نقشه عراقی‌ها برای خراب کردن جشن صعود ایران

عراقی‌ها با برگزاری زودهنگام اردوی خود در تدارک متوقف کردن ایران و جلوگیری از برگزاری جشن صعود تیم ملی هستند.

نقشه عراقی‌ها برای خراب کردن جشن صعود ایران
کد خبر: 530734
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۶ ۰۹:۰۷:۲۵

تیم ملی فوتبال ایران و عراق کمتر از یک ماه دیگر در تهران و در چارچوب انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به مصاف هم خواهند رفت؛ دیداری که می تواند بلیت حضور در جام جهانی را دو ماه زودتر از موعد مقرر، برای یوزهای ایران رزرو کند و تیم‌ملی خودش را در جمع ۳۲ تیم حاضر در این مسابقات ببیند.

به گزارش ایسنا، تیم ملی ایران تنها در شرایطی می تواند حضور خود را زودتر از موعد مقرر نهایی کند که عراق را شکست دهد یا در صورت مساوی مقابل حریف خود در تهران، تیم‌های امارات و لبنان هم به پیروزی دست پیدا نکنند.

البته در صورت رقم خوردن هر نتیجه ای، باز هم تیم ملی ایران شانس صعود به جام جهانی را خواهد داشت چرا که در صورت شکست خوردن ایران در همه بازی های آینده خود (چهار مسابقه)، یکی از سه تیم امارات، لبنان و عراق باید هر چهار دیدار خود را با پیروزی تمام کند که اتفاق بعیدی به نظر می‌رسد.

دراگان اسکوچیچ، سرمربی تیم ملی ایران درباره شانس صعود تیمش به جام جهانی گفته بود: تنها حالتی که ممکن است فوتبال ایران به جام جهانی صعود نکند این است که ما هر چهار مسابقه را ببازیم و امارات همه بازی‌هایش را ببرد و این چیزی شبیه معجزه است.

با وجود آمادگی فدراسیون فوتبال، تیم ملی و هواداران برای رقم خوردن سریع‌ترین صعود تیم ملی به جام جهانی، عراقی ها از مدت ها قبل آماده خراب کردن این جشن و زنده نگه داشتن امیدهای خود برای کسب سهمیه پلی آف هستند تا شانس خود را برای حضور در جام جهانی قطر در مسیر دیگری آزمایش کنند.

عراق که یک سال قبل شانس خودش را به مراتب بیش از ایران می دید و در حال حذف کردن یوزهای ایرانی بود، در حال حاضر با ۱۲ امتیاز کمتر از ایران یعنی با ۴ امتیاز در رتبه پنجم گروه A قرار گرفته است و از امارات و لبنان هم کمتر امتیاز گرفته است.

نتایج عراق در بازی‌های گذشته باعث شد فدراسیون فوتبال این کشور قید دیک ادووکات را بزند و ایوان پتروویچ، دستیار این مربی را به عنوان سرمربی خود انتخاب کند. این سرمربی هم بعد از هدایت عراق در مسابقات جام عرب که با نتایج ضعیفی همراه بود، حالا با دعوت از برخی بازیکنان دو رگه این کشور در فوتبال اروپا و همینطور اردوی زودهنگام، در اندیشه خراب کردن جشن صعود ایران است. یکی از این بازیکنان، زیدان، بازیکن ۱۸ ساله و عراقی الاصل آکادمی منچستریونایتد است که موافقت خود را برای بازی در ترکیب عراق اعلام کرده است.

عراقی ها امیدوارند با کسب نتایج بهتر در دور برگشت این مسابقات، به رتبه سوم گروه A صعود کنند و مسیر پلی آف یعنی بازی با تیم سوم گروه مقابل و در نهایت بازی با نماینده آمریکای شمالی را برای رسیدن به جام جهانی قطر در برنامه خود داشته باشند.

این برنامه ریزی ها در شرایطی است که ایران پیش از این و در دور رفت، عراق را با سه گل در قطر شکست داده بود و حالا اگر مشکلی پیش نیاید، تیم ملی با حضور تماشاگران به استقبال از عراق و برگزاری جشن صعود خواهد رفت تا ماه‌ها نگرانی به واسطه وضعیت بحرانی تیم ملی در دوره قبل مسابقات، در نهایت به پایانی خوش برابر عراق منجر شود و تیم ملی به جام جهانی صعود کند.

برای این دیدار مشکل و اختلاف میان مهدی طارمی و دراگان اسکوچیچ هم برطرف شده و در حال حاضر هیچ حاشیه و مشکلی جدی پیرامون تیم ملی وجود ندارد تا ملی پوشان ایران گام نهایی را برای صعود بردارند.

برنامه دو بازی آینده تیم ملی ایران در هفته هفتم و هشتم انتخابی جام جهانی به این شرح است:

پنج شنبه، هفتم بهمن ۱۴۰۰

ایران – عراق؛ ساعت ۱۹:۳۰ – ورزشگاه آزادی

سه شنبه، ۱۲ بهمن ۱۴۰۰

ایران – امارات؛ ساعت ۱۹:۳۰ – ورزشگاه آزادی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها