علیرضا فیروزجا با تیم ملی فرانسه، نایب قهرمان شطرنج اروپا شد

در دور پایانی رقابت‌های قهرمانی تیمی اروپا علیرضا فیروزجا شطرنج باز ایرانی الاصل فرانسه به مصاف شهریار ممدیاروف سوپر استاد بزرگ آذربایجانی رفت و موفق شد به پیروزی دست پیدا کند. فیروزجا با این پیروزی از 9 امتیاز ممکن هشت امتیاز را به دست آورد و بدون شکست و با 7 پیروزی و دو تساوی عملکرد عالی را به ثبت برساند.

علیرضا فیروزجا با تیم ملی فرانسه، نایب قهرمان شطرنج اروپا شد
کد خبر: 523607
|
۱۴۰۰/۰۹/۰۱ ۱۰:۱۶:۳۱

اعتمادآنلاین| در دور پایانی رقابت‌های قهرمانی تیمی اروپا علیرضا فیروزجا شطرنج باز ایرانی الاصل فرانسه به مصاف شهریار ممدیاروف سوپر استاد بزرگ آذربایجانی رفت و موفق شد به پیروزی دست پیدا کند. فیروزجا با این پیروزی از 9 امتیاز ممکن هشت امتیاز را به دست آورد و بدون شکست و با 7 پیروزی و دو تساوی عملکرد عالی را به ثبت برساند.

به گزارش ایسنا،فیروزجا که در این مسابقات عملکرد درخشانی از خود به نمایش گذاشت توانست ریتینگ زنده خود را به عدد 2803.8 برساند و در رده دوم جهان بایستد. این ریتینگ برای علیرضا درحالی به دست آمد که او در سن 18 سال 5 ماه و 13 روز موفق شده از ریتینگ 2800 عبور کند و رکورد کارلسن را بشکند.

کارلسن زمانی که 18 سال و 11 ماه و 2 روز داشت توانسته بود از ریتینگ 2800 عبور کند و این درحالی است که فیروزجا موفق شده زودتر به این ریتینگ برسد و رکورد جدیدی را به نام خود ثبت کند.

لازم به ذکر است که در طول تاریخ تنها 14 بازیکن موفق شده که از ریتینگ 2800 عبور کنند که فیروزجا پانزدهمین شطرنج باز حساب می شود. او با این رکورد جوان‌ترین بازیکنی است که از ریتینگ 2800 عبود کرده است.

در رده بندی زنده جهانی کارلسن همچنان با ریتینگ 2855.9 مرد شماره یک شطرنج جهان شناخته می‌شود. فیروزجا که به ریتینگ 2803.8 رسیده است تعقیب کننده جدی کارلسن به شمار می‌آید چرا که این شطرنج باز در رده دوم ایستاده است.

تیم فرانسه که پیش از این در دور قبل در مقام بیستم این رقابت‌ها ایستاده بود با درخشش شطرنج باز ایرانی موفق شد در رده دوم این مسابقات بایستد و به لطف فیروزجا مدال نقره را به نام خود کند. اوکراین در پایان این رقابتها اول شد و مدال طلا این رقابت‌ها را کسب کرد.

علیرضا فیروزجا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها