پایان ماجرای بازیکن گابنی و گل‌گهر

پرونده بازیکن گابنی گل‌گهر بسته شد.

پایان ماجرای بازیکن گابنی و گل‌گهر
کد خبر: 570787
|
۱۴۰۱/۰۶/۰۴ ۱۱:۴۸:۴۸

پرونده جنجالی بازیکن گابنی گل‌گهر بالاخره به پایان رسید.

به گزارش ایسنا،  امیر قلعه‌نویی، سرمربی این تیم بارها در نشست‌های خبری هفته اول و دوم فصل جدید به اجحافی که در حق باشگاه گل‌گهر و اریک بانیاما بوکوم شده، اشاره کرده است. به اعتقاد سرمربی گل‌گهر، محرومیت سه ماهه اریک بانیاما به پایان رسیده و این بازیکن قانونا می‌تواند برای سیرجانی‌ها به میدان برود؛ موضوعی که رکن انضباطی فدراسیون فوتبال آن را قبول نداشت بر این عقیده بود که محرومیت اریک بانیاما هنوز به پایان نرسیده است.

کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در تاریخ ۲۵ آذرماه ۱۴۰۰، با تایید غیرمجاز بودن اریک بانیاما، این بازیکن را سه ماه از حضور در کلیه مسابقات فوتبال محروم کرد؛ حکمی که توسط استیناف در تاریخ ۱۲ بهمن تایید شد. باشگاه گل‌گهر با تایید رای کمیته انضباطی، اریک بانیاما بوکوم را به استقلال تاجیکستان قرض داد تا حضورش در لیگ برتر ایران با بازی در لیگ قهرمانان آسیا مجاز شود. اتفاقی که بالاخره در تاریخ ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ رخ داد و این بازیکن طبق دستورالعمل جذب بازیکن و مربی خارجی با بازی در لیگ قهرمانان آسیا، اجازه حضور در لیگ برتر ایران را پیدا کرد.

امیر قلعه‌نویی و باشگاه گل‌گهر معتقد بودند که محرومیت سه ماهه اریک بانیاما یا باید از زمان ابلاغ رای (۲۵ آذر ۱۴۰۰) اعمال می‌شده یا از زمانی که حضور او در لیگ برتر ایران با بازی در لیگ قهرمانان آسیا مجاز شده (۲۰ فروردین ۱۴۰۱)، محاسبه شود؛ استدلالی که فدراسیون فوتبال قبول نداشت و با استناد به آیین‌نامه انضباطی بر این باور بود که محرومیت اریک بانیاما بوکوم از شروع لیگ بیست و دوم، یعنی زمانی که بوکوم می‌توانسته برای گل‌گهر به میدان برود، محاسبه شود.

البته این اتفاق در گذشته هم رخ داده بود. برای مثال، امیر قلعه‌نویی مرداد ۱۴۰۰ با محرومیت سنگین سه ماهه مواجه شد. در آن زمان هم اعلام شد که محرومیت امیر قلعه‌نویی از زمان آغاز لیگ برتر، یعنی ۲۷ مهر محاسبه می‌شود که اعتراضی از سوی او و باشگاه گل‌گهر به همراه نداشت.

در نهایت پرونده محرومیت سه ماهه اریک بانیاما بوکوم این هفته در استیناف بررسی شد و این محرومیت مورد بخشش قرار گرفت تا اریک بانیاما بتواند در دیدار امروز (جمعه) مقابل سپاهان به میدان برود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها