اولین کار رئیس آینده فدراسیون فوتبال چیست؟

عضو سابق هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال گفت: اولین اقدام رئیس آینده فدراسیون فوتبال باید ایجاد همدلی در فدراسیون فوتبال باشد.

اولین کار رئیس آینده فدراسیون فوتبال چیست؟
کد خبر: 561891
|
۱۴۰۱/۰۴/۱۴ ۱۳:۵۷:۴۱

ثبت‌نام از نامزدهای ریاست فدراسیون فوتبال از امروز (سه‌شنبه) آغاز شد و افرادی که خود را در اداره پرمخاطب‌ترین ورزش کشور توانمند می‌دانند از امروز تا 20 تیرماه فرصت دارند تا نامزد انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال شوند. با توجه به وضعیت موجود فدراسیون با غلامرضا بهروان عضو اسبق هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال گفت‌وگویی انجام دادیم که صحبت‌های بهروان  در مورد انتخابات پیش رو و نقش اعضای مجمع در این انتخابات را در زیر می‌خوانید:

به دنبال مقصر نباشیم

به گزارش فارس، فدراسیون فوتبال وضعیت نابسامانی دارد. اکنون دیگر وقت آن نیست که بگویم چه کسی مقصر بوده یا  مقصر نیست. انتخابات پیش‌روی فدراسیون فوتبال اهمیت فراوانی دارد. به خصوص اینکه ما در سال جام جهانی هستیم  و تیم ملی باید از حیثیت و اعتبار فوتبال کشور در این رقابت‌ها دفاع کند. ملی‌پوشان در جام جهانی روسیه عملکرد قابل دفاعی داشتند باید از آن دستاورد دفاع کرد بنابراین با توجه به این شرایط انتخابات 8 شهریور فدراسیون فوتبال اهمیت فوق‌‌العاده‌ای پیدا می‌کند.

اعضای مجمع تحت تاثیر فضاسازی و تبلیغات کاذب نباشند

وظایف مجمع عمومی فدراسیون فوتبال مورد غفلت واقع شده است. اعضای مجمع می‌توانند نقش بسیار پررنگ و مهمی در فوتبال ایفا کنند. آنها نباید تحت تأثیر فضاسازی‌ها و تبلیغات کاذب قرار بگیرند. بهتر است در انتخاب خود با مطالعه و دقت عمل کنند و رئیسی را برای آینده فوتبال انتخاب کنند که بتوانند به این رشته ورزشی کمک کند نه به خودش. 

ویژگی‌های  رئیس آینده فدراسیون 

رئیس آینده فدراسیون فوتبال باید مقبولیت و مشروعیت لازم را بین جامعه فوتبال داشته باشد و از سویی دیگر با بخش حاکمیت از جمله دولت و مجلس شورای اسلامی ارتباط بسیار خوبی برقرار کند. مجلس از طریق قانون گذاری می‌تواند به فوتبال کمک کند. رئیس آینده باید  کارایی لازم و برنامه مدونی برای اداره فوتبال داشته باشد و به نیروهای موجود در فوتبال توجه ویژه‌ای کند و بتواند تعامل و ارتباط مناسب خوبی با فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا برقرار کند.

رئیس آینده نباید فوتبال را سکوی پرتاب خود بداند

از همه مهم‌تر اینکه رئیس آینده فدراسیون نخواهد فوتبال سکوی پرتاب خودش باشد. اگر رئیس فدراسیون آینده چنین دیدگاهی داشته باشد به هیچ عنوان نمی‌تواند به فوتبال کمک کند بنابراین اعضای مجمع این مرتبه باید با مطالعه و وسواس و دقت نظر بیشتری رئیس آینده را انتخاب کنند. واقعیت این است که اعضای مجمع در وضعیت پیش آمده برای فدراسیون فوتبال بی‌تقصیر نیستند چون آنها  هیأت رئیسه و رئیس فدراسیون را انتخاب کرده‌ بودند. 

 اولین کار رئیس آینده فدراسیون فوتبال

دقت کنیم اگر فردی عناوین و القاب بسیاری در فوتبال داشته باشد مهم نیست زیرا با القاب و عنوان نمی‌توان فوتبال را اداره کرد باید با برنامه و تفکر وارد عرصه مدیریت فوتبال شد. در حال حاضر وظیفه پرورش استعداد روی دوش هیأت‌های فوتبال است. بنابراین رئیس آینده باید به فوتبال پایه توجه ویژه‌ای کند. اولین کاری که رئیس آینده فدراسیون باید انجام بدهد ایجاد همدلی بین اعضای هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال است زیرا ما این همدلی را در فدراسیون فوتبال کنونی ندیدیم . برخی از اعضای هیأت رئیسه به صورت مدام علیه یکدیگر افشاگری می‌کردند. در حالیکه فضای هیأت رئیسه فدراسیون نباید اینگونه باشد. من هشت سال عضو هیأت رئیسه فدراسیون بودم و نظارت بر عملکرد همه بخش‌های فوتبال داشتیم. عضو هیات رئیسه هر وقت نارسایی یا کاستی در فوتبال می‌بیند همان موقع باید این مسئله را گوشزد و پیگیری کند. نه اینکه بگذاریم این مسئله عمیق شود به گونه‌ای که فوتبال را بی‌اعتبار کند. اعضای هیأت رئیسه متعلق به خودشان نیستند آنها متعلق به همه جامعه فوتبال هستند و باید برای ارتقای جایگاه فوتبال در جامعه تلاش کنند. اعضای مجمع عمومی فدراسیون باید با مطالعه در انتخابات 8 شهریور شرکت کنند.

دولت باید به فوتبال کمک کند/ هزینه‌ها مدیریت شود

در همه جای دنیا باشگاه‌ها درآمد خود را دارند و این تیم ملی است که نیاز به حمایت مادی و معنوی دولتمردان دارد. دولت باید به تیم ملی و فدراسیون فوتبال کمک کند. در حال حاضر پول‌های فدراسیون فوتبال ما در فیفا بلوکه شده است. رئیس آینده فدراسیون باید بتواند با تعامل با دستگاه دیپلماسی کشور راهی برای آزاد شدن پول‌های فدراسیون در فیفا پیدا کند. فدراسیون فوتبال ما پول‌هایش به خاطر تحریم‌های ظالمانه بلوکه شده و به همین دلیل است که دست نیاز به سوی دیگران دراز می‌کند. اما یک نکته را هم نباید فراموش کرد اینکه هزینه‌ها هم باید مدیریت شود. شما ببینید چه اطلاعاتی از عملکرد مالی فدراسیون بیرون آمده است. بنابراین رئیس آینده باید هم هزینه‌ها را مدیریت کند و هم به زیرساخت‌ها و باشگاه‌ها توجه داشته  و برنامه‌ای برای توسعه و گسترش فوتبال داشته باشد.

اداره فوتبال کار هر کسی نیست

با توجه به مشخصاتی که گفتم اکنون ما در فوتبال افرادی را داریم که بتوانند به خوبی فدراسیون فوتبال را اداره کنند. آنها تجربه و کارنامه موفق در فوتبال داشته‌اند اما به خاطر برخی رفتارها دلگیرند و باید از آنها دلجویی شود زیرا اداره فدراسیون فوتبال کار هر کسی نیست. ما در کشور افرادی را داریم که به خوبی بتوانند فدراسیون فوتبال را اداره کنند. این افراد با رسانه‌ها، پیشکسوتان و جامعه فوتبال ارتباط خوبی دارند و همچنین شأن و شخصیت‌شان باید به گونه‌ای باشد که با نفر اول دولت بتوانند به راحتی ارتباط برقرار کنند و از سوی جامعه فوتبال هم پذیرفته شده باشند. دولت و مجلس باید به تیم ملی و فدراسیون کمک کنند زیرا که باعث نشاط اجتماعی و وحدت بیشتر مردم می‌شود. از سویی دیگر نباید لشکر سلم و تور درست کرد. باید با استفاده از کارشناسان دلسوز فوتبال را اداره کنیم و برای توسعه و گسترش آن برنامه‌ داشته باشیم. فوتبال با شعار و وعده‌های توخالی اداره نمی‌شود. 

نگاه باشگاه ها ملی باشد

جام جهانی بلافاصله بعد از انتخابات فدراسیون برگزار می‌شود. بنابراین هیچ فرصتی برای تغییر نداریم. در مدت زمان باقی مانده تا جام جهانی اعضای هیأت رئیسه باید به گونه‌ای کار را پیش ببرند که ثبات ایجاد شود.باشگاه‌ها نیز باید به تیم ملی کمک کنند. شاید از نظر قانونی درخواست اسکوچیچ برای برگزاری اردو قبل از فیفا در شهریور درست نباشد اما باشگاه‌ها باید نگاه ملی داشته باشند و فوتبال ملی را بر همه چیز ترجیح بدهند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها