کد خبر: 556329
|
۱۴۰۱/۰۳/۱۸ ۰۷:۲۸:۲۹
| |

برخواه از دلایل برکناری‌اش از تیم ملی وزنه برداری می‌گوید

سرمربی پیشین تیم ملی وزنه‌برداری ایران گفت: مشکلاتی که وجود داشت، موارد طبیعی بود که باید مهیا می‌شدند و خدا را خوش نمی‌آمد ورزشکاران را به زور در اردو نگه دارم.

برخواه از دلایل برکناری‌اش از تیم ملی وزنه برداری می‌گوید
کد خبر: 556329
|
۱۴۰۱/۰۳/۱۸ ۰۷:۲۸:۲۹

سرمربی پیشین تیم ملی وزنه‌برداری ایران گفت: مشکلاتی که وجود داشت، موارد طبیعی بود که باید مهیا می‌شدند و خدا را خوش نمی‌آمد ورزشکاران را به زور در اردو نگه دارم.

به گزارش ایسنا، محمد حسین برخواه درباره‌ی برکناری خود از سمت سرمربیگری تیم ملی وزنه برداری ایران بیان کرد: فکر می‌کردم کار به اینجا بکشد اما نمی‌خواستم وزنه‌برداران را با زور نگه دارم. جلساتی را فروردین با آقای مرادی در مورد برنامه‌های سال جاری داشتیم و پافشاری می‌کردم مشکلاتی قبل از مسابقات جهانی ازبکستان وجود داشت، دیگر تکرار نشود و مشکلات اصلاح و برطرف شود. یک مقداری آن موقع به اختلاف خوردیم و همان جا قرار شد همکاری ما خاتمه پیدا کند. بعد چند روز دوباره با من تماس گرفتند و صحبت کردیم و گفتند موارد مدنظر من انجام و کمبودها برطرف می‌شود اما در عمل دیدیم مشکلات زیادی وجود دارد. یک بار در اوایل سال قطع همکاری شد و این برای دومین بار بود.

نمی‌توانستم بچه‌ها را  ۶ ماه در آن شرایط نگه دارم

برخواه در پاسخ به این پرسش که دلیل اصلی قطع همکاری با شما چه بود؟ انجام مصاحبه انتقادی یا اینکه گفته‌اند شما وزنه‌برداران را تحریک کرده‌اید که بروند؟ تصریح کرد: انتقادی به آن صورت انجام ندادم اما بعد از مصاحبه با من تماس گرفتند که همکاری به پایان رسیده است و فکر می‌کنم دلیلش همان مصاحبه بود. مشکلاتی که وجود داشت، موارد طبیعی بود که باید مهیا می‌شدند و نمی‌توانستم بچه‌ها را شش ماه به زور نگه دارم. ما به صورت شبانه روز در اردو بودیم و بچه ها مستقیم با من در ارتباط بودند و مشکلاتی که وجود داشت را به من می‌گفتند. نگاه سنگین بچه‌ها دائم روی من بود و من هم مجبور بودم خواسته ها را به فدراسیون ارجاع دهم تا حل شود. البته این خواسته ها زیاده خواهی نبود. تا چه زمانی می توانستم وزنه برداران به زور ساکت کنم؟ نمی دانم چه توقعی از من داشته‌اند.

خدا را خوش نمی‌آمد آنها را در اردو نگه دارم

سرمربی پیشین در مورد تصمیم وزنه‌برداران برای ترک اردوی تیم ملی گفت: با شروع اردوها آقای مرادی وعده فراهم کردن شرایط را داده بود اما اوضاع نابسامانی دراردوی تیم ملی بود. حقیقتا می‌توانستم وزنه‌برداران را با رودربایستی قراردادن و احترامی که برایم قائل بودند نگه دارم اما خدا را خوش نمی‌آمد و ظلم در حق آنها بود که بخواهم این را کار را انجام دهم. از این رو آزاد گذاشتیم و جمع بندی وزنه برداران نیز این بود که بروند.

برخواه افزود: مقام معظم رهبری بارها در دیدار با جوانان فرمودند که جوان‌ها باید روحیه مطالبه‌گری داشته باشند و حق‌شان را با احترام طلب کنند. من هم همیشه به وزنه‌برداران سفارش کردم اگر جایی فکر می‌کنند حقی از آنها تضییع می‌شود، حرف بزنند و حق‌شان را مطالبه کنند. اردوی تیم ملی تازه آغاز شده بود اما از همان ابتدا شرایط خوبی نداشت.  

قبل از جهانی ازبکستان صلاح براین بود که آرامش ورزشکاران را حفظ کنیم

سرمربی پیشین تیم ملی در مورد علت اینکه قبل ازمسابقات قهرمانی جهان ازبکستان هم اوضاع خوبی نبود وبا شرایط کنارآمد، تاکید کرد: قبل از مسابقات جهانی ازبکستان هم همین شرایط بود اما آنجا اردوهای آماده سازی را پشت سر گذاشته بودیم و چند روز به اعزام مانده بود و ازاین رو صلاح براین بود که آرامش ورزشکاران را حفظ کنیم تا بتوانند نتیجه زحمات خود را ببینند و سه نفر از آنها برای اولین بار روی سکوی بزرگسالان جهان قرار گرفتند. 

او ادامه داد: همان موقع هم در حد توانم مشکلات را بازگو کردم و تلاش کردم این قضیه را به اطلاع مسئولان امر برسانم. حتی بین من و یکی از مسئولان رده بالای وزارت‌ ورزش دوره پیش مشاجره شدیدی پیش آمد. آن مسئول می گفت که در حیطه وظایف من نیست که در مورد چنین مسائلی صحبت کنم که درست می‌گفت و هر فریادی که زده شود باید از سمت مسئولان فدراسیون باشد. البته این اتفاق هیچ موقع رسانه‌ای نشد چون من دنبال جاروجنجال رسانه‌ای نبودم.

منتظر برکناری‌ام بودم

سرمربی پیشین تیم ملی وزنه‌برداری در پاسخ به این پرسش که تصور می‌کرد روزی به این شکل و با یک انتقاد برکنار شود؟ تاکید کرد: از سال ۹۴ که کارم را شروع کردم، منتظر چنین اتفاقی بودم و این طور نبود که جا بخورم. بارها پیش می آمد سر موضوعات مختلف با آقای مرادی بحث کنیم. البته همیشه به عنوان یک نیروی فدراسیون تلاش کردم طوری کار کنم که رییس مجموعه سرش بالا باشد و نتایج به گونه ای باشد که باعث سرافکندگی رییس فدراسیون نشود.

دغدغه من این بود وزنه‌برداران لطمه نبینند

برخواه در پاسخ به پرسش دیگری مبنی براینکه فکر نمی کند شیوه کناره گذاشتن او که رییس فدراسیون تماس بگیرد و پایان همکاری را اعلام کند، خیلی جالب نبود؟ گفت: فرقی هم نمی‌کرد به چه شکل باشد. بیشترین دغدغه من این بود که کار اصلاح شود و وزنه‌برداران لطمه نبینند. واقعیت است که نفرات خوبی در تیم ملی داریم که مستعد هستند و اگر مسیردرستی را پیش ببرند، می‌توان برای المپیک پاریس خیلی امیدوار بود. امیدوارم هر کسی می آید وزنه‌برداران را در مسیر خوبی نگه دارد و من چشم انداز روشنی می‌بینم. البته برخی‌ها مغرضانه عنوان کردند که پشتوانه سازی انجام نشده اما در حد توان کار شد و نفراتی مانند مصطفی جوادی، علی داودی، رسول معتمدی، علیرضا یوسفی و کرمی می توانند افتخارآفرین باشند.  

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها