کد خبر: 556077
|
۱۴۰۱/۰۳/۱۷ ۰۷:۲۲:۰۳
| |

انتقاد مربی پیشین تیم ملی وزنه‌برادری از علی مرادی/ باقری: مرادی با برخورد چکشی کارهایش را پیش برده است

سرمربی سابق تیم ملی وزنه‌برداری ایران گفت: بارها مشکلات وزنه‌برداری را به اطلاع وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک رسانده ایم اما اینکه عکس‌العملی نشان نمی دهند، یعنی از شرایط موجود راضی هستند.

انتقاد مربی پیشین تیم ملی وزنه‌برادری از علی مرادی/ باقری: مرادی با برخورد چکشی کارهایش را پیش برده است
کد خبر: 556077
|
۱۴۰۱/۰۳/۱۷ ۰۷:۲۲:۰۳

سرمربی سابق تیم ملی وزنه‌برداری ایران گفت: بارها مشکلات وزنه‌برداری را به اطلاع وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک رسانده ایم اما اینکه عکس‌العملی نشان نمی دهند، یعنی از شرایط موجود راضی هستند.

به گزارش ایسنا، کوروش باقری درباره اینکه وزنه برداران به دلیل شرایط نامناسب، اردوی تیم ملی را ترک کردند، گفت: هیچ ورزشکاری دوست ندارد اردوی تیم ملی را ترک کند اما وقتی ما انتظار قهرمانی از یک ورزشکار داریم او هم انتظار دارد که امکانات اولیه مثل تغذیه، مکمل و جای خواب مناسب و دیگر موارد برایش فراهم باشد. همین وزنه‌برداران کسانی هستند که به گفته خودشان در رسانه ها قبل از مسابقات قهرمانی جهان ازبکستان، غذا تهیه کردند و برای قهرمانی جهان آماده شدند اما به نظرم شرایط به گونه‌ای بوده که دیگر نمی توانستند تحمل کنند و دیگر کارد به استخوانشان رسیده بود که چنین تصمیمی گرفته اند.

 او افزود: از این رو باید فکر اساسی شود و اگر نمی توانند امکانات فراهم کنند، دیگرهیچ توقعی هم از این رشته نداشته باشند و ۲۰ روز یا یک ماه قبل از مسابقات یک اردو بگذارند و هیچ کسی مدال نگرفت تعجب نکنند.

مرادی با برخورد چکشی کارهایش را پیش برده است

باقری در مورد این اظهار نظر رییس فدراسیون که عنوان کرد وزنه‌برداران نباید توقع هتل پنج ستاره داشته باشند، تصریح کرد: او در  چهار، پنج سال گذشته هم با تهدید و برخورد چکشی کارهایش را پیش برده و این برخورد دیگر در رفتارش نهادینه شده است. ورزش قهرمانی و حرفه ای اولین چیزی که به آدم یاد می دهد عزت نفس است اما رییس فدراسیون عزت نفس و شخصیت قهرمانی و حرفه ای وزنه‌برداران را در نظر نگرفت. او حتی با این جمله وزنه برداری را تحقیر کرد.

اگر شرایط رسیدگی ندارند، انتظار مدال هم نداشته باشند

سرمربی سابق ایران در پاسخ به این پرسش که فکر می کند وزنه‌برداران با تغذیه نامناسب می توانند سه جلسه تمرین در روز داشته باشند؟ گفت: شاید یکی از دلایل مصدومیت های زیادی که در یکی، دو سال اخیر  پیش آمد این بوده که فشار تمرینات بالا بود اما وضعیت تغذیه و مکمل مناسب نبوده است. قطعا تمرینات باید متناسب با شرایط غذا باشد. اگر واقعا شرایط رسیدگی به وزنه برداری نیست، هیچ کسی حتی وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک انتظاری از وزنه برداری نداشته باشند. البته من این را قبول ندارم که شرایط مالی آن قدر وخیم شده باشد چون وضعیت را در رشته های دیگر داریم می بینیم. 

اگر علی مرادی خوب است، پستی بدهند که کل ورزش از وجودش استفاده کند

قهرمان سابق جهان در مورد اینکه وزارت ورزش و کمیته مکلی المپیک هنوز واکنشی نسبت به اتفاقات وزنه‌برداری نداشته‌اند، گفت: در این چند سال بارها در مورد مشکلات موجود صحبت کردیم و همه چیز را به اطلاع وزارت ورزش قبلی و وزارت ورزش کنونی و کمیته ملی المپیک رساندیم اما به این باور رسیده ام اینکه کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش عکس العملی نشان نمی دهند یعنی از شرایط موجود وزنه‌برداری راضی هستند! علی مرادی ۲۰ سال در وزنه‌برداری است که دیگر باید به او لقب صاحبقران داده شود.

او افزود: این مسئله فکرم را درگیر کرده که اگر مرادی آنقدر خوب است چرا مسئولیتی به او نمی دهند که کل ورزش ایران از وجودش استفاده کند. امیدوارم همه چیز ختم به خیر شود. وزنه‌برداری روزهای خوشش را ببیند اما بازهم تاکید می کنم اگر وزات ورزش و رییس کمیته ملی المپیک به علی مرادی اعتقاد دارند، واقعا حیف است فقط وزنه‌برداری از او استفاده کند. 

احتمال اینکه نفرات دیگری را به اردو بیاورند وجود دارد

او در پاسخ به این پرسش که ممکن است فدراسیون بجای تعامل و بهبود شرایط تصمیم به کنار گذاشتن وزنه برداران بگیرد؟ تصریح کرد: با شناختی که از رییس فدراسیون دارم احتمال این مسئله وجود دارد که افراد دیگری را دعوت کند و بگوید که اردوی تیم ملی سر جایش است. فکر می کنم که خواسته های وزنه برداران غیر منطقی نیست و اگر فدراسیون معتقد است که غیر منطقی هستند بیاید و پاسخ بدهد به چه دلیل درخواست های آنها غیر منطقی هستند. این احتمال که فدراسیون بخواهد نفرات دیگری را که پشت سر این عزیزان هستند را دعوت کند و یک سر مربی دیگر بگذارد، وجود دارد چون برای علی مرادی وزنه‌برداری مهم نیست و فقط می‌خواهد ظاهر را حفظ کند که اردوی تیم ملی همچنان برقرار است. وزنه‌برداری وضعیت بدی دارد و حتی استان ها هم در شرایط اسفناک به سر می‌برند و به نظرم اگر این روند ادامه داشته باشد، مرگ وزنه‌برداری رقم می‌خورد و در چند سال دیگر به رشته‌های درجه سه در ایران تبدیل می‌شود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها