کد خبر: 562924
|
۱۴۰۱/۰۴/۲۰ ۱۷:۱۸:۲۷
| |

تاج:

برخی کارهایم نبود هزار بار تعلیق شده بودیم/ دلیل سکوتم به خاطر عدم سوء استفاده وکلای ویلموتس بود

نامزد فدراسیون فوتبال گفت: برخی کارهایم نبود، هزار بار تعلیق شده بودیم.

برخی کارهایم نبود هزار بار تعلیق شده بودیم/ دلیل سکوتم به خاطر عدم سوء استفاده وکلای ویلموتس بود
کد خبر: 562924
|
۱۴۰۱/۰۴/۲۰ ۱۷:۱۸:۲۷

مهدی تاج پس از ثبت نام در فدراسیون فوتبال اظهار داشت: دوستانی از اعضای مجمع پیشنهاد دادند که در انتخابات فدراسیون فوتبال شرکت کنم و امیدوارم بتوانیم حرکت مثبتی در حوزه فوتبال رقم بزنیم.

به گزارش فارس، وی در مورد اینکه شاید از منظر قانونی نتوانید در انتخابات حاضر شوید؛ گفت: قانون عطف به ماسبق نمی‌شود. چون یک سال پیش این موضوع تصویب شده است؛ اما با این حال من مطیع قانونم. اگر نشود، اصلا اصراری نمی‌کنم.

نامزد فدراسیون فوتبال در مورد نواب رئیس خود گفت: آقایان نبی و قنبرزاده هستند. نبی در 4 دوره فدراسیون تجربیات خوبی را دارد و کاملا فوتبال به خصوص سیستم بین الملل را می‌شناسد. دوره‌ای که بودیم تیم دو بار به جام جهانی رفت و فکر می‌کنم در دوره قبل 10، 12 بازی دوستانه را انجام دادیم. کادرفنی هم رضایت داشت و امیدوارم بتوانیم کمک کنیم.

رئیس سابق فدراسیون فوتبال در مورد اینکه شرایط فعلی فدراسیون شما را مجاب کرد که دوباره بیایید، عنوان کرد: بحث‌هایی شد که نمی‌توان همه چیز را اینجا گفت. هر رئیس فدراسیونی که بیاید، سه موضوع روی میز او خواهد بود. یک مسئله اساسنامه، دوم بحث ورود بانوان به ورزشگاه‌ها است. خودم نایب رئیس آسیا هستم، می‌دانم که دو نامه کنفدراسیون آسیا و فیفا داده‌اند و این نامه ها بدون جواب مانده‌اند. احساس برخی این است که اگر نامه ها را بدون جواب بگذاریم ممکن است دردرسرهایی ایجاد شود. نمی‌خواهم کلمه تعلیق را به کار ببرم، اما درخواست فیفا و ای اف سی است. اگر می‌خواهیم با قوانین فیفا اداره شویم، باید این ضوابط را هم رعایت کنیم. در بازی با کامبوج بانوان آمدند و هیچ اتفاقی هم نیفتاد. به هرحال اینها خواسته نهادهای بین المللی است. موضوع سوم هم پول‌های بلوکه شده است. از زمان خودمان 9 میلیون دلار داشتیم و الان به 22 میلیون دلار رسیده است.

تاج در مورد بحث تغییر کادرفنی تیم ملی فوتبال و اینکه اگر باشید سرمربی ایرانی انتخاب می‌کنید یا خارجی گفت: خودم در دو دوره جام جهانی حضور داشتیم که هر دو دوره نیز با کی روش بوده است. آن شرایط را خوب می‌دیدیم. البته سرمربی داخلی هم خوب است، اما این شرایط فعلی و فضا مورد پسند ما نیست. فکر نمی‌کنم در هیچ دوره ای بوده باشد که بازیکنان اینطور در مورد کادرفنی اظهار نظر کرده باشند. قبلا اجازه نمی‌دادیم که بازیکنان در خصوص سرمربی صحبت کنند. از بیرون نظرات وجود داشت و ما هم مقاومتی در مورد کی روش داشتیم، اما در مورد بازیکنان اینطور نبود.

وی در مورد اینکه انتخاب شوید با کی روش به جام جهانی می‌روید، اظهار داشت: باید ببینیم چه پیش می‌آید. به هرحال ما یک سری توصیه‌های داخلی هم داریم که باید مدنظر قرار دهیم.

نایب رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا در مورد همکاری با کشور قطر برای جام جهانی، عنوان کرد: زمان مسئولیتم یک قرارداد خوب با قطر بستیم. سال 95 بود که 20 ساله هم است. همه این اردوها را که آنجا می بریم برای همان قرارداد است که کشور استفاده می کند. روابطمان با قطر خوب است شاید بتوانیم کمک هایی کنیم.

تاج در مورد مطرح شدن بحث پرونده مارک ویلموتس اظهار داشت: این پرونده توضیحات مفصل و شفافی دارد که قابل ذکر است. اینکه تا به حال سکوت کردیم، به خاطر این نیست که اطلاعات کافی در مورد این پرونده یا مدارک کافی نداشته باشیم. صبر کرده بودیم تا رای CAS‌ بیاید که اگر حرفی زدیم مورد استفاده وکلای او قرار نگیرد.

وی در خصوص اینکه گفته می شود علیرغم سمتی که در کنفدراسیون فوتبال آسیا دارد، کمک لازم را به فدراسیون فوتبال نمی کند و حتی چوب لای چرخ هم می گذارد، عنوان کرد: من نایب رئیس AFC‌ هستم. آنجا انتظاراتی ممکن است باشد. در آنجا یک عضو هستم. اگر بعضی از کارهای من نبود که برخی نهادها می دانند، سر ماجرای مشهد یا ماجراهای دیگر هزارباره تا به حال تعلیق شده بودیم. فکر می کنم. صحبت هایی بود که در هیات رئیسه کردم. اعتقاد ذاتی من است. کسانی که در مشهد آن ماجرا را رقم زدند، دولت، رئیس جمهور، رئیس قوه قضاییه ما و رئیس مجلس همان روز بیاینه دادند و گفتند باید با خاطیان برخورد شود.

تاج تصریح کرد: به اینفانتینو گفتم اگر واقعا دولت ما می گوید و رئیس جمهور وزیر کشور را مامور می کند که با خاطیان برخورد شود، نشان می دهد حاکمیت ما صددرصد موافق نیست. پس اگر تعلیق شویم فقط به نفع بی انضباط ها و قانون شکن هاست.  این منطق را شیخ سلمان پذیرفت. گفت فکر می کنم مهدی درست می گوید. هم اینفانتینو پذیرفت.

نامزد انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال گفت: مسیرهایی است که ما بالاخره نباید برویم. من اصلا در مورد نایب رئیسی AFC‌ هیچ صحبتی نکردم. اولین بار است که می گویم. آنجا قوانینی وجود دارد که باید صددرصد رعایت کنید ولی وقت هایی پیش می آید که شما در بزنگاه‌ها می توانید کمک کنید.

وی در مورد پرونده ویلموتس افزود: بحث های زیادی هست. ان شاالله مفصل روی آن صحبت می کنم. دیدم امروز عده ای... چه بگویم؟ فوتبال است. به هرجهت واردش شدیم و باید بپذیریم.

تاج در خصوص اینکه سرپرست فعلی فدراسیون فوتبال مدعی شده او حکم داده تا ماجدی در انتخابات حاضر نشود، گفت: من حکم دادم؟ من که کاره ای نیستم. من چکاره هستم که حکم بدهم؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها