کد خبر: 554370
|
۱۴۰۱/۰۳/۰۷ ۱۳:۵۷:۴۸
| |

سفیر ایران در چین مطرح کرد: جمعیت نیم میلیونی ایرانیان در کانادا قربانی امیال سیاسی عده‌ای اندک

سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین یادآور شد: پنج سال قبل، پس از پنج دور مذاکره با مقامات وزارت خارجه کانادا به توافق رسیدیم مانند آن چه که در واشنگتن داریم در اتاوا نیز به ایرانیان خدمات کنسولی دهیم ولی جمعیت نیم میلیونی ایرانیان مقیم قربانی امیال سیاسی عده ای اندک شد.

سفیر ایران در چین مطرح کرد: جمعیت نیم میلیونی ایرانیان در کانادا قربانی امیال سیاسی عده‌ای اندک
کد خبر: 554370
|
۱۴۰۱/۰۳/۰۷ ۱۳:۵۷:۴۸

محمد کشاورز زاده سفیر کشورمان در پکن در توئیتی با اشاره به لغو بازی دوستانه ایران و کانادا نوشت:" از لغو بازی تیم ملی فوتبال تعجب نکنید پنج سال قبل به عنوان مدیر کل آمریکا پس از پنج دور مذاکره با مقامات وزارت خارجه کانادا به توافق رسیدیم مانند آن چه که در واشنگتن داریم در اتاوا نیز به ایرانیان خدمات کنسولی دهیم ولی جمعیت نیم میلیونی ایرانیان مقیم قربانی امیال سیاسی عده ای اندک شد. 

به گزارش ایسنا، قرار بود دو تیم ایران و کانادا بازی دوستانه ای را انجام دهند اما فدراسیون فوتبال کانادا اعلام کرد که بازیکنان تیم ملی فوتبال کانادا نگرانی‌های خودشان را درباره بازی دوستانه با ایران ابراز کردند و بر این اساس فدراسیون فوتبال کانادا تصمیم گرفت بازی دوستانه با ایران را لغو کند. 

فدراسیون فوتبال کانادا همچنین اعلام کرد که هیچ هزینه‌ای به تیم ایران برای این دیدار دوستانه پرداخت نکرده است. این درحالی است که مقامات ایرانی به رسانه‌های داخلی گفته بودند که فدراسیون فوتبال کانادا ۴۰۰ هزار دلار برای این بازی دوستانه به آنها پرداخت می‌کند که در این صورت برای اولین بار در بیش از دو دهه گذشته فدراسیون فوتبال ایران از یک بازی دوستانه سود مالی می‌برد.

حالا اما فدراسیون فوتبال ایران می‌گوید برای لغو این بازی از طریق فیفا به دنبال خسارت است. معاون وزیر ورزش ایران اعلام کرده است که این تیم به دنبال ۱۰ میلیون دلاری خسارت از کانادایی‌ها است.

این مسابقه صبح پنج‌شنبه به طور ناگهانی در یک توییت کوتاه در تویئتر فدراسیون فوتبال کانادا لغو شد. فدراسیون فوتبال کانادا عصر همان روز بیانیه‌ای صادر کرد و گفت که این مسابقه را برای آماده‌سازی تیم فوتبال کانادا برای جام جهانی آینده در قطر در اواخر سال جاری سازماندهی کرده است.

در همین راستا فدراسیون فوتبال ایران و کانادا کپی این قرارداد بازی دوستانه را به CBC نیوز ارسال نکردند و تاکید کردند این قرارداد محرمانه است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها