چهل سال رقابت جذاب/ رئال - لیورپول؛ منتظر یک جنگ واقعی باشید!

یک پیروزی تا امروز سهم هر یک از دو تیم رئال مادرید و لیورپول در فینال مسابقات اروپایی بوده و امسال یکی از این دو تیم پرافتخار، از دیگری پیش خواهد افتاد.

چهل سال رقابت جذاب/ رئال - لیورپول؛ منتظر یک جنگ واقعی باشید!
کد خبر: 554103
|
۱۴۰۱/۰۳/۰۶ ۰۷:۵۱:۱۶

بعد از برتری‌های دراماتیک و فراموش نشدنی برابر چلسی و منچسترسیتی، حالا رئال مادرید در فینال، لیورپول آماده و سرحال یورگن کلوپ را در مقابل خود می‌بیند.

به گزارش ورزش سه، حواشی اخیر و به خصوص کری‌خوانی محمد صلاح برای انتقام گیری، حساسیت این دیدار را دوچندان کرده و رئال مادرید و لیورپول تا ثانیه پایانی از تلاش برای کسب پیروزی دست نخواهند کشید. اولین تقابل رئال مادرید و لیورپول در لیگ قهرمانان به سال 2009 بازمی‌گردد. نماینده اسپانیا در آن مقطع شرایط چندان خوبی نداشته و در روزهای اوج آمادگی فرناندو تورس و استیون جرارد، در دو مسابقه رفت و برگشت 0-1 و 0-4 مغلوب شده و در مرحله یک‌هشتم با لیگ قهرمانان اروپا وداع کرد.

اما در سال 2014 این بار این دو تیم پرافتخار در مرحله گروهی یکدیگر را ملاقات کردند. رئال مادرید با درخشش کریستیانو رونالدو در آنفیلد با سه گل به برتری دست یافته و در بازی برگشت در برنابئو نیز این تیم انگلیسی را با یک گل مغلوب کرد. در روزهای پیش از ورود یورگن کلوپ به رختکن لیورپول این تیم در لیگ قهرمانان شرایط چندان خوبی نداشت، اما آنها از سال 2018 تاکنون سه بار موفق به راهیابی به مسابقه فینال شده‌اند. 

اما چهار سال بعد رئال مادرید و لیورپول در فینال جنجالی کی‌یف به مصاف هم رفتند. محمد صلاح، بهترین بازیکن مرسی سایدی‌ها در دقایق ابتدایی و بعد از حرکت خشن سرخیو راموس از زمین خارج شد و حالا این ستاره مصری بارها در هفته‌های اخیر در مورد انگیزه خود بابت انتقام شکست آن شب سخن گفته است. در نهایت در شب اشتباهات فاجعه بار لوریس کاریوس و البته گل فراموش نشدنی گرت بیل با ضربه‌ای آکروباتیک، رئال مادرید در نهایت 1-3 پیروز شده و سومین عنوان قهرمانی متوالی در لیگ قهرمانان را با زین الدین زیدان از آن خود کرد.

اما دو سال قبل نیز این دو تیم در یک‌چهارم به مصاف هم رفتند. در روزهای شیوع ویروس کرونا و غیبت هواداران در استادیوم، رئال مادرید در مسابقه رفت و در استادیوم آلفردو دی استفانو 1-3 به برتری رسید و لیورپولِ مملو از بازیکنان مصدوم، در آنفیلد به نتیجه‌ای بهتر از تساوی بدون گل دست پیدا نکرده و از لیگ قهرمانان حذف شد.

اما سابقه تقابل این دو تیم در فینال به حدود چهار دهه باز می‌گردد. لیورپول در فصول طلایی خود، در سال 1981 و در فرمت قبلی مسابقات اروپایی در دیدار فینال با رئال مادرید روبه‌رو شده و با تک گل آلن کندی، مدافع چپ خود در دقیقه 71 و از زاویه‌ای بسته، موفق به کسب پیروزی 0-1 برابر رئال مادرید و در نهایت بالا بردن جام قهرمانی شد. 

در حقیقت این اولین بار است که دو باشگاه در سه فینال جام باشگاه/ لیگ قهرمانان اروپا به مصاف هم می‌روند. رئال مادرید و ریمز (1956، 1959)، آث میلان و آژاکس (1969، 1995)، آژاکس و یوونتوس (1973، 1996)، میلان و بنفیکا (1963، 1990)، لیورپول و میلان (2005، 2007)، بارسلونا و منچستریونایتد. (2009، 2011)، مادرید و اتلتیکو (2014، 2016) و مادرید و یوونتوس (1998، 2017) همگی در دو فینال با یکدیگر بازی کرده‌اند. یک پیروزی تا امروز سهم هر یک از دو تیم رئال مادرید و لیورپول در فینال مسابقات اروپایی بوده و امسال یکی از این دو تیم پرافتخار، از دیگری پیش خواهد افتاد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها