کد خبر: 544834
|
۱۴۰۱/۰۱/۰۷ ۰۸:۲۶:۳۴
| |

چرا تیم ملی فوتبال ایران اُفت کرد؟

پیشکسوت فوتبال ایران افت بازیکنان شاخص را نتیجه قطعی شدن صعود تیم ملی دانست و گفت: یکی از مشکلات تیم ما همین ترکیب ثابت و فقط یک تاکتیک داشتن است و در مجموعه تیم برای جام جهانی نیاز به بازنگری زیادی داریم.

چرا تیم ملی فوتبال ایران اُفت کرد؟
کد خبر: 544834
|
۱۴۰۱/۰۱/۰۷ ۰۸:۲۶:۳۴

رسول کربکندی در مورد عمکرد تیم ملی ایران مقابل کره جنوبی اظهار داشت: ما مقابل کره روز خوبی سپری نکردیم و تنها در 15 دقیقه ابتدای دیدار مالکیت توپ را داشتیم و با آشفتگی تیم حریف موقعیت‌هایی هم ایجاد شد که نتوانستیم از آن بهره ببریم اما در ادامه کره‌ای‌ها مالکیت توپ و میدان را در اختیار گرفتند و به خوبی توپ را به گردش درآوردند. اما تیم ما برخلاف کره جنوبی بازی انفرادی را انجام می‌داد که بی‌ثمر بود و در دقایق پایانی هم مجددا موقعیت‌های خوبی نصیب‌مان شد که باز هم نتوانستیم استفاده کنیم.

به گزارش تسنیم، وی افزود: در این دیدار همه برنامه تیم ما این بود که با پاس‌های بلند سردار آزمون را در خط حمله صاحب توپ کنند که مدافعان حریف او را کاملا کنترل کرده بودند و فرصت چندانی برای حرکت به او ندادند.

مربی سابق ذوب‌آهن با اشاره به اشتباهات مدافعان و ساختار دفاعی تیم ملی مقابل کره جنوبی بیان کرد: این دیدار به ما نشان داد که برای جام جهانی مشکلات زیادی به ویژه در دفاع داریم و با غیبت یک یا دو بازیکن شیرازه تیم از هم می‌‌پاشد. اگر در جام جهانی مقابل تیم‌های بزرگ نتوانیم به خوبی دفاع کنیم قطعا به مشکل خواهیم خورد.

پیشکسوت فوتبال ایران خاطرنشان کرد: دلیل بازی خوب ما و شکست با کمترین اختلاف گل مقابل تیم‌های بزرگ در جام جهانی‌های گذشته، ساختار خوب دفاعی بود که کی‌روش در تیم ساخته بود اما متاسفانه اکنون ساختار دفاعی ما ضعیف شده و مدافعان هم اشتباهات زیادی را انجام می‌دهند که می‌تواند در جام جهانی به ما لطمه وارد کند.

وی در ارتباط با تاثیر غیبت چند بازیکن اصلی و مصدومیت شجاع خلیل‌زاده روی نتیحه بازی گفت: وقتی از ترکیب اصلی تیم نفرات زیادی غایب باشند و از طرف دیگر بازیکنان جایگزین هم هم‌سطح آن‌ها نباشند قطعا اثرگذار خواهد بود. اما به نظرم با بازی که تیم ما مقابل کره انجام داد، حتی اگر آن‌ها هم حاضر بودند تفاوت زیادی حاصل نمی‌شد. ارزش بازیکنانی مانند طارمی، قدوس و جهانبخش خیلی بالا است ولی شرایط باید به گونه‌ای باشد که غیبت یک یا دو بازیکن این گونه به چالش برای تیم تبدیل نشود.

کربکندی خاطرنشان کرد: تعویض‌های اسکوچیچ خیلی موثر نبود و او می‌توانست از بازیکنان بهتری برای بازی در پست دفاع راست دعوت و استفاده کند. سبک بازی نوع چینش تیم ما نشان می‌داد که برای تساوی پا به این دیدار گذاشته‌ایم و همین امر باعث شد کره بهتر بازی کند و بعد از مدت‌ها بتواند به راحتی ما را شکست دهد. مقابل کره جنوبی علاوه بر این که چینش خوبی نداشتیم، حتی تفکر برنده شدن هم دیده نمی‌شد و کره جنوبی استحقاق پیروزی این دیدار را داشت.

دروازه‌بان پیشین تیم ملی در رابطه با هجمه‌های وارد شده به امیر عابدزاده به خاطر اشتباه او بر روی گل اول کره جنوبی متذکر شد: گل اولی که دریافت کردیم روی شوت محکم بازیکن کره بود که با تغییر جهت و موجی که توپ داشت، عابدزاده نتوانست که آن را به خوبی دفع کند. از طرفی چون در تمرینات تیم ملی و دروازه‌بانان حضور نداشته‌ام، نمی‌توانم اظهارنظر قطعی کنم اما از حالا باید دروازه‌بان تیم خودمان در جام جهانی را بشناسیم و هر کدام از دروازه‌بان‌ها انتخاب شد برای جام جهانی از لحاظ ذهنی و روحی وی را آماده کنیم.

وی افت بازیکنان شاخص را نتیجه قطعی شدن صعود تیم ملی دانست و گفت: تیم ما به دلیل این که همیشه با یک ترکیب ثابت به میدان رفته است، هر تغییر حتی کوچک می‌تواند به تیم لطمه وارد کند و تبعات خوبی نداشته باشد. به نظرم تیم ملی برای هر تاکتیک و هر مسابقه باید ابزار مناسب را آزمایش و استفاده کند. یکی از مشکلات تیم ما همین ترکیب ثابت و فقط یک تاکتیک داشتن است و در مجموعه تیم برای جام جهانی نیاز به بازنگری زیادی داریم.

کربکندی ادامه داد: البته قطعی شدن صعود و تشریفاتی بودن این بازی باعث شده بود تا بازیکنان ما هم انگیزه کافی را نداشته باشند و بازی خوبی انجام ندادند. با توجه به این موضوعات باید از حالا به فکر برنامه‌های لازم برای جام جهانی و برگزاری دیدارهای تدارکاتی مناسب با تیم‌های خوب باشیم تا بتوانیم تاکتیک‌های مدنظر برای تقابل با حریفان را امتحان و اجرا کنیم.

وی شکست برابر کره را برای تیم ملی تلنگر دانسته و تصریح کرد: این شکست را من بیشتر مفید می‌دانم و به نظرم به جای این صحبت‌ها که چرا شکست خوردیم، از این خوشحال باشیم‌ که مشکلات و ضعف‌ها را به ما نشان داد و کره به عنوان یک تیم خوب آسیایی با نظم و حفظ توپ توانست تیم ما را دچار آشفتگی کند؛ قطعا در جام جهانی با تیم‌هایی قوی‌تر هم‌گروه خواهیم شد و ما باید به این فکر باشیم که با برنامه‌ریزی اصولی و منطقی و البته دراز مدت این بار از گروه خودمان بتوانیم صعود کنیم.

مربی سابق تیم فوتبال ذوب‌آهن درباره آخرین دیدار تیم ملی مقابل لبنان گفت: لبنان نشان داده تیم دست و پا بسته‌ای نیست و نمی‌توان گفت قطعا بازی آسانی در پیش داریم اما این بازی در خانه خودمان برگزار می‌شود و امیدوارم رقابت‌های مقدماتی جام جهانی را با پیروزی مقابل لبنان در آخرین بازی به پایان برسانیم.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها