مدیرعامل فرابورس ایران مطرح کرد:

درج نماد سرخابی‌ها منتظر نامه تأیید سازمان بورس/ نامه تائید پرسپولیس نیامده است

مدیرعامل فرابورس ایران گفت: برای درج نمادهای استقلال و پرسپولیس در بازار پایه فرابورس باید نامه تأییدیه سازمان بورس در مورد 2 باشگاه دریافت شود که تاکنون فقط نامه استقلال آمده است.

درج نماد سرخابی‌ها منتظر نامه تأیید سازمان بورس/ نامه تائید پرسپولیس نیامده است
کد خبر: 536862
|
۱۴۰۰/۱۱/۱۹ ۰۹:۴۷:۱۶

میثم فدائی ، مدیرعامل فرابورس ایران در مورد خبری مبنی بر درج نماد دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در فرابورس، گفت: فعلا صورت‌های مالی حسابرسی شده دو باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال و پرسپولیس موسوم به سرخابی‌ها به فرابورس آمده است، اما این دو شرکت در مرحله تأییدیه صورت‌های مالی از سوی سازمان بورس قرار دارند. باید فرایند اداری این دو شرکت طی شود.

به گزارش فارس، مدیرعامل فرابورس گفت: نامه تأییدیه سازمان بورس مبنی بر تأیید ارزش و اطلاعات گزارش‌های مالی باید از سازمان بورس برسد که روز شنبه 18 بهمن ماه نامه تأییدیه باشگاه استقلال رسید، اما هنوز نامه تأیید باشگاه پرسپولیس ارسال نشده است.

وی در مورد اینکه چه سازمانی باید نامه تأییدیه را بدهد، گفت: خود سازمان خصوصی‌سازی در کمیته ارزشگذاری باید نامه تأییدیه را به سازمان بورس ارسال کند.

فدائی در مورد اینکه آیا نماد دو باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال و پرسپولیس در بازار پایه درج می‌شود، گفت: در مرحله اول نماد سرخابی‌ها در بازار پایه فرابورس درج می‌شود، اما برای ارتقا به بازارهای اصلی باید شرایط مورد نظر فرابورس را فراهم کنند و بعد به بازارهای بالاتر ارتقا پیدا کنند.

مدیرعامل فرابورس تأکید کرد: هنوز مشخص نیست که چه زمانی نماد دو باشگاه پرسپولیس و استقلال در فرابورس درج می‌شود. باید مراحل اداری و نامه تأییدیه از سوی سازمان بورس از سوی دو باشگاه دریافت شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، بحث واگذاری دو باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال و پرسپولیس از دولت اصلاحات در اوایل دهه 80 مطرح و با وجود اینکه بارها مسئولان قول داده‌اند، اما در عمل این اتفاق نیفتاده و مهمترین مانع آن، صورت‌های مالی و اطلاعات مالی این دو باشگاه بوده است.

معاون امور تعاون وزیر تعاون هم دیروز ارزش دارایی و برند دوباشگاه سرخابی‌ها را 1300 میلیارد تومان اعلام کرد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها