کد خبر: 528681
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۵ ۱۱:۱۹:۳۳
| |

آغاز خصوصی‌سازی سرخابی‌ها تا پایان بهمن؟/وعده هزارم!

در جدیدترین وعده، اعلام شده است که عرضه اولیه دو باشگاه استقلال و پرسپولیس تا پایان بهمن‌ماه سال جاری در فرابورس کلید می‌خورد؛ وعده‌ای که طی چند سال اخیر بارها و بارها از سوی مسئولان وزارت ورزش و جوانان، وزارت امور اقتصادی و سازمان خصوصی‌سازی تکرار شده و بی‌سرانجام مانده است!

آغاز خصوصی‌سازی سرخابی‌ها تا پایان بهمن؟/وعده هزارم!
کد خبر: 528681
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۵ ۱۱:۱۹:۳۳

آخرین بار ۱۸ شهریور سال جاری بود که سجادی، وزیر ورزش و جوانان اعلام کرد خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس تا دو ماه بعد یعنی ۱۸ آبان با عرضه اولیه در بازار سرمایه کلید می‌خورد، ‌ اتفاقی که با گذشت بیش از سه ماه جامه عمل نپوشیده و از وزارت ورزش و جوانان در رابطه با واگذاری این دو باشگاه به بخش خصوصی صحبتی نمی‌شود.

به گزارش ایسنا، وزیر ورزش و جوانان در رابطه با خصوصی سازی دو باشگاه فوتبال استقلال و پرسپولیس و اینکه وزارت ورزش و جوانان تحت مدیریت یک مجمع در حال مدیریت دو باشگاه فوتبال در سطح لیگ برتر است و این رویه یک تخلف به شمار می‌رود، اظهار کرد: مقدمات کار در دوره مدیریت قبلی وزارت ورزش و جوانان طی شده است و در حال حاضر دو باشگاه آماده واگذاری هستند.

وی ادامه داد: اصولا در تمامی کشورها، باشگاه‌ها معمولا مردمی هستند و دولت‌ها کمتر در اینگونه موارد دخالت می‌کنند و سیاست نیز بر واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی است و به شما قول می‌دهم فقط یک هماهنگی بین وزارت ورزش و جوانان و وزارت امور اقتصادی و دارایی است که باید انجام شود و بیشتر زحمت‌ها کشیده شده است و با هماهنگی می‌تواند در زمان بسیار کوتاه این اتفاق رخ دهد.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به موافقت رییس‌جمهوری مبنی بر واگذاری دو باشگاه پرسپولیس و استقلال به بخش خصوصی، بیان کرد: کار سختی در پیش نیست، طی یک تا دو ماه آینده این اتفاق رخ می‌دهد و به تدریج پیش می‌رود و بخشی از سهام را می‌توان به مردم واگذار کرد،   پاس گل را به ما داده‌اند و ما فقط باید گل بزنیم.  

با وجود این اظهارات وزیر ورزش و جوانان اما خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس با شروع دی‌ نیز محقق نشده و حال نوبت به حسین قربان‌زاده، رییس سازمان خصوصی سازی رسیده است؛ وی در جدیدترین وعده نسبت به آغاز واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی و عرضه اولیه آن‌ها در فرابورس، اعلام کرد: تا پایان بهمن‌ماه سال جاری عرضه اولیه استقلال و پرسپولیس کلید می‌خورد و باید صورت‌ حساب‌های مالی دو باشگاه به صورت صحیح و درست به دست سازمان خصوصی‌سازی برسد.

پیش‌تر رییس سازمان خصوصی‌سازی در رابطه با چالش‌های واگذاری دو باشگاه به بخش خصوصی اعلام کرده بود: تعیین تکلیف در مورد حق‌پخش مسابقات ورزشی در رابطه با سازمان صداوسیما، بحث تبلغات محیطی و مسائل اینچنینی هر دو باشگاه استقلال و پرسپولیس حتما باید مشخص و روشن شود. علاوه بر این بنابر الزام کنفدراسیون فوتبال آسیا در رابطه با تعیین تکلیف مالکیت یگانه این دو باشگاه، باید مسئله در کمیته حرفه‌ای سازی فدراسیون فوتبال مدنظر قرار گیرد چرا که مالکیت هر دو باشگاه بر عهده دولت است و باید در این حوزه تدابیری لحاظ شود و با رایزنی‌ با وزارت ورزش و جوانان، مصوبه کمیته حرفه‌ای سازی با تدبیری خاص اخذ شود. همچنین برای واگذاری این دو تیم حتما به تضمین موفقیت بعد از واگذاری نیاز داریم و تا این تضمین اتفاق نیافتد، واگذاری این دو بنگاه نیز ممکن است به سرنوشت بقیه بنگاه‌ها دچار شوند.

حال باید منتظر ماند و دید آیا این وعده رییس سازمان خصوصی‌سازی آخرین وعده محقق شدن آغاز خصوصی‌سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس و عرضه اولیه آن‌ها در فرابورس است یا باز هم این ماجرا به تعویق می‌افتد؟

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها