کد خبر: 536488
|
۱۴۰۰/۱۱/۱۷ ۱۴:۲۵:۵۸
| |

زمان برگزاری مسابقات والیبال بازی‌های آسیایی تغییر کرد

زمان برگزاری مسابقات والیبال بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو به دلیل همزمانی با مسابقات قهرمانی جهان تغییر کرد و چند روز به تعویق افتاد.

زمان برگزاری مسابقات والیبال بازی‌های آسیایی تغییر کرد
کد خبر: 536488
|
۱۴۰۰/۱۱/۱۷ ۱۴:۲۵:۵۸

پیش از این قرار بود مسابقات والیبال مردان بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو از ۱۹ تا ۳۱ شهریور برگزار شود که ۲ روز آغازین آن با ۲ روز پایانی مسابقات قهرمانی جهان در روسیه تداخل داشت. همین موضوع در چند ماه اخیر این سوال را به وجود آورده بود که تیم ملی ایران با چه ترکیبی در این ۲ تورنمنت شرکت می‌کند.

به گزارش ایرنا، «محمدرضا داورزنی» رییس فدراسیون والیبال در اجلاس منطقه آسیای مرکزی به رییس کنفدراسیون آسیا پیشنهاد داد که به دلیل تداخل این ۲ رویداد مهم، مسابقات بازی‌های آسیایی به تعویق بیفتد.

با تصمیم کنفدراسیون آسیا، مسابقات والیبال مردان از ۲۶ شهریور تا ۳ مهر برگزار می‌شود. زمان برگزاری مسابقات والیبال زنان نیز از ۱۷ تا ۲۵ شهریور است.

تیم ملی والیبال مردان ایران در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ مدال طلای بازی‌های آسیایی را به دست آورد. این تیم سه نقره و برنز دیگر هم در این مسابقات کسب کرده است. تیم ملی زنان ایران هم که مدال برنز بازی‌های آسیایی ۱۹۶۶ را در کارنامه دارد، پس از بازی‌های آسیایی ۱۹۷۴ تهران دیگر در این مسابقات شرکت نکرده است. فدراسیون والیبال در تلاش است که کمیته ملی المپیک را برای اعزام این تیم به بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ مجاب کند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها