کد خبر: 523743
|
۱۴۰۰/۰۹/۰۲ ۰۹:۴۰:۰۰
| |

پاسخ سرمربی تنیس روی میز به یک شائبه:

نیما عالمیان نمی‌تواند در انفرادی جهانی بازی کند

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز گفت: ایران تنها دو سهمیه در جدول انفرادی مسابقات قهرمانی جهان دارد و سهمیه مازاد نداشتیم که نیما عالمیان را معرفی کنیم.

نیما عالمیان نمی‌تواند در انفرادی جهانی بازی کند
کد خبر: 523743
|
۱۴۰۰/۰۹/۰۲ ۰۹:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| جمیل لطف‌الله‌نسبی، سرمربی تیم ملی تنیس روی میز درباره این شائبه که نیما عالمیان می توانسته در جدول انفرادی قهرمانی جهان شرکت کند اما از سوی فدراسیون ثبت نام نشده است، تصریح کرد: فدراسیون جهانی تنیس روی میز برای اولین بار روش برگزاری مسابقات قهرمانی جهان را تغییر داده و 128 نفر را بر اساس رنکینگ جهانی انتخاب کرده است. طبق اعلام فدراسیون جهانی تنها دو سهمیه انفرادی به ایران تعلق گرفت و می توانستیم دو نفر را به شرطی که رنکینگ آنها بین 256 نفر اول جهان باشد، معرفی کنیم. ما نوشاد و نیما عالمیان، هدایی و امین احمدیان را در بین 256 نفر اول جهان داشتیم که در داخل، مسابقه انتخابی برگزار کردیم و در نهایت امیرحسین هدایی همراه نوشاد برای حضور در جدول انفرادی به فدراسیون جهانی معرفی شدند.

به گزارش ایسنا،او ادامه داد: همه کشورهایی که در این مسابقات حضور دارند بر اساس سهمیه ای که به آنها تعلق گرفته شرکت کرده اند تنها مجارستان است که به جای سه بازیکن با چهار بازیکن شرکت کرده و باید پرس و جو کنیم که علتش چه چیزی بوده است. ما دو سهمیه انفرادی و یک دونفره داشتیم که استفاده کردیم و اینکه سهمیه مازاد داشتیم چنین چیزی نیست.

لطف الله نسبی در پاسخ به این پرسش آیا مجددا این مساله را پیگیر شده اند که نیما امکان حضور در جدول انفرادی را دارد یا خیر؟ تصریح کرد: این مساله را از فدراسیون جهانی پیگری کردیم و به ما اعلام کردند بر اساس سهمیه ای که داریم و طبق معرفی ما نوشاد و هدایی در انفرادی حضور دارند و نیما نمی تواند در انفرادی باشد چون سهمیه دیگری نداشتیم و این در مورد کشورهای دیگر هم صادق است. حتی با فدراسیون هم این مساله را چک کردم که شاید فدراسیون جهانی ایمیل مجددی مبنی بر افزایش سهمیه ایران ارسال کرده و ما متوجه نشدیم که اصلا چنین چیزی نبوده است و طبق آن چیزی که اعلام شده عمل کردیم و حقی از کسی ضایع نشده است و با خود نیما عالمیان هم صحبت کردم که او فقط می تواند در دونفره بازی کند.

او در مورد وضعیت جسمی و روانی بازیکنان ملی‌پوشان پیش از آغاز مسابقات قهرمانی جهان نیز گفت: با توجه به نتایج خوبی که در لیگ های باشگاهی خود در اروپا گرفته اند، از آمادگی خوبی برخوردار هستند از لحاظ روانی هم انگیزه بالایی دارند تا بتوانند با پیروزی هایی که به دست می آورند جایگاه خود را در رنکینگ جهانی ارتقا دهند مخصوصاً نوشاد که به دنبال این است با ارتقای جایگاه خود در رنکینگ جهانی بتواند سهمیه المپیک بعدی را بگیرد.

جدول انفرادی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها