کد خبر: 541488
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۴ ۱۴:۵۹:۱۴
| |

معاون اول رییس جمهور مطرح کرد:

جام جهانی ۲۰۲۲ فرصت توسعه و تعمیق مناسبات تهران و دوحه

معاون اول رییس جمهور با اشاره به مذاکرات صورت گرفته میان ایران و قطر برای همکاری جهت برگزاری رویداد جام جهانی ۲۰۲۲ قطر گفت: جام جهانی ۲۰۲۲ فرصت مناسبی برای توسعه و تعمیق مناسبات تهران و دوحه است و می تواند فصل جدیدی در روابط دو کشور ایجاد کند.

جام جهانی ۲۰۲۲ فرصت توسعه و تعمیق مناسبات تهران و دوحه
کد خبر: 541488
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۴ ۱۴:۵۹:۱۴

محمد مخبر،معاون اول رییس جمهور ظهر امروز(شنبه) در جلسه بررسی موضوعات مربوط به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر بر ضرورت تدوین طرحی جامع برای همکاری های مشترک ایران و قطر در برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ تاکید کرد و افزود: تشکیل کمیته مشترک جام جهانی میان مسئولین مربوطه ایران و قطر می تواند گامی مهم و موثر در پیشبرد همکاری های فیمابین باشد.

به گزارش ایسنا، معاون اول رییس جمهور همچنین به جاذبه ها و فرصت های گسترده کشورمان در زمینه گردشگری اشاره و خاطر نشان کرد: مشارکت و همکاری ایران با قطر برای برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ می تواند نقطه عطفی در معرفی ظرفیت های گردشگری کشورمان به تماشاگران شرکت کننده در جام جهانی ۲۰۲۲ و گردشگران خارجی باشد.

وی از وزیر نیرو بعنوان ریاست کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و قطر خواست ضمن تدوین طرح جامع همکاری ایران با قطر برای برگزاری جام جهانی، از این فرصت برای شناسایی و احصاء زمینه های همکاری دراز مدت تهران و دوحه استفاده کرده و بسترهای لازم را برای گسترش مناسبات اقتصادی و تجاری فیمابین فراهم کند.

در این جلسه که وزرای نیرو، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، ورزش و جوانان، راه و شهرسازی، فرهنگ و ارشاد اسلامی و مشاور رییس جمهور در امور مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی نیز حضور داشتند، گزارشی از مذاکرات و هماهنگی های انجام شده میان ایران و قطر برای استفاده از ظرفیت های حمل و نقل و اقامتی کشورمان برای برگزاری رویداد جام جهانی ۲۰۲۲ قطر ارائه شد.

در این نشست همچنین گزارشی از ظرفیت های ایران برای حمل و نقل هوایی و دریایی و میزبانی تیم های شرکت کننده در جام جهانی و نیز پذیرش و اسکان گردشگران خا

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها