کد خبر: 525493
|
۱۴۰۰/۰۹/۱۵ ۰۹:۱۲:۰۰
| |

دودستگی بین‌المپین‌ها/ کمیسیونی که برای ورزشکاران نیست

دومین نشست کمیسیون ورزشکاران در حالی روز گذشته برگزار شد که اختلاف و دو دستگی بین المپین‌ها به خوبی مشهود بود.

دودستگی بین‌المپین‌ها/ کمیسیونی که برای ورزشکاران نیست
کد خبر: 525493
|
۱۴۰۰/۰۹/۱۵ ۰۹:۱۲:۰۰

اعتمادآنلاین| دومین نشست کمیسیون ورزشکاران همان طور که پیش‌بینی می‌شد همراه با حاشیه و دودستگی عصر روز یکشنبه در آکادمی ملی المپیک برگزار شد. نشستی که برای تصمیم‌گیری در مهمترین اتفاق سال یعنی انتخابات کمیته ملی المپیک 9 غایب داشت آن هم از جمع مدعیان مدال‌آوران المپیک و جهان.

به گزارش فارس،بعد از پایان دوره 4 سال اول کمیسیون ورزشکاران، خیلی‌ها امیدوار بودند در این دوره وفاق و همدلی بین ورزشکاران بیشتر باشد. خیلی از نامزدها هم در زمان برگزاری انتخابات علاوه بر گلایه از عملکرد دوره قبلی کمیسیون، وعده‌هایی دادند که هم شیرین بود و هم وسوسه‌برانگیز. همین شعارها بسیاری از المپین‌ها را پای صندوق رای کشاند و در نهایت 15 ورزشکار حاضر در کمیسیون معرفی شدند اما جنجال و حاشیه از انتخاب 4 ورزشکار منتخب از سوی سیدرضا صالحی‌امیری رئیس کمیته ملی المپیک شروع شد؛ جایی که به نظر می‌رسد قول و قرارهایی بین رئیس کمیته و علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی برای انتخاب حمید سوریان گذاشته شده بود اما به پای عمل نرسید.

9 غایب در دومین نشست کمیسیون و ادامه حاشیه بین المپین‌ها

فدراسیون کشتی زمانی که دید خبری از سوریان در لیست انتخابی رئیس کمیته ملی المپیک نیست، در اعتراض به انتخاب صورت گرفته اعلام کرد حسن یزدانی و محمدرضا گرایی 2 عضو کمیسیون ورزشکاران در نشست نخست حضور نخواهند داشت که البته این غیبت در جلسه دوم نیز ادامه پیدا کرد اما علاوه بر عدم حضور این 2 گوش شکسته، 7 ورزشکار دیگر هم به دلایل مختلف غیبت داشتند تا بیش از گذشته دو دستگی و اختلاف بین ورزشکاران به چشم بخورد.

هادی ساعی رئیس سابق کمیسیون ورزشکاران از غایبان نشست جلسه دوم بود که در گفت‌وگوی روز گذشته خود اعلام کرد پیش از این به کمیسیون گفته است که روزهای یکشنبه و دوشنبه نمی‌تواند در نشست حضور داشته باشد.

تکواندوکار سابق کشورمان در این باره گفته بود: انتخابات کمیته ملی المپیک عقب افتاده و نمی‌دانم چه عجله‌ای برای انتخاب 6 نفر وجود دارد. هنوز کاندیداها مشخص نیستند و معلوم نیست انتخابات کمیته چه زمانی است. دوستان عجولانه تصمیم می‌گیرند و این کار بدی است.

احسان حدادی هم از دیگر ورزشکاران غایب جلسه بود اما وی در خصوص این غیبت توضیحی نداد و شفاف‌سازی را به نشست مطبوعاتی با حضور دیگر غایبان جلسه موکول کرد. وی در این باره گفت: یکسری پشت پرده وجود دارد که نه تنها برای جامعه ورزش بلکه لازم است برای مردم ایران شفاف سازی شود. باید دست‌شان برای مردم رو شود تا مشخص شود ورزش را چطور جلو می‌برند.

ادامه کار یا فروپاشی کمیسیون ورزشکاران؟

چیزی که به خوبی در این صحبت‌ها و همین طور غیبت‌ها مشاهده می‌شود اینکه ورزشکاران و قهرمانان کشورمان به 2 دسته تقسیم شده‌اند که البته نباید در این بین نقش روسای فدراسیون‌ها را نادیده گرفت. تشکیل کمیسیون ورزشکاران برای انتخاب عضو حاضر در هیات اجرایی و همین طور 6 نماینده در انتخابات کمیته ملی المپیک المپیک به قدری مهم است که عوامل بیرونی و همین طور دخالت روسای فدراسیون‌ها در ایجاد حاشیه و جنجال بی‌تاثیر نبوده است.

این چالش‌ها از همان نشست اول آغاز شد و حالا ورزشکاران مخالف با تصمیمات اتخاذ شده در نظر دارند در نشستی مطبوعاتی حرف‌های خود را مطرح کنند. با توجه به شرایط موجود و اتفاقات رخ داده باید دید این کمیسیون می‌تواند به کار خود ادامه دهد یا همانند دوره قبل شاهد فروپاشی کمیسیون خواهیم بود؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها