کد خبر: 558928
|
۱۴۰۱/۰۳/۳۰ ۱۰:۳۱:۲۹
| |

تیته:

زمان قهرمانی برزیل فرا رسیده است

سرمربی تیم ملی برزیل تاکید کرد زمان قهرمانی این تیم در جام جهانی فرا رسیده است.

زمان قهرمانی برزیل فرا رسیده است
کد خبر: 558928
|
۱۴۰۱/۰۳/۳۰ ۱۰:۳۱:۲۹

سرمربی تیم ملی برزیل تاکید کرد زمان قهرمانی این تیم در جام جهانی فرا رسیده است.

به  گزارش ایسنا، برزیل که آخرین بار ۲۰ سال پیش جام جهانی را برده است، حالا به عنوان یک مدعی جدی قهرمانی در جام جهانی قطر مطرح است. تیته، سرمربی این تیم معتقد است که زمان مناسبی است که برزیل در دسامبر در قطر به این افتخار دست یابد.

تیم تیته در مسابقات مقدماتی جام جهانی آمریکای جنوبی موفق شد بدون شکست جواز حضور در این رقابت‌ها را به دست بیاورد. برزیل از سال ۲۰۰۲ قهرمان جام جهانی نشده است. این تیم در جام جهانی با تیم‌های صربستان، سوییس و کامرون دیدار خواهد کرد.

آرژانتین با قهرمانی در کوپا آمریکا و ثبت ۳۳ بازی بدون شکست، یکی دیگر از نامزدها برای عنوان قهرمانی است. فرانسه نیز در کنار انگلیس، بلژیک، اسپانیا و آلمان از جمله شانس‌های قهرمانی هستند. اما تیته اصرار دارد که زمان آن فرا رسیده است که برزیل به عنوان قهرمانی برسد. او به گاردین گفت: من منتظر شروع رقابت‌ها هستم و تمام تمرکزم روی این دوره است. ما به جام جهانی رسیدیم. اکنون زمان رسیدن به فینال و قهرمان شدن است. در دوره قبل جام جهانی من فرصت کامل نداشتم و از سال ۲۰۱۶ سرمربی شده بودم ولی این دوره از همان ابتدا و شروع رقابت‌های انتخابی سرمربی برزیل بودم. قبول دارم توقعات بالاست اما تمرکز روی کار است. فشاری که ما با آن روبه‌رو هستیم یک مشکل جدی است. من به آنچه نلسون ماندلا گفت فکر می‌کنم: "شجاعت توانایی مقابله با ترس است." در هر تصمیمی که او می‌گرفت، ترس وجود داشت. وقتی زندگینامه او را خواندم، فهمیدم که من در مقایسه با او شهروند عادی هستم. ترس‌ها، کابوس‌ها و وحشت‌هایی در زندگی ما است که جلوی پیشرفت را می‌گیرد و باید با آن مقابله کرد. 

وینیسیوس جونیور در فصل قبل برای رئال مادرید در نوک خط حمله قرار گرفت و گل‌های مهمی از جمله گل فینال لیگ قهرمانان را زد اما تیته معتقد است نیمار هم‌چنان ستاره اصلی برزیل است. او افزود: نیمار، نیمار است. او بزرگ‌ترین ستاره ما است. حالا ستاره‌های جوان زیادی در ترکیب برزیل هستند و نیمار وظیفه هدایت این نسل را نیز بر عهده دارد. همیشه انتظارات زیادی از نیمار وجود خواهد داشت. ما وینیسیوس، رافینیا، تیاگو، پاکئتا، کاسمیرو و فابینیو را نیز داریم.

تیته در دوران سرمربیگری برزیل به ویژه پس از حذف از مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی ۲۰۱۸، مورد انتقاد قرار گرفت، اما او معتقد است که زیر سوال بردن روش‌های او ناعادلانه است. تیته در پایان گفت: ما رکورد بیش‌ترین امتیاز را در مسابقات مقدماتی شکستیم. طولانی‌ترین روند شکست ناپذیری را داریم، اکنون ۱۷ بازی بدون باخت در انتخابی جام جهانی داریم. دیگر باید چه می‌کردیم؟

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها