آغاز آزمون سخت شاگردان مهدوی‌کیا در ازبکستان

تیم ملی فوتبال امید از امروز در مسابقات قهرمانی زیر ۲۳ سال فوتبال آسیا به میدان می‌رود و در نخستین بازی خود با قطر روبه‌رو خواهد شد.

آغاز آزمون سخت شاگردان مهدوی‌کیا در ازبکستان
کد خبر: 555162
|
۱۴۰۱/۰۳/۱۱ ۰۷:۲۷:۴۶

تیم ملی فوتبال امید از امروز در مسابقات قهرمانی زیر ۲۳ سال فوتبال آسیا به میدان می‌رود و در نخستین بازی خود با قطر روبه‌رو خواهد شد.

به گزارش ایسنا، تیم ملی فوتبال امید ایران با هدایت مهدی مهدوی‌کیا از امروز در بازی‌های قهرمانی فوتبال آسیا به میزبانی ازبکستان به میدان خواهد رفت. نخستین دیدار شاگردان مهدی مهدوی‌کیا ساعت ۱۷:۳۰ امروز در ورزشگاه ملی تاشکند (Milliy stadioni) بازی می‌کند که محل دیدارهای خانگی تیم بنیادکار و تیم ملی ازبکستان است.

تیم ملی ایران در دور گروهی با قطر، ترکمنستان و ازبکستان (تیم میزبان) هم‌گروه است و به ترتیب در روزهای یازدهم خرداد (امروز)، چهاردهم خرداد (جمعه) و هفدهم خرداد (دوشنبه) به میدان می‌روند و در نهایت دو تیم برتر گروه راهی مرحله بعد می‌شوند.

یوزهای جوان ایرانی با میانگین سنی کم‌تر از ۲۱ سال در این رقابت‌ها حاضر شده‌اند و از هم اکنون خود را برای حضور در المپیک ۲۰۲۴ پاریس آماده می‌کنند؛ از آن‌جا که مسابقات پیش‌رو هیچ اهمیتی از لحاظ صعود یا صعود نکردن به المپیک ندارد، مهدوی‌کیا از بازیکنانی استفاده کرده که اکنون دو سال کم‌تر از حد نصاب اعلام شده برای حضور در مسابقات هستند و در نظر دارد بازیکنان خود را تا دو سال دیگر، آب دیده‌تر کند.

شاگردان مهدوی‌کیا قبل از ورود به ازبکستان و حضور در این بازی‌ها، راهی عراق شدند و دو دیدار دوستانه را مقابل امیدهای عراق برگزار کردند که بازی نخست با یک گل به نفع ایران و بازی دوم با نتیجه ۳ بر یک به نفع عراق تمام شد.

تیم ملی ایران در مرحله مقدماتی این بازی‌ها توانسته بود با شکست دادن تاجیکستان، لبنان و نپال، به عنوان تیم صدرنشین راهی این مسابقات شود.

مهدی‌مهدوی‌کیا برای این مسابقات ۲۴ بازیکن را دعوت کرده است. البته استقلالی‌ها از دادن دو دروازه‌بان خود به تیم ملی امید امتناع کردند. هم‌چنین آبی‌ها در مراحل قبلی هم امیرحسین حسین‌زاده را در اختیار تیم ملی امید نگذاشته بودند که این بازیکن هم اکنون در اردوی تیم ملی بزرگسالان ایران به سر می‌برد.

از جمله بازیکنانی که دارای شرایط سنی لازم برای حضور در تیم ملی امید هستند می‌توان به اللهیار صیادمنش و یونس دلفی اشاره کرد که به علت حضور در خارج از کشور و یا دعوت به تیم ملی بزرگسالان، هرگز فرصت بازی برای مهدی‌ مهدوی‌کیا را به دست نیاورده‌اند. البته مهدوی‌کیا دو بازیکن جوان و لژیونر را از لهستان و هلند دعوت کرده که چندان شناخته شده نیستند.

برنامه بازی‌های تیم ملی امید به این شرح است:

۱۱ خرداد

ایران - قطر - ساعت ۱۷:۳۰

۱۴ خرداد

ایران - ترکمنستان - ساعت ۱۷:۳۰

۱۷ خرداد

ایران - ازبکستان - ساعت ۲۱:۳۰

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها