم پاس بلند بدهم و یا شوت بزنم. چون سرمربی به من نیاز داشت، مجبور بودم بازی کنم ولی خب خیلی درد داشتم. خداراشکر رفته رفته بهتر شدم و الان  خیلی وضعیتم خوب است. قبل از بازی مقابل السد کرونا گرفتم و غیبت داشتم ولی الان به در خدمت تیم هستم و می توانم بازی کنم.

وضعیت تیمتان چطور است؟

خدا را شکر که در مجموع عملکرد خوبی داشتیم، این در حالی است که بازی‌های سختی با الدحیل، السد و الریان انجام دادیم. امیدوارم این روند را ادامه بدهیم و جزو بالانشین‌ها باشیم. شرایط تیم‌ها در قطر متفاوت است، به‌عنوان مثال الریان در لیگ قطر شرایط خوبی نداشت ولی در لیگ قهرمانان آسیا الهلال را شکست داد. کار اکثر تیم‌ها در لیگ قطر سخت است و اگر ملی‌پوشان الدحیل و السد به تیم‌هایشان اضافه شوند کار سخت‌تر هم می‌شود. در لیگ قطر اکثر تیم‌ها بازیکنان خارجی باکیفیتی دارند و این موضوع کار را برای ما مدافعان سخت‌تر می‌کند.

مهاجمان خارجی باکیفیتی در فوتبال قطر حضور دارند که بازی مقابل آن ها می تواند به تو و کنعانی زادگان خیلی کمک کند تا در جام جهانی هم آمادگی لازم را برای تقابل با مهاجمان باکیفیت داشته باشید. نظر خودت در این خصوص چیست؟

بله دقیقا همینطور است و من و محمد حسین از این موضوع استقبال می کنیم. من چالش را دوست دارم و از بازی برابر مهاجمان قوی و تراز اول ترسی ندارم. زمانی هم که در پرسپولیس بودم در لیگ قهرمانان آسیا سعی می‌کردم خودم را مقابل مهاجمان باکیفیت و گران‌قیمت محک بزنم.

هرچند بازی در تیم ملی و جام جهانی با بازی در مسابقات باشگاهی متفاوت است ولی قطعا به آمادگی ما کمک خواهد کرد و به نفع ما خواهد بود.

صحبت از کنعانی زادگان شد. محمد حسین در این فصل هم دو گل زده و هم بازوبند کاپیتانی را به بازو بسته است. در این خصوص صحبت کن.

خب محمد حسین فوتبالیست بسیار خوبی است و سال قبل هم در الاهلی حضور داشته است. کنعانی زادگان مهره موثر تیم ماست و سرمربی تیم هم به او خیلی علاقه دارد. محمد حسین پنالتی را عالی می زند و از اینکه در این فصل ۲ گل زده خیلی برای او خوشحالم و امیدوارم همین روند را ادامه دهد.

به نظرت الاهلی در این فصل چه رتبه ای را بدست می آورد؟

خب پیشبینی از حالا سخت است ولی روند خوبی داشتیم و می خواهیم همین روند را ادامه دهیم. تلاش می کنیم در پایان فصل جزو تیم های بالانشین جدول باشیم و رتبه خوبی را بدست بیاوریم.

انتخابات فدراسیون فوتبال هم برگزار و مهدی تاج به عنوان رئیس جدید فدراسیون فوتبال انتخاب شد. نظرت در خصوص حضور مجدد تاج در فوتبال چیست؟

واقعیت این است که اصلا من به عنوان یک بازیکن نباید در مورد انتخابات و مسائل مدیریتی حرف بزنم. فقط به عنوان کسی که در تیم ملی حضور دارد ، امیدوارم تیم جدید مدیریتی در کارشان موفق باشند و بتوانند تدارک خوبی برای تیم ملی ببینند. از ته دل آرزو می کنم بهترین اتفاقات برای تیم ملی و فوتبال کشورم بیفتد و مدیران جدید فدراسیون هم با تجربه زیادی که دارند بتوانند به تیم ملی کمک کنند.

با تغییرات صورت گرفته در تیم ملی، دوباره شایعه برکناری اسکوچیچ قوت گرفته و احتمال جدایی او وجود دارد. نظر تو چیست؟

من بارها نظرم را در خصوص اسکوچیچ گفتم و همه این موضوع را می دانند. اسکوچیچ واقعا برای تیم ملی زحمت کشیده و همه توانش را برای موفقیت تیم ملی گذاشته است. آینده اسکوچیچ دست من نیست و واقعا نمی دانم چه اتفاقی رخ می دهد و سرنوشت تیم ملی چه خواهد شد ولی فقط دوست دارم در مورد اسکوچیچ و قضاوت کارنامه او در تیم ملی کمی منصف باشند. در نهایت هم آرزوی همه ما سربلندی ایران و موفقت تیم ملی در جام جهانی است.

در مورد دودستگی به وجود آمده بین بازیکنان تیم ملی و انتشار آن استوری ها چه صحبتی داری؟ خودت هم یکی از کسانی بودی که در حمایت از اسکوچیچ استوری گذاشتی.

ببینید دودستگی نداریم و هدف همه بازیکنان تیم ملی موفقیت تیم ملی است. ما همه سرباز ایران هستیم و هرچه داریم برای موفقیت تیم ملی می گذاریم. ضمن اینکه ما بازیکنان وظیفه داریم از سرمربی تیم ملی حمایت کنیم. من الان بازیکن الاهلی هستم، آیا نباید از سرمربی خودم دفاع کنم، کجای این کار ایراد دارد؟ این درست است یک مربی را که بالای سر ماست و هدایت تیم را بر عهده دارد تخریب کنیم و شخصیتش را خراب کنیم؟ من وظیفه دارم از  سرمربی تیم ملی است حمایت کنم.

ولی برخی بازیکنان تیم ملی مشخص است که  موافق ماندن اسکوچیچ نیستند ؟

فکر نمی‌کنم آنها منظور یا هدف خاصی داشته باشند و قطعا آن نفرات هم نگران تیم ملی بودند. برای ما تیم ملی مهم است و همه در کنار هم مثل برادر هستیم تا برای سربلندی تیم ملی ایران بجنگیم. در تیم ملی هم خوشبختانه دودستگی وجود ندارد.باز هم تکرار می کنم که همه ما بازیکنان ، سرباز ایران هستیم و برای موفقیت تیممان جان می دهیم.

مهدی تاج در مصاحبه‌ای گفت در صورتیکه رئیس فدراسیون شود، کی‌روش را برای جام جهانی سرمربی تیم ملی می‌کند. نظر تو چیست؟

من نباید در مورد صحبت‌های ایشان نظر بدهم. هم‌اکنون بهترین چیز برای تیم ملی آرامش است. ما قرار است مهم ترین اردوی قبل از جام جهانی را چند روز دیگر برگزار کنیم و ۲ دیدار دوستانه هم انجام دهیم. امیدوارم تیم ملی با بهترین شرایط و در آمادگی کامل وارد بازی های جام جهانی شود و اتفاقات خوبی هم بیفتد. از مردم و رسانه ها هم می خواهم برای تیم ملی دعا کنند و انرژی مثبت دهند.

به نظرت در جام جهانی می توانیم نتیجه بگیریم؟

واقعیت این است که ما در گروه سختی هستیم ولی اصلا نا امید و دست و پا بسته نیستیم . من به  تیم ملی خوش‌بین هستم چون همه ما دوست داریم بجنگیم و بهترین نتیجه را بگیریم تا بتوانیم دل مردم ایران را شاد کنیم. ما نیاز به آماده سازی خوبی داریم و  امیدوارم دولت هم از فدراسیون حمایت کند. مردم و رسانه‌ها هم به تیم ملی انرژی مثبت بدهند تا بتوانیم در جام‌جهانی عملکرد خوبی داشته باشیم.به نظرم برای موفقیت در جام جهانی باید برنامه ریزی درستی داشته باشیم، امکانات خوبی در اختیار تیم ملی باشد و بازی‌های دوستانه خوبی هم انجام دهیم. جام‌جهانی یک ویترین بزرگ است و بهترین‌ها در آن حضور دارند. به هرحال امیدوارم آماده سازی تیم ملی به بهترین نحو انجام شود و آرزو می‌کنم بهترین عملکرد ممکن را درقطر داشته باشیم.

بازهم می گویم کار سخت است ولی شک نکنید با تمام توان می‌جنگیم تا از اعتبار فوتبال ایران در جام‌جهانی دفاع کنیم.

بازی های این فصل پرسپولیس را دیدی؟

بله مگر می شود بازی های تیم محبوبم را نبینم. پرسپولیس چیزی است که نمی شود از آن دل کند و من به عنوان یک هوادار همیشه پیگیر تیمم هستم.

نتایج پرسپولیس در این فصل را چطور دیدی؟بعد از ۲ تساوی در ۲ بازی ابتدایی نسبت به عملکرد کادرفنی پرسپولیس انتقادات زیادی مطرح شد. در این خصوص هم صحبت کن.

به نظرم پرسپولیس بازیکنان خوبی را جذب کرد و قطعا در این فصل یکی از مدعیان جدی قهرمانی خواهد بود. طبیعی است که در شروع فصل آن هارمونی و هماهنگی لازم وجود ندارد و کمی طول می کشد تا پرسپولیس به شرایط عالی که مدنظر هواداران است برسد. در بازی اول که پرسپولیس بدشانس بود و در بازی با فولاد هم اگر یکی دو موقعیت ابتدای بازی را از دست نمی‌داد می‌توانست برنده باشد، هر چند که شکست دادن تیم‌های جواد نکونام سخت است.

خوشبختانه در بازی سوم هم پرسپولیس ۳امتیاز مهم در اراک گرفت. تعجب من از برخی رسانه‌ها و پیشکسوتان این است که از همین ابتدای لیگ انتقاد را شروع کردند. پرسپولیس ۵سال پیاپی قهرمان شد و فصل گذشته هم به نایب‌قهرمانی رسید. من نمی‌دانم چرا بعضی ها با دو مساوی  یحیی گل‌محمدی و بازیکنان را تحت فشار گذاشتند. هیچ کجای دنیا نمی‌بینید که یک تیم هر سال و برای همیشه قهرمان شود، هیچ کجا هم نمی‌بینید اینگونه بازیکن و مربی را تحت فشار بگذارند. من گاهی اوقات که با بازیکنان پرسپولیس صحبت می‌کنم می‌بینم که آنها بابت این وضعیت واقعا استرس دارند و جوی که درست شده اصلا درست نیست.من آرزو می کنم پرسپولیس در این فصل دوباره قهرمان شود و فکر می کنم در پایان فصل این اتفاق خواهد افتاد.

چند وقت قبل در مصاحبه ای گفتی که خیلی دلت برای پرسپولیس تنگ شده است. قرار است برای فصل آینده به پرسپولیس برگردی؟

بله واقعا دلم برای پرسپولیس و هواداران تنگ شده است. ضمن اینکه باید بابت حضور بانوان در ورزشگاه هم تبریک بگویم و امیدوارم این موضوع ادامه دار باشد. من هرجای دنیا که باشم ، پرسپولیس خانه من است و عاشق تیمم هستم. اتفاقا چند وقت قبل به کنعانی زادگان گفتم که خیلی دلتنگ بازی برای پرسپولیس در حضور چندین هزار تماشاگر هستم. خب واقعیت این است که تماشاگران استقبال خوبی از لیگ قطر نمی کنند ولی در ایران مردم عاشق فوتبال و آمدن به استادیوم هستند. بازی جلوی تماشاگر دنیای دیگری دارد و من به شخصه خیلی دلم برای این موضوع دلتنگ هستم.

در مورد آمدن به پرسپولیس که باید بگویم فعلا تا پایان فصل اینجا قرارداد دارم و از الان نمی شود در خصوص سال بعد صحبت کرد. امیدوارم هرچه خیر است اتفاق بیفتد و پرسپولیس هم همیشه چه با من و چه بدون من موفق باشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها